Annelie03 skrev 2013-04-28 08:28:49 följande:
Hejsan!
Jag har som ovan nämnda väldigt ont i nacke och axlar men mina domningar kommer främst i nacken. Det känns som sockerdricka och jag får yrsel. Värken leder till trötthet och när jag lägger mig ner blir värken värre. Jag har ondast på morgonen. Har provat olika kuddar men har inte hittat någon bra. Har köpt en kudde som är som en u-formad korv men är inte riktigt bra. Är det någon som haft domningar i nacken och har blivit fri det ? Har någon ett bra tips på en bra kudde.
Jag vaknar med huvudvärk och mitt största problem är yrseln som även leder till ångestkänsla.
Hoppas på ett bra tips/råd
Annelie
Har själv haft samma problem när min nacke bestämde sig för att gå bazzooka. Yrseln främst var hemsk och jag kunde vakna flera gånger per natt av att hela rummet snurrade. När det var som värst var jag i stort sängliggande pga yrseln.
Har du varit hos läkare? Annars gå och få kollat så att du inte har muskelinflammation som kan behöva medicinsk hjälp. Jag rekommenderar även sjukgymnast som kan hjälpa dig med övningar som stretchar nacken.
Jag har precis som du prövat det mesta i kuddväg men inget har hjälpt direkt. Dock så för mig blev det lite bättre av att jag låg på sidan och liksom korvade ihop kudden så jag fick stöd för nacken och låg med rak ryggrad.
Försök också att hålla dig rörlig och inte spänna dig under dagarna. Vet att det är jättesvårt eftersom man liksom alltid går och är rädd man ska ramla omkull pga yrseln. Men ju mer man spänner sig desto värre blir problemet. Vit tigerbalsam kan också vara skönt smörja in nacken med tyckte jag...eller bara sitta med varm vetekudde ett tag.