Har man ALLTID mens 14 dagar efter ÄL?
Jätte tacksam för svar!
Om det inte är så.. är det innan eller efter 14 dagar isf man får mens?
Jätte tacksam för svar!
Om det inte är så.. är det innan eller efter 14 dagar isf man får mens?
men jag då som tydligen gått över, är det graviditet eller "ovaligt bara"
Att fertläkare säger 14 dagar är pga att det är en riktlinje dem använder sig av när dem tar progesteronprov..
Tiden från mensens första dag till Äl kan variera men oftast mellan Äl å mens så är det ca 12-14 dagar..
Även om man mäter med Älstickor så kan äggsläpp ske några timmar efter stegring så man kan ha Äl 1-2 dagar tidigare än man tror oxå..
en läkare hjälpte meii att räkna ut när ja hade ÄL. svaret vart nån gång mellan 12-18juni. så nu e de bara vänta å se. :D hoppas man plussar,vill så gärna ha ett syskon t min son. :D
Men jag är ju för guds skull på dag 17 efter och är detdå ännu senare så.. bebis?
o jösses.. men testade idag negativt.. men det väl absolut vara för det?!
Men alltså TS...har du en regelbunden menscykel? Hur många dagar isåfall? Och vilken dag är du på nu?
Har du passerat BIM och testat neg så....annars vänta tills några dagar efter BIM och testa igen.
Jag hade mens den 14 juni och ägglossning 22 juni
Hmm, det kan ju inte stämma i mitt fall iaf.
www.fertilityfriend.com/home/26e879 hur konstigt som helst, jag läser det som om att jag ska ha haft ägglossning en vecka ca innan mens varje gång, det blir ju aldrig 14 dagar?
Jag har lite frågor om ägglossning. Sen i maj har jag försökt bli gravid och nu börjar jag bli deprimerad att det inte fungerar. Har tills för en vecka sen tempat och använt app för att följa mina cykler men slutade när jag fick mens förra helgen.
Till mina cykler som senaste månaderna inte alls har liknat de jag haft någonsin förr. Januaricykeln. Dag1 mens, dag15 fick jag en blödning som var lika riklig som vanlig mens, men den varade bara i en dag, googlade och kom fram till att det kanske var ägglossningsblödning. Men mensen kom inte förrän 19 dagar senare...
Februaricykeln. Dag1 mens, dag12 bruna flytningar på kvällen och dag13 rikliga flytningar hela dagen, som det fanns lite spår kvar av på dag14. Antog att det var ägglossning så mös till det ordentligt, men gravtest var negativ och mensen kom på dag39! Tio dagar senare än vanligt.
Jag har sen jag fick mens för första gången haft väldigt regelbundna cykler. Många gånger har mensen kommit med fyra veckors mellanrum exakt på timman.
Vad har hänt med mina cykler? Någon mer som har blödningar på detta vis? Jag tänker inte kolla med äl test eller temp denna månad, det stressar mig så, ligger gör vi när tid finns ändå så vill inte hålla på att planera sånt utan det sker regelbundet så vi borde pricka äggossning någolunda.
Förlåt för långt och krångligt inlägg! Men skulle bli jätteglad om ni hade lite tankar att dela mig.