• Eyleen

Laserbehandling mot hårväxt

Har för första gången provat på laserbehandling på klinik mot "ofrivilllig" behåring på magen. Attans vad ont det gjorde! Tänkte att jag skulle testa magen först innan jag ger mig på ansiktet. Har någon testat? Hur ont gör det i ansiktet?! Klarar man av det utan att börja gråta?! Jag har en blandning av grova, mörka hårstrån och ljusa fina.

Måste på något sätt bli av med dem! Finns det något annat sätt än laser för permanent resultat?

• Svar på tråden Laserbehandling mot hårväxt
  • icka76

Jag har gjort det på benen och bikinilinjen, visst gör det ont, skitont till och med. Mitt knep är att ta emlakräm innan, det borde fungera även i ansiktet. Du köper en tub på apoteket och kletar på ca 1-1,5 timme innan behandlingen. Jag kände ingenting när jag gjorde bikinilinjen efter emlabedövning.

• icka76

Krompa: Jag betalade ca 5000 kr/gång för halva benen + bikini och gjorde det 8 ggr. Skulle vilja göa en behandling till men har inte pengar till det nu.

• Eyleen

Knasten & krompa:
    Betalar allt själv. Har pratat med läkare på kvinnokliniken där de bedömer om man kan få ett bidrag och hon tror inte att jag skulle få något bidrag efterson jag har fast arbete. De som brukar få bidrag är oftast tonåringar som fortfarande går i skolan och inte tjänar pengar. Bidraget är dessutom inte stort. Totalpotten som alla bidragstagera ska få dela på är i mitt landsting bara 30 000:-! Magen kostar kring 500:-/behandling och det kan behövas 6-8gånger. Ansiktet kostar kring 1000:- och där kan det behövas 8-10 behandlingar - trodde hudterapeuten. Så det blir väl totalt ca ... 11000-14000:-!!! Galet mycket pengar!

icka 76:
    Emla! Vad bra! Ska testa det nästa gång! Annars tror jag inte jag vågar ansiktet. Vissa känsliga delar av magen gjorde FRUKTANSVÄRT ONT!!!

Svar på tråden Laserbehandling mot hårväxt