• Scruffy

Bil mellan Stockholm och Nynäshamn

Imorgon kör jag för första gången den sträckan. Vi ska till Gotlandsfärjan.

Finns det någon del som är avstängd? Några andra trafikhinder?

Beräknar med två timmar som restid så vi har tid att köra fel och annat.

Är livrädd att någon del av vägen som jag har tagit fram via eniro ska vara avstängd för då vet jag inte hur jag ska köra..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-26 08:57
    Ska tillägga att jag kommer inte från centrala Stockholm utan på E4:an norrifrån.

• Svar på tråden Bil mellan Stockholm och Nynäshamn
  • Morbid Mistress

Det är vägarbeten inne i stan så kör inte via centralbron. det kan ta bortot 2 timmar att ta sig mellan slussen och Centralen.

• Tecken

Hur lång tid det tar, beror på tid på dygnet. I ruset (ca 7:15-9 + ca 15:30-18:30) kan det stå helt stilla i södra länken (och resten av vägen...). Det är bra att du räknat med två timmars restid, men ska du åka i ruset får du nog plussa på lite till, för att vara på säkra sidan.

Ingenting är avstängt, vad jag vet. Däremot bygger de ju ut 73:an, så det kan vara lite provisoriska vägar vid Nynäshamn, med något nedsatt hastighet.

• Tecken
    Scruffy skrev 2009-06-26 11:22:42 följande:
    Hur mycket rusning är det på en lördag morgon?
    Jaha, är det lördag? *dagvild* Inte alls? Förutom en massa folk som ska till båten, då
  • Bisquit

Va? två timmars resväg?

Om ni inte ska backa hela vägen så är det gott om tid.
    Tar väl en 40 min, speciellt nu oxå när dom har byggt om motorvägen.

Och på lördag morgon är det knappt någon trafik.

Lycka till!

• tingi

det är skyltat hela vägen till nynäshamn från stockholm. så det är bara att följa skyltarna..svårast är nog som sagt att ta sig genom sthlm iom alla avstängningar.

Svar på tråden Bil mellan Stockholm och Nynäshamn