• Anonym (krossad)

    2st änglar på mindre än 3 mån

    Jag gjorde abort i mars i v 16 och nu e jag gravid igen. Kan inte behålla detta för att problemet med förra graviditeten e inte borta än. Har fortfarande en blodpropp kvar i kroppen.

    Hur orkar man med två aborter på så kort tid?

    Detta handlar inte om oansvarig. Vi har alltid varit skyddade med kondom.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-23 20:03
    aborten v 16 va ett planerat barn som jag va tvungen att ta bort pga blodpropp.

    denna graviditet va inte planerad och kom till trots kondom.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-01 08:32
    nu är aborten gjord.

  • Svar på tråden 2st änglar på mindre än 3 mån
  • Skruttis1979

    Anonym (krossad) skrev 2009-06-23 22:34:56 följande:
    [citat]
    den enda anledningen dom tror e att min kropp inte va redo för en ny gaviditet och därmed sa ifårn med blodpropp. graviditeten som varade i 16 veckor pratar jag nu om..

    Okej. Ja, det var som sagt bara en tanke som slog mig, kring SLE. Jättetråkigt att det gått som det gjort för dig. Önskar dig lycka till med framtida graviditet. kram

  • Anonym (krossad)
    Skruttis1979 skrev 2009-06-23 22:37:10 följande:
    Anonym (krossad) skrev 2009-06-23 22:34:56 följande: [citat] den enda anledningen dom tror e att min kropp inte va redo för en ny gaviditet och därmed sa ifårn med blodpropp. graviditeten som varade i 16 veckor pratar jag nu om.. Okej. Ja, det var som sagt bara en tanke som slog mig, kring SLE. Jättetråkigt att det gått som det gjort för dig. Önskar dig lycka till med framtida graviditet. kram
    jag tog inte illa upp med ditt förra inlägg. glömde skriva det. jag vet inte vad sle e för något. ingen någon har nämnt.
  • Anonym

    Ts skrev: tyvärr kan jag inte prata med pappan. dels för att han inte förstår och dels för att jag vet inte om han bryr sig. det e lite kallt mellan oss nu med allt runt om.


     


    Fick mf i v12 för en vecka sedan och min värld rasade medan min sambo fortsätter som vanligt och är aningen kall men jag vet att han sörjer och är ledsen även han. Det jag vill säga är att vissa visar sin sorg på underliga sätt så som att ta avstånd, vara irriterade mm.

  • Lebocarma

    jobbigt det du ska gå igenom men jag bara undrar jag själv fick en propp eller 2 ska jag la skriva i mina ben när jag gick med dotter och det va i v.34 jag avslutade inte nån graviditet gick tiden ut jag fick fragmin alltså sprutor.Sen sa dom aldrig att jag va tvungen att vänta 1år innan jag fick bli gravid igen 2mån efter att jag slutade med waran blev vi gravida och han är fullt frisk inget fel på honom och jag hade både trombyl, fragmin när jag väntade honom jag väntar 3dje barnet nu och går på samma igen fast dom har bytt ut till innohep istället för fragmin.

    Men har dom sagt varför du inte få bli gravid eller ta annat om du vill bli gravid??

  • Anonym (krossad)
    Anonym skrev 2009-06-23 22:41:17 följande:
    Ts skrev: tyvärr kan jag inte prata med pappan. dels för att han inte förstår och dels för att jag vet inte om han bryr sig. det e lite kallt mellan oss nu med allt runt om.   Fick mf i v12 för en vecka sedan och min värld rasade medan min sambo fortsätter som vanligt och är aningen kall men jag vet att han sörjer och är ledsen även han. Det jag vill säga är att vissa visar sin sorg på underliga sätt så som att ta avstånd, vara irriterade mm.
    mjo jag vet att han bryr sig men han vill inte tänka på det eller prata om det.
    Lebocarma skrev 2009-06-23 22:45:59 följande:
    jobbigt det du ska gå igenom men jag bara undrar jag själv fick en propp eller 2 ska jag la skriva i mina ben när jag gick med dotter och det va i v.34 jag avslutade inte nån graviditet gick tiden ut jag fick fragmin alltså sprutor.Sen sa dom aldrig att jag va tvungen att vänta 1år innan jag fick bli gravid igen 2mån efter att jag slutade med waran blev vi gravida och han är fullt frisk inget fel på honom och jag hade både trombyl, fragmin när jag väntade honom jag väntar 3dje barnet nu och går på samma igen fast dom har bytt ut till innohep istället för fragmin. Men har dom sagt varför du inte få bli gravid eller ta annat om du vill bli gravid??
    därför jag hade först 3st i lungan, sen 30cm lång i benet och den e fortfarande kvar. jag e alltså för allvarligt sjuk för att ta risken att bli gravid nu. risken ligger ju i ett missbildat barn. det e bara waran som påverkar. jag gick på innohep tills jag gjorde första aborten.
  • Anonym

    "mjo jag vet att han bryr sig men han vill inte tänka på det eller prata om det."

