• Leefen

Vad jag får höra mycket på omvägar bara för jag är ute och festar!

Suck.

Jag visste att det skulle bli så, bara för jag är ung och går ut och festar.
    Vad har det för betydelse om jag är 30 eller 21 och lämnar bort mitt barn och festar?

Min son är snart 5 månader och var hos sin mormor som har träffar minst 2 gånger i veckan som har har gjort sen har var nyfödd.

Han var hos sin mormor och jag var ute och festade!
    Nu får man höra det!

För 2 veckor sen satt hans pappa hemma med han och jag var hos kompisar och drack lite och hade det trevligt och sen gick vi ut.
    Men snälla någon han är med sin pappa.

Nä nu är man en dålig mamma som festar.

Jag har fått lära mig en glad mamma är en bra mamma!!!
    ★ ♥ Melwin 29/1 2009 ♥ ★ www.leenilsson.blogg.se
  • Svar på tråden Vad jag får höra mycket på omvägar bara för jag är ute och festar!
  • Jezzica88

jag brukar oxå vara ute och festa. Den enda jag har hört tycker det är fel är hans pappa. Bara för att han har honom någon timme vissa söndagar å jag alla andra dagar. Skit i alla andra. vi måste oxå få unna oss något ibland

• hannahlilla
    Ettan90 skrev 2009-08-05 20:02:58 följande:
    Jag kan förstå att folk reagerar, ja menar, vad ger det för signaler när man lämnar bort sin bebis till barnvakt och går ut och festar? Ung som gammal, spelar ingen roll!Men ledsnast blir jag när jag ser föräldrar som dricker och har sina bebisar med sig..hur F*n tänker dom?nä, livet hade varit så, SÅ jävla mycket bättre UTAN alkohol!Visst f*n förstår jag att ni vill ha egentid, utan bebis ibland, och att ni vill ut och roa er med vänner. Jag förstår! men ALKOHOL? Neh fy fan!Förlåt, men jag ser så fruktandsvärt mycket som händer med folk som dricker alkohol, har massor med fd. vänner som super dagarna i ända.. tragiskt att alkohol är så viktigt.UT OCH FESTA MED VÄNNER OCH HÄRLIG MUSIK, OCH SKIT I DEN FÖRBANNADE ALKOHOLEN!
    finns faktiskt vi som kan hantera alkoholen på ett vettigt sätt :)
  • Tonx

Mina barns pappa super sig redlös 2-3 gånger i veckan. Inte en enda jävel som säger något alls om det. Alla tjejer han raggar på tycker mest att det är sååå gulligt att han har barn.
    Så lätt är det att vara kille.

(Och nej, vi är inte tillsammans.)

• Neccin

Är jag en dålig mamma nu då för att jag var på bio igår och min dotter sov hos sin farmor? hon är 4 månader nu och har sovit hos sin farmor två gånger inte för att vi bett om barnvakt utan för att farmor frågat om hon fått ha henne över natten. ena gången var vi på krogen och igår på bio. är det nått fel med det eller? man behöver inte bli bakis bara för att man går ut och festar, sist drack ja 4 öl och sen alkoholfria drinkar resten av kvällen. ser inte något fel i att gå ut och festa när man inte har barnen hemma det är ju lika illa att gå på bio eller fika då eftersom man ändå lämnat bort dom. Det är väl inte bara när man är bakis som man inte orkar det finns ju dom som blir skit trötta av att vara hemma med barnen dygnet runt om dom har tex kolik och då kan det vara skönt att komma ut någon gång och träffa lite folk. Tycker att man ska få gå ut om man vill utan att alla lägger sig i så jävla mkt och säger att man är oansvarig som förälder för det. Vet man att man har barnvakt som man litar på och som barnen träffar mkt och trivs hos vad är då problemet???

