• Pshevil

Gravida från IVF i maj/juni

Hej!

Tänkte vi kunde samlas här och prata om graviditetskrämpor och symptom som kommer och går. Och alla andra praktiska detaljer som VUL och sånt.

Hoppas vi blir ett helt gäng här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-01 07:52
    MED I TRÅDEN

-Beräknad förlossning 2010-
    EHel 24/1
    Septemberängel, 27/1 - Kalmar
    Mammiopappi, 14/2 - Liten håla i Småland, 4 ins + IVF CFC Danmark
    Momaloma, 17/2
    Pshevil, 21/2 - Linköping, 1 IVF (Karolinakliniken/Carl von Linné i Uppsala)
    Myzpyz 21/2 - Stockholm
    FruNaftra, 22/2 - Göteborg
    Gaytjej, 28/2 - Xstad, 10 ins + 1 IVF (fert.klinik Trianglen i Danmark)
    Friday13e, 28/2 - Uppsala, 2 FET, Reproduktionscentrum Uppsala.
    Smurfen08, 30/1 - Stockholm
    Solros72, 1/3 - Sundsvall
    Majblommans längtan, 3/3
    Denim, 7/3 - Malmö
    kaprifol66, 7/3 - Malmö
    rucolla, 8/3 - Stockholm

• Svar på tråden Gravida från IVF i maj/juni
  • Pshevil

Fru Naftra: Härligt att allt såg bra ut!

Mammiopappi: Oj, vad härligt att få ligga där och bara titta och njuta av barnen så länge! Häftigt med två!

Jag var på HM och provade de smala mammajeansen och ett par leggings igår. Leggingsarna kändes bra, men undrar om de är varma nog i vinter. Jeansen var så trånga över benen och svåra att få på redan nu i både st 38 (min vanliga storlek) och st 40 så det finns ingen chans att jag skulle få på dem när magen börjar vara ivägen. Känns som om jag kommer få ha klänning de närmaste fem månaderna istället

En kompis förbarmade sig över mig och sa att jag kunde få prova hennes gamla och se om de passar, så jag får väl hoppas på det...

• Momaloma

Nu har jag inte läst på några dagar och vilka härliga inlägg här är nu!

FruNafta och Mammiopappi: underbart! Jag blir helt tårig av era mysiga beskrivningar av bebisarnas liv där inne i mörkret. Själv ska jag på rul om drygt en vecka - spännande.

Pshevil: precis min erfarenhet av hm-jeans. Jag är smal men kurvig (haha, lät ju lagom malligt) så att klämma ner min kropp i deras jeans är ett skämt. Det är lite synd för jag tycker faktiskt att deras jeansmodeller är klart snyggare än tex mamalicious (rättstavat?) som är way too präktigt för mig.

Nej, jag kör på tantrockstilen och håller mig till leopardleggings och linnen:)

• Momaloma

Förresten, har ni funderat kring svininfluensan och vaccin? Jag har efter mycket om och men, och frenetiskt kunskapsletande kommit fram till att jag självklart ska vaccinera mig.

• Mammiopappi

Pshevil och Momaloma: Tack!
    Ang HM's jeans: Då är vi fler som känner så! En omöjlighet att få in låren i dem! Sitter som korvskinn. Fattar inte varför de inte ha mer stretch i dem???

Köpte ett par beiga manchesterbyxor på HM senast och det är stretch i dem. Assköna! Innan dess har jag köpt ett par svarta bomulls byxor med dragsko nertill ( supersköna ) och ett par svarta "fin byxor" med pressveck på. Båda med stretch i så dem är jag supernöjd med.
    Hahah tantrockstilen låter rolig!!

• Momaloma

Hmm, de där manchesterbyxorna låter som något för mig. Dyrgripar eller överkomligt pris?

Tantrockstilen är just... rolig. Knappast sexig, haha.

