• GashH

Vi som kuggat på uppkörningen

Här samlas vi som kuggat på uppkörningen - en eller flera gånger.

Berätta vad ni kuggade på. Jag kuggade idag, fanns inga tider att boka, så jag bokade i en annan stad i slutet på juli. Min teori går ut 11 augusti så det känns jobbigt...PANIK

• Svar på tråden Vi som kuggat på uppkörningen
  • GashH
    dendertina skrev 2009-06-24 06:30:10 följande:
    Jag kuggade tre gånger innan jag fick kortet. Kan fortfarande inte köra bil ordentligt (dvs fickparkera och annat) men jag överskattar åtminstone inte min körförmåga så risken att jag orsakar en olycka är förmodligen mindre än för många andra.
    när fick du körkort??
  • venomous
    GashH skrev 2009-06-24 15:34:30 följande:
    vad var det för fel på din sväng på landsväg? och ecodriving - vad var det du inte gjorde bra?
    Jag höll inte kirs, utan åkte tillbaka till mitten av körbanan EFTER att ha placerat mig en gång redan. Vid vänstersväng så körde jag över mittlinjen när jag placerade mig.

Ecodriving - körde länge på ettan inne i stan. Trodde att jag hade i trean men tydligen inte
  • knaster

Kuggade 4 gånger innan jag lyckades ta bilkörkort, när det begav sig. Till slut tröttnade jag på de tre uppkörningsgubbarna i min lilla stad, bokade en uppkörning i Göteborg, och fixade det på första försöket.
    Sedan har jag även tagit mc-kort, helt utan problem. Även det i Gbg.

Kuggade på
    1:a uppkörningen. Högerregeln (helt befogat)
    2:a uppkörningen. Att jag frågade kontrollanten hur det såg ut när jag skulle fickparkera in på världens minsta ficka. han svarade inte och parkeringen gick utmärkt, men efteråt sade han att han inte tyckte jag körde självständigt...
    3:a uppkörningen. Att han tyckte att jag inte kunde köra i rondeller. (Konstigt... det kunde jag på uppkörningarna innan. Tyckte det var orimligt fakitskt )
    4:a uppkörningen. Att han tyckte jag inte kunde köra efter skyltning (vilket jag hade lyckats med utmärkt på tre uppkörningar innan. Jag hade kört vänster när han sagt höger men sedan vände jag ju på säker plats och körde rätt men det hjälpte tydligen inte.... )

Jaja, i Göteborg (som tydligen ska vara en av de svåraste städerna att köra i) gick det ju jättebra och sedan dess har jag rullat 4000 mil.

• GashH

kul att ni berättar vad ni kuggat på..

tror ni en del bara kuggar en med flit för att få in pengar eller vadå?
    knaster?

• Agapi

Jag kuggade i slutet på förra sommaren. Hon tyckte inte jag var nog uppmärksam och massa andra grejer.

Så bokade jag en ny tid tre månader senare (detta var ju innan man var tvungen att göra teori och uppkörning så nära varandra). Var så nedslagen av att jag kuggat att jag bara körde två gånger på dessa tre månader. Inte ens någon övning utan bara körde någon gång när vi skulle iväg bara för mamma tvinga mej.

Men gick till andra uppkörningen iaf. Var ju sjuktnervös. Fick samma kontrollant... körde min runda och fick med beröm godkännt på alla moment =P

• Agapi

I göteborg körde jag upp, kanske jag skulle säga oxå =)

• GashH
    Agapi skrev 2009-06-24 21:37:50 följande:
    I göteborg körde jag upp, kanske jag skulle säga oxå =)
    wow... det lät ju jättebra!!
    hur gick det till egentligen när du inte ens tränat på att köra??
  • Agapi
    GashH skrev 2009-06-24 21:50:50 följande:
    wow... det lät ju jättebra!!hur gick det till egentligen när du inte ens tränat på att köra??
    Ja du de undrade jag oxå =P Sa ju såklart inte till henne att jag inte övat. Antingen så var de att jag var för nervös och därför missade mycke på första, eller så är de som "dom" säger att de gärna vill kugga på första? vem vet.
  • knaster
    GashH skrev 2009-06-24 21:33:18 följande:
    kul att ni berättar vad ni kuggat på..tror ni en del bara kuggar en med flit för att få in pengar eller vadå?knaster?
    Nej det tror jag inte, men jag tror att om man kuggat en eller flera gånger på samma ställe har de ögonen på en extra mycket på kommande uppkörningar...
  • GashH

klarade uppkörningen 15 juli. det var fjärde gången =)

• jcm900mod
    venomous skrev 2009-06-24 16:14:12 följande:
    Ecodriving - körde länge på ettan inne i stan. Trodde att jag hade i trean men tydligen inte
    Är du så döv så att du inte hör när du kör på ettan eller så blind så att du inte ser det på varvmätaren så ska man inte ha körkort!

Jag kuggade en gång. brännde igenom 2 dolda korsningar utan att sakta in.. körde i 28 på 30 väg. Insåg min miss 3 sek efteråt.
  • Bonbon
    jcm900mod skrev 2009-07-26 00:08:35 följande:
    Är du så döv så att du inte hör när du kör på ettan eller så blind så att du inte ser det på varvmätaren så ska man inte ha körkort!Jag kuggade en gång. brännde igenom 2 dolda korsningar utan att sakta in.. körde i 28 på 30 väg. Insåg min miss 3 sek efteråt.
    Varför är folk så otrevliga på fl?? Satan vad skit folk skriver här!!
  • malin10

jag kuggade 3 gånger

1. så var jag jätte nervös fick en jätte sur gubbe, belv helt stäld när ha n frågade mej en fråga om bilen fast jag visste svaret. sen fick jag i 3:an i stället för 5:an inte så bra men det händer sa min körlärare efter gubben sprang när han såg vem jag hade som körlärare.

2. så gick allt super bra tills jag kom till en korsning å missade höger regen, typiskt

3. så fick jag mitt körkort, i Jönköping :) bara 15 mil hemifrån :)
    det ända han sa att jag skulle tänka på att kolla lite mer i speglarna, javisst sa jag å gick med mitt papper :)

• Sebbe4353

Tips kör mer och ta till er det dom säger. Jag klarade uppkörningen på första försöket i göteborg hisingen idag med endast 10 körlektioner från skolan på nacken.

• Kamelia

P¨att jag var Stockholmare
    Nej, det var det förstås inte, han, snubben från en annan ort, sade att jag parkerade för nära ett staket, så det blev en runda till men då gick det som smort!

Svar på tråden Vi som kuggat på uppkörningen