• Alice i underlandet

Några som blivit gravida på 1:a IVF/ICSI??

Hej tjejer
    Först vill jag gratulera alla er under den här rubriken till er graviditet ,
    och önskar er Lycka till...

Nu till min fråga
    Undrar hur många här inne som blivit gravida på ert första IVF/ICSI försök??
    Håller själv på med mitt första nu och ska på ET imorgon Fredag .
    Kram på er alla..

• Svar på tråden Några som blivit gravida på 1:a IVF/ICSI??
  • tessla

Vi har gjort tre IVF-försök. Ett färskt ET hösten 2003 där jag blev gravid men slutade tyvärr i MA, ett FET våren 2004 där jag blev gravid och födde en dotter i januari 2005. Nu har vi precis gjort ett syskonförsök, FET, och tro det eller ej, men jag testade positivt idag. Så visst finns det solskenshistorier även inom "IVF-träsket", det ser vi ju många exempel på i den här tråden

• Jennsiloo

hej!

Ja, vi blev gravida på första försöket. Är gravid i v.8 nu! Håller tummarna för att ni ska få samma underbara +!

• Katten Ceasar

Jag/vi kommer att göra ivf/icsi jan/feb nästa år och det känns så underbart. Det är ju inte alls långt kvar

JIPPI!!!

• Annika74

Vi lyckades också på första IVF-fösöket! Känne helt fantastiskt efter alla år med tårar. Är nu i vecka 9!

• turmamma

Vi lyckades på första försöket! Sen två år efter kom nr två på naturlig väg trots utredningar som konstaterat noll passage i äggledarna!!! Shit vad jag blev snopen!!!! Håller tummarna för dig!

• en morsa

Vi lyckades också på första IVF-försöket! Nu är vår flicka fyra månader!

• Yasmine

Jag blir så glad över att höra era historier. Är på väg in på vårt första ÄP idag.
    Spännande men är nervös samtidigt.
    Smita gärna av er med era gravbacillier

• Puff Mummy

Blev gravid på första riktiga ICSI-försöket, slutade dock med MA. Blev gravid igen på andra ICSI-försöket och nu väntar jag tvillingar om allt går bra (är i v 13).

• joma

Vi blev gravida på första IVF-försöket, är nu i vecka 34 (33+2) och allt har gått hur bra som helst!!

• joma

Skrev fel antal dagar/veckor, är i v 34 (33+0)....

• greta67

Jag blev gravid vid första ICSI. Hon är nu snart 4 år.
    Lycka till

• Big eyes

Hej på er,
    Satt och läste dessa glada historier och gjorde en "egen" sammanställning av de som svarat här

Antal som blev gravida på 1:a IVF/ISCI men som tyvärr fått mf - 10 st

Antal som är gravida idag genom 1:a el i vissa fall 2:a försöket- 18 st

Antal som lyckats på 1:a el i vissa fall 2:a försöket och har fött bebisen-17 st

Det ser positivt ut!

Fortsätt att skriva om lyckade 1: ISCI och IVF försök

• stjärnströssel

jag!!första å ett frö!!
    så nu håller jag alla tummar att det trivs!

• Katten Ceasar

Grattis stjärnströssel!!

• sjuttiofemman

Vi lyckades också på första försöket hon är 2 år nu.
    Gjorde 1 IVF och 1 icis och ett frys försök i våras och alla misslyckades så nu äter jag metformin och hoppas det hjälper.

Lycka till!

• Siasofia

Har lyckats på första IVF. Är i v6.

• Yasmine

Hej,

Lyckades på första IVF försöket! Jipiee!
    Testade plus i lördags.
    Ber nu till högre makter att knytet vill stanna kvar hos oss.

Lycka Till!

• Katten Ceasar

Några fler solskenshistorier?? För vi ska göra dett i feb/mars och jag känner mig inte särskilt hoppfull. man har ju läst dem som har gått igenom flera st och ändå inte blivit gravida

Svar på tråden Några som blivit gravida på 1:a IVF/ICSI??