Vad tycker du om namnet Mirabelle
Som rubriken lyder.
Min dotter på 2 år heter Mirabelle och jag tycler att det är världens vackraste namn.
Redan som 3 åring bestämde jag mig för att om jag någonsin får en dotter ska hon få det namnet.
Som rubriken lyder.
Min dotter på 2 år heter Mirabelle och jag tycler att det är världens vackraste namn.
Redan som 3 åring bestämde jag mig för att om jag någonsin får en dotter ska hon få det namnet.
Fint.
Jag hade en häst som hette Mirabelle - så som namn till ett barn säger jag nej.
För mig är Mirabelle det lokala sunkhaket eller ett namn på en pizzeria så jag skulle inte ha valt det själv. Både Mira och Bella tycker jag däremot är rätt fina namn.
Tycker du om det namnet så använd det. Det viktigaste är ju att ni i familjen tycker om det, inte vad andra får för associationer.
En häst.
Inget namn jag skulle valt men om eftersom er dotter heter så gillar ju ni det och det är det som räknas inte vad andra tycker
har aldrig hört förr-det är väl okej.
låter som ett hotell på grancanaria!!
Hade det som favvo för några år sedan men sambon tyckte det lät som ett "strippnamn" så det var bara att glömma
Ja-hästnamn är nog det bästa jag kan komma på.
Det låter som en variant på en Barbie-docka, som förstärks ännu mer när du skriver att du kommit på det när du var 3
Men det är inte hemskt på något vis! Dock lika lite som jag skulle namnge min dotter Barbie skulle jag namnge henne Mirabelle.
Namnet Mirabelle är fint. Har inte hört de innan men är väldigt fint. Mirabelle är bäst på musical.ly. Tacar för ett svar.
Jag tänker på Astrid Lindgrens saga och tycker att det är fint. Namnet är ju väldigt gulligt men som jag minns dockan var hon rätt kaxig.
Det var ju en väldigt gammal tråd såg jag nu
Alldeles för prinsessigt för min smak.