• Lycka1012

Symptom minskar i v.7. Dåligt tecken?

Hej,

Är i v.7 och tycker att jag hade mycket mer symptom i v.5 och 6 än jag har nu. Då mådde jag illa, molvärk i magen samt ömma och spända bröst. Det enda som är kvar nu är spända boobisar. Är så orolig för ma (igen...) Ska på VUL på fredag. Vad tror ni? Låter inte så bra va?

• Svar på tråden Symptom minskar i v.7. Dåligt tecken?
  • UmmAminah

usch, säg inteså.. Men det behöver det absolut inte vara, du har ju boobsen kvar! Jag håller tummarna!

• Zinzie

Det är ganska normalt efter IVF.

Under själva behandlingen och sprutperioden får du ju i dig massor med extrahormoner och ofta blir man lite överstimulerad. Runt vecka 7 går oftast överstimuleringen ned och kvar har man bara vanliga graviditetssymptom. Så att känna mindre i vecka 7 än i vecka 5 eller 6 behöver absolut inte betyda att något är knasigt. Så kände bland annat jag och nu är jag i vecka 16.

En annan sak är att vi IVFare är helt fantatiskt usla på att avgöra hur mycket symptom vi har... Eftersom hjärnan spökar med oss är det lätt att tro att man känner mindre bara för att man haft några lugna timmar. Det är normalt att symptomen kommer och går lite, så man mår bra ett par dagar och kräks som en iller dagen efter. För de flesta är det en behaglig paus - för oss blir det panik... Framförallt om man har ett par missfall i bagaget.

Hoppas verkligen att allt är bra med pyret!

• Zinzie

Nu insåg jag att jag inte alls vet om det var en IVF eller inte... Ursäkta om jag hade fel.

• Lycka1012

Linda; Tack. Håll kvar tummarna.

Minnea; Jag har gjort miljarders IVF och FET (5 ivf & 3 fet) men nu har vi blivit spontant gravida. Jag har inga andra hormoner i kroppen än mina egna, men tänket och analyseringen från IVF har jag... Tack iaf för dina ord.

• Petra 74

Symtomen kommer ju o går, oavsett om man gjort ivf eller om det är spontant! Jag håller tummen här att allt är ok på fredag! Styrkekramar/Petra

• Namaste72

Är det inte så att halten hcg planar ut lite efter v.7-8. Dvs dels att kroppen vänjer sig vid hormonerna, dels att ökningen inte är alls lika dramatisk (läste ngnstans att efter v7 ökade bara hcg med det dubbla var 72-96 timme)
    Så en minskning av symtom är helt normal.

Men är du orolig försök få till ett VUL.

{ I am always willing to learn, however I do not always like to be taught }
  • Lycka1012

Tack vänner, hoppas ni har rätt! Brösten är spända och ömma så jag får ta fasta på det. Kommer knappt våga andas på fredag...

• Zinzie

Ursäkta att jag utgick ifrån IVF. Men som många sagt - symptom kommer och går. Och man är dessutom rätt usel på att tolka dem. En gång för några veckor sedan grät jag massor för att illamåendet hade försvunnit och hann inte riktigt sluta i tid, så jag lyckades gråta över försvunnet illamående och kräkas samtidigt... Min man tyckte att jag jag var lite småkonstig då. :O

Håller tummarna stenhårt för dig! Lite extra så bara för att vi bara började några månader innan er... 4 IVF och 5 FET tog det för oss innan den här gången, så envishet verkar löna sig.

• Petra 74

Härligt!! Försök o njuta nu, inget vidare med illamående ändå så! =)

GRATTIS!!

• Zinzie

GRATTIS!!!

Vad roligt att höra.

• Lycka1012

Tack Och illamåendet är tillbaka Det är jag som trodde att man hade symptomen konstant och att de ökar hela tiden. När de sen var borta några dagar trodde jag det värsta. Har lite för mycket i bagaget för att helt våga njuta tyvärr. Men nu vet jag bättre, tack för ert stöd! Håll tummarna för att det går hela vägen den här gången.

• Isa Vera Felicia
    Zinzie skrev 2009-06-22 19:49:00 följande:
    En annan sak är att vi IVFare är helt fantatiskt usla på att avgöra hur mycket symptom vi har... Eftersom hjärnan spökar med oss är det lätt att tro att man känner mindre bara för att man haft några lugna timmar. Det är normalt att symptomen kommer och går lite, så man mår bra ett par dagar och kräks som en iller dagen efter. För de flesta är det en behaglig paus - för oss blir det panik... Framförallt om man har ett par missfall i bagaget.Hoppas verkligen att allt är bra med pyret!
    Helt underbart skrivet! Total igenkänning. Får halvpanik när molande värk går över... Å andra sidan är jag samtidigt rädd om det är början på MF igen. Berg- och dalbana... Är nu gravid med andra FET från första IVF, men i naturlig cykel så inga extra hormoner till mig. Skönt att höra att även andras symptom kommer och går. Mina har precis gått...
  • ruccolas

är i v. 5 och har haft kraftiga symtom med illamående, starkt molande, humörsvängningar, trötthet, JÄTTE bröst. Nu när jag succesivt trappat ner på progesteronet och har endast lite molvärk, men brösten är ff känsliga och stora. tröttheten och humörsvängningarna har minskat.

så jag känner också mig lite smånojjig över att inte känna lika mkt. är väldigt tacksam att höra att det där kan gå upp och ner. :)

• Lycka1012

rucolla; Tyckte också att det var skönt att veta att symptomen går upp och ner. Men blir fortfarande orolig när de går ner. När är det dags för VUL?

Svar på tråden Symptom minskar i v.7. Dåligt tecken?