• smurfen08
    Ja, HMs jeans är verkligen svåra att få på sig. Snacka om att de kan ge en dåligt samvete. Köpte ett par grön/gråa "stretch jeans" men man får ju knappt upp dem över låret. Är normalt en 38 och kommer knappt i 42:orna på deras byxor...
    Mammiopappi skrev 2009-09-18 10:04:10 följande:
    Pshevil och Momaloma: Tack! Ang HM's jeans: Då är vi fler som känner så! En omöjlighet att få in låren i dem! Sitter som korvskinn. Fattar inte varför de inte ha mer stretch i dem??? Köpte ett par beiga manchesterbyxor på HM senast och det är stretch i dem. Assköna! Innan dess har jag köpt ett par svarta bomulls byxor med dragsko nertill ( supersköna ) och ett par svarta "fin byxor" med pressveck på. Båda med stretch i så dem är jag supernöjd med. Hahah tantrockstilen låter rolig!!
  • Mammiopappi
    Momaloma skrev 2009-09-18 10:16:33 följande:
    Hmm, de där manchesterbyxorna låter som något för mig. Dyrgripar eller överkomligt pris?Tantrockstilen är just... rolig. Knappast sexig, haha.
    De kostade antingen 249 kr eller 299 kr. Tror att det var 249:- . Men det är bra pris vilket som tycker jag.

De flesta människor är inte utformade som fotomodeller så HM borde tänka om där ang låren
  • Solros72

Jag tycker också mammabyxor, iaf de jag hittat, håller en bra prisnivå. Hur ofta hittar man annars ett par jeans för 260 spänn?

Nu har jag provat mandelojla på magen och det var positivt att det inte luktade mandel (hade befarat det :)). Magen blev varm o go, men också lite kladdig....

Ibland tycker jag det känns så långt tills februari/mars. Tror man får sikta in sig på nästkommande besök hos BM/RUL och se dem som "delmål/milstolpar". Mycket positivt är att vi har fått lite fart på renoveringarna här hemma med en så tydlig deadline

• FruNaftra

Mammopappi, vad skönt att det gick bra för dig Ojoj vad länge RUL,et pågick. Måste ha varit fantastiskt. Jag tror mitt var över på 20 minuter eller så.

BM berättade att moderkakan låg i framvägg, så det kommer dröja innan jag känner något. Vet någon hur länge det kan dröja???

Föresten. Papperna man ska skicka över till försäkringskassan om kommande föräldraledighet - när och varifrån får man sånt? Snart borde det väl vara dags att skicka in det kan man tycka.

Idag var vi och shoppade den första bebis-saken. En mysig och varm bebisfilt och en snutteleksak. Sen provande vi några vagnar och bestämde oss för att köpa Brio Go och en spjälsäng i samma affär. Men vi ska inte köpa det förrän om 2 veckor när vi är lediga tillsammans nästa gång. Nu borde man fila på inköpslista också....har ni gjort någon sån? Kan någon inspirera mig?

Kram på er era preggon!

• Gaytjej

Nu har jag fått lära mig hur man gör (FYI: Bilden måste först läggas i ens galleri på FL, där kopierar man den och klistarar in i inlägget)

September 2009 090red.jpg

September 2009 049red.jpg

Godnatt girls!

• Solros72

Fin bild! Jag fick upp bilden på alla länkarna.

• Pshevil

Gaytjej: Åh, vilken fin bild!

Själv har jag börjat känna av foglossning, hade jättesvårt att sova inatt. Det verkar som om jag ligger ca en månad före min förra graviditet både med mage och krämpor...

• ruccolas

Gaytjej: Å vilken vacker bild.

Jag försökte göra samma som du men det gick inte att klistra in bilden. hm! :S

• Gaytjej

rucolla - tack! Man behövde visst inte lägga in fotot i FL-galleriet, utan det var bara att högerklicka på befintlig bild från nätet, välja kopiera och sedan klistra in. Men, jag tror att man måste vara plusmedlem?

Alltså går det att få större om man vill:

OK, nu lämnar jag också den här tråden innan den låses och hoppar in i den nya Pshevil har skapat!

Svar på tråden Gravida från IVF i maj/juni