• FridaochSamuel
    Ettan90 skrev 2009-08-05 20:02:58 följande:
    Jag kan förstå att folk reagerar, ja menar, vad ger det för signaler när man lämnar bort sin bebis till barnvakt och går ut och festar? Ung som gammal, spelar ingen roll!Men ledsnast blir jag när jag ser föräldrar som dricker och har sina bebisar med sig..hur F*n tänker dom?nä, livet hade varit så, SÅ jävla mycket bättre UTAN alkohol!Visst f*n förstår jag att ni vill ha egentid, utan bebis ibland, och att ni vill ut och roa er med vänner. Jag förstår! men ALKOHOL? Neh fy fan!Förlåt, men jag ser så fruktandsvärt mycket som händer med folk som dricker alkohol, har massor med fd. vänner som super dagarna i ända.. tragiskt att alkohol är så viktigt.UT OCH FESTA MED VÄNNER OCH HÄRLIG MUSIK, OCH SKIT I DEN FÖRBANNADE ALKOHOLEN!
    jag anser inte att pappan kan kallas barnvakt. Dom har väll lika mycket rätt att få ensamtid med sina barn som mamman har?
    Om man har barn ska man festa med ansvar. Ja, man ska inte bli redlös så man inte är kontaktbar. Men att bli lite berusad när barnens pappa har ansvaret under en kväll ser jag absolut inget fel i. Och de betyder absolut inte att de är viktigare än sitt barn. De är samma sak som att säga att egentid är viktigare än sitt barn. såklar inte men lik väll behövs de.
  • Leefen
    nollåtta skrev 2009-07-01 11:02:14 följande:
    Om man festar som TS så anser man att fest är viktigare än sitt barn.
    Då dig låter det precis som att jag är full varje fre lör..
    Snälla, jag och min sambo var ute en gång tillsammans.
    Andra gången var jag ute själv. Sambon satt hemma med sonen.
    Så på 5 månader har sonen varit hos mormor för ut skulle ut.
    Men sen kan man räkna alla andra gånger han har varit hos mormor.
    Tex förra veckan när vi var på ikea, en annan dag när vi var på willys, nu på lördag när jag ska till frisören och sambon ska spika plank.
    GUD VILKA DÅLIGA FÖRÄLDRAR VI ÄR!
    Undra när man kan gå ut och "festa" när man är 40???
  • Chigitita

