• Mickan21

    Är det "farligt" att äta för mycket jordgubbar?

    Hej!

    Jag är gravid i v. 32 och är helt tokig i jordgubbar vill gärna äta mer än 1 liter per dag men försöker hålla mig till 1 liter. Det kanske inte är så bra att äta så här mycket jordgubbar? Eller vad tror ni?

  • Svar på tråden Är det "farligt" att äta för mycket jordgubbar?
  • mia maria

    Vilken bra tråd!
    Jag är i v 29 o vräker oxå i mig jordgubbar! Har haft ett enormt sötsug under grav, men nu har jag äntligen hittat ett nyttigt godis!

  • Mickan21

    Ja visst är det bra med jordgubbar=) Eftersom dom är så söta så tycker jag sötsuget försvinner=) Kanon! Men lär ju gå upp massa ändå=)=)

  • LillaEllan

    ååå jag älskar också jordgubbar kan äta litervis varje dag de märkliga är att jag HATADE jordgubbar förut har aldrig i mitt liv kunnat äta jordgubbar utan att få kväljningar men a graviditeter är konstiga

  • Lilla Proppen

    Jag har bara läst TS, men i måndags rekommenderade min BM mig att äta mycket jordgubbar för järnvärdets skull. Inte för att de kan ersätta järntabletter, men det är bra mycket godare

    Så jag tror inte att du behöver oroa dig, ät så mycket du vill utan att få ont i magen.

    Smaklig spis

  • lilmil

    Min BM sa att alla gravida borde äta hur mkt jordgubbar som helst varenda dag, eller i alla fall så mkt magen tålde.. =)
    Mitt blodvärde var bättre än bra vecka 33, bättre än sist dom kollade, jag äter inga järntabletter men hade käkat gubbar dagen innan. =)
    Gott så alldeles!

  • Kajsa86

    Hihi, kul att du skrivit Jag äter med massor av jordgubbar. Fast man blir ju nästan ruinerad. Hahaha Nu kostar de ju iofs bara 25 kr litern men innan midsommar kostade en liter fan 60 spänn på kvantum

    Ta hand om dig!

  • Mickan21
    Kajsa86 skrev 2009-06-24 22:31:51 följande:
    Hihi, kul att du skrivit Jag äter med massor av jordgubbar. Fast man blir ju nästan ruinerad. Hahaha Nu kostar de ju iofs bara 25 kr litern men innan midsommar kostade en liter fan 60 spänn på kvantum Ta hand om dig!
    Hihi jo ruinerad blir man verkligen! Sambon klagar men det har han inte mycket för=) Jag ska ha mina jordgubbar=)=) Ja jordgubbar är det bästa med sommaren!
    Dör nästan av värmen men så är det ju=) Ska ju gå hela ändå så det är bara att stå ut=) Hoppas allt är bra med dig och bebis=) Ta hand om dig med=)
  • mia maria

    Här sålde de för 15:-/litern igår, så jag köpte 2 liter!
    Men idag kostar de 35:- igen, men gott är det, o nyttigare än godis, så det är bara att frossa på!

  • La Lola
    pinsecan skrev 2012-06-22 00:32:59 följande:
    kan man äta jordgubbar fast man ammar+??
    Ja.
    Vissa barn reagerar dock av det och andra inte. Men det vet man ju inte innan.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Pippilångstrump

    Klart det är farligt att äta för mycket, precis som det är att dricka förrycker vatten. Men en liter eller så per dag är nog inte för mycket:). Jordgubbar är gott. Mums.

  • Minikatt

    Jag är gravid i vecka 30 och frossar också i jordgubbar. Det är ju så galet gott!

    Bebisar kan ju reagera om man äter jordgubbar och ammar, men kan bebisen reagera om jag äter en massa jordgubbar när den ligger i magen? Den kan ju inte direkt säga till men jag vill ju inte att den ska ligga där inne och ha ont eller annat obehag för att jag proppar i mig massa jordgubbar!


    ♥ ~ * ~ ♥ Wilmer 100514 ♥ ~ * ~ ♥ Bebis bf 120911 ♥ ~ * ~ ♥
  • La Lola
    Minikatt skrev 2012-06-26 21:59:38 följande:
    Jag är gravid i vecka 30 och frossar också i jordgubbar. Det är ju så galet gott!

    Bebisar kan ju reagera om man äter jordgubbar och ammar, men kan bebisen reagera om jag äter en massa jordgubbar när den ligger i magen? Den kan ju inte direkt säga till men jag vill ju inte att den ska ligga där inne och ha ont eller annat obehag för att jag proppar i mig massa jordgubbar!
    Den kan ju isf reagera på vad som helst......
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Utvandraren2

    Vilken kul tråd! Det är priskrig på jordgubbar där jag bor just nu, så jag äter ca en liter per dag. Tänkte jag skulle googla på om det var farligt nå något sätt, men nu ser jag att det är fritt fram att gå all in!


    Har haft en craving på apelsiner hela graviditen men kan inte äta det längre pga halsbränna. Så nu har det gått över på jordgubbar!

Svar på tråden Är det "farligt" att äta för mycket jordgubbar?