• UngMorsa

Vad tycker du om namnet Mirabelle

Som rubriken lyder.

Min dotter på 2 år heter Mirabelle och jag tycler att det är världens vackraste namn.
    Redan som 3 åring bestämde jag mig för att om jag någonsin får en dotter ska hon få det namnet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om namnet Mirabelle
  • Meria
    Tecken skrev 2009-06-17 14:15:07 följande:
    Låter mer som namnet på en produkt, än en människa. Det är tydligen en plommonsort också: en.wikipedia.org/wiki/Mirabelle_Plum
    Samma sak jag tänkte, att det är namn på en produkt.
    ♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • UngMorsa
    quilla skrev 2009-06-17 14:25:35 följande:
    Jag tänker på Astrid Lindgrens saga Mirabell, som jag ÄLSKADE när jag var liten. Jag tycker att det är ett väldigt gulligt namn, nästan lite för gulligt i mitt tycke, då jag gillar namn som Rut, Olga, Märta. Men smaken är som baken och överlag så tycker jag det är fint.
    Det var därifrån jag fick namnet som barn
    Jag älskade den boken som liten och läser nu den boken för mina barn.
  • Zizzla

Jag hade en häst som hette Mirabelle - så som namn till ett barn säger jag nej.

• fruis

För mig är Mirabelle det lokala sunkhaket eller ett namn på en pizzeria så jag skulle inte ha valt det själv. Både Mira och Bella tycker jag däremot är rätt fina namn.

Tycker du om det namnet så använd det. Det viktigaste är ju att ni i familjen tycker om det, inte vad andra får för associationer.

• fruis
    fruis skrev 2009-06-17 19:57:42 följande:
    För mig är Mirabelle det lokala sunkhaket eller ett namn på en pizzeria så jag skulle inte ha valt det själv. Både Mira och Bella tycker jag däremot är rätt fina namn.Tycker du om det namnet så använd det. Det viktigaste är ju att ni i familjen tycker om det, inte vad andra får för associationer.
    Ursäkta, är helt galet trött så jag läste inte ordentligt. Du har ju redan ett barn som heter Mirabelle så stryk det jag skrev om att använda namnet om du gillar det. Min association till sunkställen står fast tyvärr men skulle jag få t.ex. en arbetskamrat som hetter Mirabelle så skulle jag ju inte tycka att det var värsta grejen. Bara inte ett namn jag själv skulle ha valt.
  • MrsXanadu

Inget namn jag skulle valt men om eftersom er dotter heter så gillar ju ni det och det är det som räknas inte vad andra tycker

• ebben

har aldrig hört förr-det är väl okej.
    låter som ett hotell på grancanaria!!

• Natosh

Hade det som favvo för några år sedan men sambon tyckte det lät som ett "strippnamn" så det var bara att glömma

• UngMorsa
    Natosh skrev 2009-06-18 00:45:16 följande:
    Hade det som favvo för några år sedan men sambon tyckte det lät som ett "strippnamn" så det var bara att glömma
    Haha, fan vad illa
    Jag får hålla tummarna för att min dotter väljer något annat yrke!
  • MaddeB

Ja-hästnamn är nog det bästa jag kan komma på.

• vackrastarflow

Det låter som en variant på en Barbie-docka, som förstärks ännu mer när du skriver att du kommit på det när du var 3

Men det är inte hemskt på något vis! Dock lika lite som jag skulle namnge min dotter Barbie skulle jag namnge henne Mirabelle.

• 04sagu

Namnet Mirabelle är fint. Har inte hört de innan men är väldigt fint. Mirabelle är bäst på musical.ly. Tacar för ett svar.

• MadHatter

Jag tänker på Astrid Lindgrens saga och tycker att det är fint. Namnet är ju väldigt gulligt men som jag minns dockan var hon rätt kaxig.

• MadHatter

Det var ju en väldigt gammal tråd såg jag nu

• fluu

Alldeles för prinsessigt för min smak.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vad tycker du om namnet Mirabelle