klart att man ska få gå ut å ha kul ibland!!!!! :d

• FridaochSamuel
    Leefen skrev 2009-08-13 01:32:51 följande:
    Då dig låter det precis som att jag är full varje fre lör.. Snälla, jag och min sambo var ute en gång tillsammans.Andra gången var jag ute själv. Sambon satt hemma med sonen. Så på 5 månader har sonen varit hos mormor för ut skulle ut.Men sen kan man räkna alla andra gånger han har varit hos mormor.Tex förra veckan när vi var på ikea, en annan dag när vi var på willys, nu på lördag när jag ska till frisören och sambon ska spika plank.GUD VILKA DÅLIGA FÖRÄLDRAR VI ÄR!Undra när man kan gå ut och "festa" när man är 40???
    Äh skit i dom idioterna som skriver så. Jag har varit ute någon gånger när pappan är hemma med sonen. tagit 3 öl kanske. samma sak med sambon. Men de är så vi vill leva våra liv. Vi tycker att vi ska kunna hitta på saker utan barnet ibland. Därför ger vi varandra lediga kvällar. Vissa kanske jag inte förstår att pappan också kan tycka de är mysigt att vara själv med barnet.
    Och konstigt nog tycker jag att är en utmärkt mamma!
  • vittra
    FridaochSamuel skrev 2009-08-13 18:35:01 följande:
    Äh skit i dom idioterna som skriver så. Jag har varit ute någon gånger när pappan är hemma med sonen. tagit 3 öl kanske. samma sak med sambon. Men de är så vi vill leva våra liv. Vi tycker att vi ska kunna hitta på saker utan barnet ibland. Därför ger vi varandra lediga kvällar. Vissa kanske jag inte förstår att pappan också kan tycka de är mysigt att vara själv med barnet. Och konstigt nog tycker jag att är en utmärkt mamma!
    Men du, det är väl ändå ganska stor skillnad att skaffa barnvakt än att pappan är hemma medan mamman går ut en stund?
  • vittra
    Leefen skrev 2009-08-13 01:32:51 följande:
    Då dig låter det precis som att jag är full varje fre lör.. Snälla, jag och min sambo var ute en gång tillsammans. Andra gången var jag ute själv. Sambon satt hemma med sonen. Så på 5 månader har sonen varit hos mormor för ut skulle ut. Men sen kan man räkna alla andra gånger han har varit hos mormor. Tex förra veckan när vi var på ikea, en annan dag när vi var på willys, nu på lördag när jag ska till frisören och sambon ska spika plank. GUD VILKA DÅLIGA FÖRÄLDRAR VI ÄR! Undra när man kan gå ut och "festa" när man är 40???
    Hur ofta träffar barnet sin mormor då?
    Låter som att hon är barnvakt väldigt ofta, hoppas att barnet känner henne väl och knytit an till henne, i så fall låter det som att ni hittat en bra lösning för er. Men om barnet bara träffar mormor då hon är barnvakt kan det bidra till att barnet blir otryggt
  • FridaochSamuel
    vittra skrev 2009-08-13 18:41:54 följande:
    Men du, det är väl ändå ganska stor skillnad att skaffa barnvakt än att pappan är hemma medan mamman går ut en stund?
    javisst är de skillnad, men tycker inte de är fel alls. Speciellt inte om mormor har så pass bara kontakt som hon skriver. Tror säkert att mormorn är jätte glad för att få vara med sitt barnbarn en kväll. De hade i alla fall min mamma varit! Min mamma säger jätte ofta att hon längtar tills hon får passa sitt barn barn en kväll.
  • FridaochSamuel
    vittra skrev 2009-08-13 18:44:09 följande:
    Hur ofta träffar barnet sin mormor då?Låter som att hon är barnvakt väldigt ofta, hoppas att barnet känner henne väl och knytit an till henne, i så fall låter det som att ni hittat en bra lösning för er. Men om barnet bara träffar mormor då hon är barnvakt kan det bidra till att barnet blir otryggt
    hon skrev att dom träffats 2 gånger i veckan sen han var nyfödd.
  • Jennass

Klart att alla ska ha rätt att gå ut och roa sig ibland, gammal som ung, förälder eller singel.

Folk gillar att hacka på unga mammor, tror det är för att många drar alla över en kam.
    Det finns ansvarsfulla unga föräldrar som växer till sig med det stora ansvaret det faktiskt är att bli förälder.
    Men dom som INTE gör det då?
    Jag tycker att det finns rättså gott om fjortismorsor (och farsor) i landet som är ute och super alltför mycket och ofta, barnet, (vi kan kalla barnet för KEVIN), kevin var inte planerad utan "bara hände" och de unga föräldrarna bestämde sig för att inte göra en abort. De skaffar sig en sjaskig lägenhet, ärver möbler från sina föräldrars bekanta, röker inomhus under spisfläkten, får pengar från soc.
    Och när lilla Kevin kommer ut ur magen så upptäcker den unga mamman och pappan att det inte var så jävla kul med en bebis. Och när kevin är tillräckligt många veckor så börjar mor och farföräldrarna utnyttjas till barnvakter var och varannan helg för att sen ha stackars kevin VARJE helg och ibland på vardagarna..

Man kan göra allt som förälder, men med måtta och sunt förnuft.

• LyckligtSlut

Skit i dem. Du är väl inte ute varannan kväll direkt? Som jag förstod festar du rätt sällan eller?

Du lämnar barnet med mormor (som du litar på) och pappan. Förstår inte vad grejen är för dem som snackar. Själv är jag iofs äldre än du och fick jag barn skulle jag knappast festa, då jag festat av mig rätt mycket, men då skulle det nog vara DET som är fel istället. "Ska verkligen hon som rumlat runt så mycket skaffa barn?"