    Vet tyvärr hur det är, jobbigt

  • Anonym (krossad)
    Anonym skrev 2009-06-24 08:53:44 följande:
    "mjo jag vet att han bryr sig men han vill inte tänka på det eller prata om det." Vet tyvärr hur det är, jobbigt
    jo det tär på förhållande
  • Lebocarma

    har du fått göra en utredning varför du fick dina proppar? Är det ärfligt? Ska du äta tabletterna länge det är ju olika ju.

  • Anonym (krossad)
    Lebocarma skrev 2009-06-24 12:28:03 följande:
    har du fått göra en utredning varför du fick dina proppar? Är det ärfligt? Ska du äta tabletterna länge det är ju olika ju.
    det e ärftligt ja men ingen i min familj eller släkt har haft ärftliga. läkaren sa att det måste varit graviditeten för inget annat kan ha orsakat. jag e inte överviktigt eller någon av allt annat stämmer inte in på mig.
  • Busungarnas mamma
    Anonym (krossad) skrev 2009-06-23 22:36:22 följande:
    Hoppfull mamma skrev 2009-06-23 22:33:06 följande: men måste ändå sluta med waran ett år innan jag blir gravid för att vara säker på att det inte blir skador. jag e dock snart frisk. jag e uppe i 3.9 nu och äter 4 waran om dagen.
    Jag vet inte om det kan vara olika, men jag behandlas också med Waran eftersom jag fick en propp då jag väntade sonen som är född 03.
    Efter det har jag tagit Waran varje dag.
    I augusti förra året bestämde jag och sambon att vi ville försöka få syskon, så jag var och träffade min medicinläkare som skrev ut recept på Fragmin.
    Fragminsprutorna skulle jag börja med efter nästa mens och Waranet skulle jag ta som vanligt fram till dess. 
    Vi behövde absolut INTE vänta ett år med att försöka bli gravida eftersom Waranet försvinner på några dagar ur kroppen.
    Busungen ska bli storebror, bf 26 augusti
  • Anonym (kille25)

    Anonym (hmmm...?) skrev 2009-06-23 19:17:41 följande:


    Det är ju hit jag försöker komma, att om nu int ekroppen mår bra eller är ok och fri från proppar så skaffar man inte barn. Och vad det inte barn de var ute efter...ja då är det ännu större ansvar att skydda sig!
    Hon har ju skyddat sig med kondom!
    fattar du inte eller??
    ojojoj man slutar aldrig att förundras det finns värkligen riktiga puckon ute i världen, stackars barn som har sådana föreldrar.

    ta ingen skit ts
  • Anonym (krossad)

    Busungens mamma skrev 2009-06-24 16:46:34 följande:


    Jag vet inte om det kan vara olika, men jag behandlas också med Waran eftersom jag fick en propp då jag väntade sonen som är född 03. Efter det har jag tagit Waran varje dag. I augusti förra året bestämde jag och sambon att vi ville försöka få syskon, så jag var och träffade min medicinläkare som skrev ut recept på Fragmin. Fragminsprutorna skulle jag börja med efter nästa mens och Waranet skulle jag ta som vanligt fram till dess.  Vi behövde absolut INTE vänta ett år med att försöka bli gravida eftersom Waranet försvinner på några dagar ur kroppen.
    ja det e väl olika läkare. men jag vill inte chansa. jag litar på min läkare.

    Anonym (kille25) skrev 2009-06-24 17:32:02 följande:
    Anonym (hmmm...?) skrev 2009-06-23 19:17:41 följande: Hon har ju skyddat sig med kondom! fattar du inte eller?? ojojoj man slutar aldrig att förundras det finns värkligen riktiga puckon ute i världen, stackars barn som har sådana föreldrar. ta ingen skit ts
    tack
  • Lebocarma

    ok men om det är ärfligt så finns det i släkten ju annars är det inte ärftlig och bara för att läkaren säger att det måste bero på graviditeten så måste det ju finnas papper på det annars kan han/hon inte säga så ju.Och jag skrev aldrig nåt om övervikt vet ej vad du fick det ifrån.Har din läkare sakt att du måste vänta 1år innan ni får skaffa barn? Låter konstigt

  • Anonym (krossad)
    Lebocarma skrev 2009-06-25 18:42:32 följande:
    ok men om det är ärfligt så finns det i släkten ju annars är det inte ärftlig och bara för att läkaren säger att det måste bero på graviditeten så måste det ju finnas papper på det annars kan han/hon inte säga så ju.Och jag skrev aldrig nåt om övervikt vet ej vad du fick det ifrån.Har din läkare sakt att du måste vänta 1år innan ni får skaffa barn? Låter konstigt
    ja läkaren har sagt det för att risken att få propp igen vid ny graviditet krymper (inte mycket men några få ) % om jag väntar ett år.

    det e ärftligt men som sagt den enda som har haft det hade inte ärftlig och jag gjorde testet efter aborten.
  • Anonym (krossad)
    Lavish skrev 2009-07-01 08:41:25 följande:
    Hur känns det nu TS?
    helt ärligt. jag såg hinnsäcken och jag bröt inte ihop. jag kände bara att det e ingen bebis än...
Svar på tråden 2st änglar på mindre än 3 mån