• FiaLotta

Vi som testar för ofta!

Vad ska man göra när man gravtestar så ofta som vissa av oss här på FL gör =). Blir helt galen. Har testar 2 ggr idag och det är bara 10 dagen efter ÄL. Hjälp!!! Fler som känner igen sig?

• Svar på tråden Vi som testar för ofta!
  • Cassiel

Jaadå. Jag känner igen mig....

Vi har försökt skaffa syskon till vår son i 1 år och 10 månader nu men det har inte "tatt sej" än. Nu har jag fått börja ta pergotime och hoppas så mycket att jag testar mest hela tiden. Sonen är en "pergotimebebis" och där tog det sej på första försöket.

Nu är det snart "test-time" igen. MÅSTE försöka koppla lite. Jag mår inte bra av att gå o tänka på det hela tiden. Fast vi är på semester ett par veckor nu, så jag kan inte köpa några test utan att sambon märker det. Han vet nog inte hur dyra de där testerna är .....än.

Håll tummen för mig nästa vecka!

Och förresten, vi kanske kan försöka stötta varandra så vi INTE gör av med en förmögenhet på test varje månad?

hälsningar Cassiel

• FiaLotta

Bra idé att vi kan stötta varandra. Jag ska också testa nästa vecka egentligen men testade som sagt både denna o förra veckan. Jag är på min andra dos av pergotime, dubbel dos denna gången och fick även ovitrelle två sprutor.

Hur länge försökte ni med er son?

Ha en trevlig semster och skriv gärna när du testat eller känner behov att av att testa så ska jag försöka avråda =).

• FiaLotta

Hur går det Cassiel? Har du stått emot testandet? :)

• Cassiel

Hello. Ja än så länge har jag stått emot. Men jag är bara på cykeldag 21 än, så frustrationen har väl inte nått toppen än...

Med vår son var det min hälsa som satte krokben för ägglossningen. Jag bearbetade sorgen efter vår första son som blev sjuk under graviditeten.
    Vi försökte 7 månader , och det kändes som en evighet innan vi lyckades. Men då lyckades vi på första "pergo-försöket".

Hoppades att det skulle gå lika lätt denna gången... men icke.

Vilken cykeldag är du på FiaLotta?

• FiaLotta

Jag fick min mens igår tyvärr så det är bara till att börja om igen.

Äter du enkel eller dubbel dos pergo?

• Cassiel

Hello...

Jag får enkel dos. Det har funkat bra för mig. Vad är ovitrelle för något?

Tyvärr funkade det inte för oss heller...
    *Suck* ...fick mensen i söndags. Den kom ett par dagar "försent" så jag hann testa två gånger.

Nu har kliniken jag går till semesterstängt tom augusti så det blir lite paus i pergo-ätandet. Men det kan vara lite skönt. Jag mår så himla dåligt av det. Vet inte om det är hormonerna eller något annat, men jag blir helt sänkt från ÄL fram till mens. Känner du av något sådant?

• FiaLotta

Ovitrelle är en spruta som gör att äggen lossnar. Tyvärr visade blodprovet att jag ändå inte haft ägglossning =( Helt nere.

Jag har också uppehåll de har semesterstängt till aug så ska börja då. Vi får ta nya tag både du och jag då =)

Vilka kontroller går du på efter du fått pergotimen?

Svar på tråden Vi som testar för ofta!