Gillar människor en inte så pratar de skit. De hittar alltid på något. Bara att ignorera!

• vittra
    FridaochSamuel skrev 2009-08-13 18:48:22 följande:
    hon skrev att dom träffats 2 gånger i veckan sen han var nyfödd.
    Just det ja, hade glömt det. Det är knappast tillräckligt för att ett barn ska lära känna någon och utveckla en anknytning tyvärr...
  • vittra
    FridaochSamuel skrev 2009-08-13 18:46:30 följande:
    javisst är de skillnad, men tycker inte de är fel alls. Speciellt inte om mormor har så pass bara kontakt som hon skriver. Tror säkert att mormorn är jätte glad för att få vara med sitt barnbarn en kväll. De hade i alla fall min mamma varit! Min mamma säger jätte ofta att hon längtar tills hon får passa sitt barn barn en kväll.
    Så pass bra kontakt? 2 gånger i veckan? Hur hade du tänkt att en bebis skulle hinna få en kontakt öht med en människa som träffas så sällan?
    Fast mormorns känslor är inte väsentliga för barnets utveckling...
  • Leefen
    vittra skrev 2009-08-13 19:02:15 följande:
    Så pass bra kontakt? 2 gånger i veckan? Hur hade du tänkt att en bebis skulle hinna få en kontakt öht med en människa som träffas så sällan? Fast mormorns känslor är inte väsentliga för barnets utveckling...
    Mitt barn träffar sin pappa 4 gånger i vecka. Så då menar du att mitt barn inte har någon kontakt med sin pappa med?? Hmm.. Och 2 gånger i veckan är mycket för att träffa sin mormor, tycket hon på bvc. Tycker synd om dina barn som alltid måste vara med dig...
  • Leefen
    Yohanna1985 skrev 2009-08-13 18:54:12 följande:
    Klart att alla ska ha rätt att gå ut och roa sig ibland, gammal som ung, förälder eller singel.Folk gillar att hacka på unga mammor, tror det är för att många drar alla över en kam.Det finns ansvarsfulla unga föräldrar som växer till sig med det stora ansvaret det faktiskt är att bli förälder. Men dom som INTE gör det då? Jag tycker att det finns rättså gott om fjortismorsor (och farsor) i landet som är ute och super alltför mycket och ofta, barnet, (vi kan kalla barnet för KEVIN), kevin var inte planerad utan "bara hände" och de unga föräldrarna bestämde sig för att inte göra en abort. De skaffar sig en sjaskig lägenhet, ärver möbler från sina föräldrars bekanta, röker inomhus under spisfläkten, får pengar från soc. Och när lilla Kevin kommer ut ur magen så upptäcker den unga mamman och pappan att det inte var så jävla kul med en bebis. Och när kevin är tillräckligt många veckor så börjar mor och farföräldrarna utnyttjas till barnvakter var och varannan helg för att sen ha stackars kevin VARJE helg och ibland på vardagarna..Man kan göra allt som förälder, men med måtta och sunt förnuft.
    Jo dom finns det MÅNGA av, tråkigt nog...
  • FridaochSamuel
    vittra skrev 2009-08-13 19:02:15 följande:
    Så pass bra kontakt? 2 gånger i veckan? Hur hade du tänkt att en bebis skulle hinna få en kontakt öht med en människa som träffas så sällan? Fast mormorns känslor är inte väsentliga för barnets utveckling...
    Min mamma är väldigt glad över sitt första barnbarn och försöker träffa oss båda så ofta hon kan. De blir kanske två gånger i veckan, Jag kan se att min son känner igen henne och är trygg med henne. (han är 5 månader) . Dessutom vet jag att hon älskar honom väldigt mycket. Och jag tror visst att om man har en mormor som bryr sig ska man va glad för de och de kan göra mycke för barnens utveckling, att ha andra vuxna omkring än som man litar på än mamman och pappan känns viktigt för mig i alla fall.
Svar på tråden Vad jag får höra mycket på omvägar bara för jag är ute och festar!