• Sandypants

Hundgård, hjälp?!

Någon som har förslag på billig hundgård?

Och kanske en förklaring på hur ni gjort med hungården?

Det är så himla dyrt om man ska köpa en sån där färdig, ca 8000 :S

• Svar på tråden Hundgård, hjälp?!
  • köttbullelydnad

Tror helt ärligt att det blir dyrt hur man än gör. Har själv kollat upp Sveno hundgård (Lundhs produktion AB i Hultsfred) och det är det billigaste jag hittade. Kollade även upp begagnade, men då Sveno är fraktfri är den i längden billigast för vår del. Plus att man får garanti på grejerna

• köttbullelydnad

Visst kan man bygga en egen, men materialet brukar kunna gå på en hel del.

• hmcc

Jag kollade upp alla alternativ eftersom vi försökte snåla in på den kostanden, men det bästa alternativet var till slut en "riktig" hundgård och det har vi aldrig ångrat

• Udda

Vi har byggt en själv, med stolpar, nät etc. Tror den gick på ca 2000:- med allt material - och då har vi en stor rejäl hundgård.

• Sandypants

vad var det för stoplar och nät? Vart hittade du det?

Hur byggde ni den?

• malin10

vi köpte vanlig pvc nät som e 115 cm högt, och rundstolp allt gick på ca 2000 kr. vi köpte nät på jula å stolp på cheppy.

• Udda
    Sandypants skrev 2009-06-30 12:09:55 följande:
    vad var det för stoplar och nät? Vart hittade du det? Hur byggde ni den?
    Nätet är ett sånt här 2,5mm tråd med 50mm maska och med en höjd av 2000mm....Eller om det är högre *funderar*.... Ja minst 2 meter är det i alla fall.

Stolphållare som bankas ner i marken, sen har man en ram runt hela gården, både uppe, mellan å längst ner - vanliga reglar - vet inte hur stora dom är - men dom köpte vi på en såg.

Nätet köpte vi hos en som bara säljer nät - de va billigare där än på tex cheapy. Stolphållarna köpte vi dock hos Cheapy.

Hittade en bild där man ser våran hundgård så jag lägger in den på min sida under bilder - så ta en kik om du vill.
  • köttbullelydnad
    Udda skrev 2009-07-05 08:50:56 följande:
    Äsch de gick ju inte, jag hade fullt där, så jag la ut den på min hemsidawww.teammoalands.se/imgPopup.aspå ser den ut
    Snygg! Synd att man har en utbrytarkung (läs; valp) och måste lägga singelgrund, gjuta ner stommarna och ha riktigt galvat stål samt näta tak över. Blir dyyyyrt när det är dags...
  • Udda
    köttbullelydnad skrev 2009-07-05 08:55:21 följande:
    Snygg! Synd att man har en utbrytarkung (läs; valp) och måste lägga singelgrund, gjuta ner stommarna och ha riktigt galvat stål samt näta tak över. Blir dyyyyrt när det är dags...
    Jasså ojdå, nä mina e snälla så dom har gräs i sin hundgård.
    Det som skall kompletteras på min hundgård är ett ordentligt tak. Just nu har jag bara en presenning över bordet dom kan ligga på - men vill ha tak över hela.
  • köttbullelydnad
    Udda skrev 2009-07-05 09:59:09 följande:
    Jasså ojdå, nä mina e snälla så dom har gräs i sin hundgård. Det som skall kompletteras på min hundgård är ett ordentligt tak. Just nu har jag bara en presenning över bordet dom kan ligga på - men vill ha tak över hela.
    Det bästa måste nästan vara att ha plåttak över halva, och nät över andra halvan? Plåt står ju emot regn och rusk bättre än trä och ge rju minst lika bra skugga. Funderar på att ha det så på vår dubbelgård
Svar på tråden Hundgård, hjälp?!