• MaLi81

vecka 6..alla sympton är redan borta..orolig

Är idag i v 5+3 och under hela vecka 4 och 5 så hade jag ett konstant illamående, va supertrött och magen va jättesvullen. Samma dag som jag gick in i v 6 försvann allt! Eller nästan...är fortfarande lite svullen om magen. Mår helt enkelt hur bra som helst! Hade ju räknat med att må illa bra länge...

Och nu kan jag inte rå för att jag tänker en massa negativt..är rädd att hcg halten inte stiger som den ska o att det är därför symptomen försvunnit..livrädd för MF.

Ja jag vet att alla graviditeter är olika..men hua va jobbigt det känns!

Nån mer som varit med om samma?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-28 21:28
    Har gjort ett FET syskonförsök

• Svar på tråden vecka 6..alla sympton är redan borta..orolig
  • förälder 82

Jag mådde toppen under hela min graviditet. Men som du så trodde jag att det var nåt fel, jag hade ju väntat mig en massa symtom.. Men som sagt jag mådde bara fint hela tiden. Så det är säkert inget att oroa sig för.
    Har också haft ett MF och mådde bara fint då med. Så det är ju olika för alla.

• förälder 82

Alltså jag mådde bara bra under de veckorna som graviditeten varade...

• Friday13e

Hej...
    Helt sjukt... jag har gått in i vecka 6 idag , också ett FET dock första graviditeten, och känner precis så som du!!!!!!!! Känns som jag mår hur bra som helst, det gjorde jag väl tidigare också men då har jag haft en molande värk i magen som definitivt har avtagit, illamåendet har varit helt borta i 2 dagar nu, det enda jag känner är trötthet, men det kan ju lika gärna bero på värmen. Blir också orolig, trots alla som man läser om som det faktiskt gått bra för som känt likadant. Gör du stimulerat eller ostimulerat försök? Jag gör stimulerat, så lite öm i brösten är jag ju, men det beror säkerligen på vaggisarna.
    Har du fått tid för VUL?? Jag har fått tid 3/8, vilket känns som superlänge dit
    Funderar på att gå privat i mitten på juli bara för att få bekräftat om det verkligen händer något därinne, hoppas hoppas

• MaLi81

Friday13e:
    Vi körde ett ostim FET. Ska också på vul den 3:e. I uppsala. Fick tid för en mini-inskrivning hos min barnmorska på torsdag..hoppas hon kan skicka en remiss för VUL. Då håller jag tummarna för oss båda då=)

• Friday13e
    MaLi81 skrev 2009-06-29 21:21:30 följande:
    Friday13e:Vi körde ett ostim FET. Ska också på vul den 3:e. I uppsala. Fick tid för en mini-inskrivning hos min barnmorska på torsdag..hoppas hon kan skicka en remiss för VUL. Då håller jag tummarna för oss båda då=)
    Jag går också i Uppsala..ler.. går du på Ackis eller privat?? Om Akademiska så ses vi kanske i väntrummet den 3/8
    Idag har faktiskt en del av molvärken kommit tillbaka så det känns faktiskt lite bättre..ler.. konstigt att det ska kännas så... man borde ju tycka det var jätteskönt att bara må som vanligt
  • MaLi81

Ja då ses vi kanske i väntrummet;) tror vi har tid kl 11.
    Jag har mått lite smått illa några gånger idag..så hoppet finns;)

Ja visst är det konstig att man vill må dåligt ibland;P

• Friday13e
    MaLi81 skrev 2009-06-30 21:02:57 följande:
    Ja då ses vi kanske i väntrummet;) tror vi har tid kl 11.Jag har mått lite smått illa några gånger idag..så hoppet finns;) Ja visst är det konstig att man vill må dåligt ibland;P
    Då missar vi nog varandra, vi har tid vi 14 på em. Visst är man knäpp som vill må " dåligt "
    Önskar dig iaf Stort Lycka Till i sommar... så hoppas vi att 3 augusti blir en underbar dag för oss båda
    Kram
  • Isa Vera Felicia
    Friday13e skrev 2009-06-30 18:59:22 följande:
    Jag går också i Uppsala..ler.. går du på Ackis eller privat?? Om Akademiska så ses vi kanske i väntrummet den 3/8 Idag har faktiskt en del av molvärken kommit tillbaka så det känns faktiskt lite bättre..ler.. konstigt att det ska kännas så... man borde ju tycka det var jätteskönt att bara må som vanligt
    Hej Friday! Har du fått tid på Ackis? Vem har du ringt? Har inte hela fertilitetscentrum stängt? Jag har ringt en privat klinik och fick tid redan 9/7. Känns lite tidigt, är i v 6+2 då om allt går bra. Har inte mycket grav-tecken, lite ömma bröst som kommer och går och molande värk i magen som jag inte vet om det är ett bra tecken, dåligt tecken eller pga oro... Vill så gärna börja må illa!
  • Friday13e

Isa Vera Felicia skrev 2009-07-02 07:26:26 följande:

Hej Friday! Har du fått tid på Ackis? Vem har du ringt? Har inte hela fertilitetscentrum stängt? Jag har ringt en privat klinik och fick tid redan 9/7. Känns lite tidigt, är i v 6+2 då om allt går bra. Har inte mycket grav-tecken, lite ömma bröst som kommer och går och molande värk i magen som jag inte vet om det är ett bra tecken, dåligt tecken eller pga oro... Vill så gärna börja må illa!
    Hej tjejen...
    Ja, jag har tid på Ackis. Jag hann få mitt plus innan de stängde för sommaren, så jag fick tag på dom sista dagen och fick då tiden för UL.
    Låter som vi har väldigt lika symtom, mina kommer och går har jag lärt mig nu
    Jag ska också försöka få en tid privat i nästa vecka då är jag i v. 7. Känns för länge att vänta till augusti....
    Kram
  • Isa Vera Felicia

Ja augusti känns som lång tid. Jag ringde till MVC som sa att det var viktigt att göra det tidigare ultraljudet för att veta att allt ser bra ut och att embryot/fostret växer som det ska. Å andra sidan har ju du inte fått någon tidigare tid, och läkarna på Ackis borde ha sagt något när vi gjorde FET ifall de också tyckt så. Min slutsats är att det går att vänta rent medicinskt, men det är ju svårt att hålla sig... Man får ju unna sig lite belöning efter alla sprutor, gynundersökningar mm....

• Friday13e

Isa Vera Felicia skrev 2009-07-03 19:13:31 följande:

Ja augusti känns som lång tid. Jag ringde till MVC som sa att det var viktigt att göra det tidigare ultraljudet för att veta att allt ser bra ut och att embryot/fostret växer som det ska. Å andra sidan har ju du inte fått någon tidigare tid, och läkarna på Ackis borde ha sagt något när vi gjorde FET ifall de också tyckt så. Min slutsats är att det går att vänta rent medicinskt, men det är ju svårt att hålla sig... Man får ju unna sig lite belöning efter alla sprutor, gynundersökningar mm....
    Ja, det har du rätt i
    Jag har också ringt till en privat gyn och ska dit 21/7 då är jag i v 8+1, känns mera verkligt om man får se ett litet hjärta picka
    Kram
  • Ammiz

Vi är också gravida med hjälp av ackis Angående symptom så är det helt normalt att de kommer och går. Så var det med oss och vi var så oroliga, trodde att nu är det över vid flera tillfällen. Men gravida är vi fortfarande, nu precis halvägs. Vi önskade också mer symtom.

Carolinamottagningen är ett tips, att gå till för VUL i Uppsala.

• Friday13e
    Ammiz skrev 2009-07-05 15:13:12 följande:
    Vi är också gravida med hjälp av ackis Angående symptom så är det helt normalt att de kommer och går. Så var det med oss och vi var så oroliga, trodde att nu är det över vid flera tillfällen. Men gravida är vi fortfarande, nu precis halvägs. Vi önskade också mer symtom. Carolinamottagningen är ett tips, att gå till för VUL i Uppsala.
    Tack Ammiz för att du delar med dig av din erfarenhet Tror att flera av oss mår bra av att höra att symtom kommer och går!!
    Det är Carolina mott jag ska till, tyvärr inte förräns i v 9 då men bättre än att vänta ytterligare 3 veckor
  • MaLi81

Blir så sugen på att fixa en tid för vul privat jag med..men jag ska nog klara mig..har ju semester snart och kommer då inte ha tid att tänka lika mycket.
    Har fått tillbaka lite symptom..dock inte illamåendet.. är tröttare, brösten ämmar lite lite..har även vuxit en aning=) Magen går inte att hålla in längre...fattar inte att jag ffår sån kula på en gång..har nog inte bara med att göra att jag är smal..! Så efter semestern går det inte hålla hemligt för föräldrarna på jobbet (dagisfröken) men då kommer vi förhoppningsvis ha sett en frisk litet sprattlande bebis! Ska på vul 3:e aug. Dagen inna jag går in i v 12 tror jag det blir.

Hur går det för er?

• ruccolas

är i v. 5 och har haft kraftiga symtom med illamående, starkt molande, humörsvängningar, trötthet, JÄTTE bröst. Nu när jag succesivt trappat ner på progesteronet och har endast lite molvärk, men brösten är ff känsliga och stora. tröttheten och humörsvängningarna har minskat.

så jag känner också mig lite smånojjig över att inte känna lika mkt. är väldigt tacksam att höra att det där kan gå upp och ner. :)

• Isa Vera Felicia

Vi hade riktig ångest igår efter att alla symptom försvunnit... Helt förstörd av oro ringde vi sjukvårdsupplysningen som sa att vi skulle åka in akut. Väntade sen halva dan på gynakuten. En sjuksköterska tog en del prover som visade sig vara bra (bakterier och annat). Väl inne hos läkaren gjorde hon ett VUL som visade en 5 mm lång hinnsäck, det såg helt normalt ut! Man kunde inte se något foster men det var också normalt så här tidigt. Det visade sig att vi räknat fel en vecka, lite klantigt... Vi räknade från första dagen vid sista mens men det ska såklart vara dagen vid återinförande +14 dagar. Nu när vi backat en vecka känns det mycket bättre att inte ha några symptom, de ska ju komma under denna veckan eller nästa. Och gå upp och ner som vi lärt oss På kvällen var vi helt slut men firade med en tre-rätters middag!

Svar på tråden vecka 6..alla sympton är redan borta..orolig