mom4 skrev 2011-05-20 01:52:59 följande:
hej!
Trevligt att läsa all inlägg o tips från alla!
Jag e boende i utlandet sen 01 och har nu planer på att komma hem med sambo o 4 ungar! :)
Fast nu när det börjar bli riktigt seriöst denna ggr ( har funderat många ggr förut haha) , så känner jag mej helt plöstligt rädd och nervös... tänk om.....
Våran situation e ganska kass här, jag e hemma med barnen ( dagis e svindyrt). Jag älskar och va hemma med dem och har lite ångest för dagis. Men min man e arbetslös sen en tid tillbaka och det tar på krafterna. + att det känns som att Sverige såklart e tryggt för barnen.
Men nu, när han äntligen säger ok, vi åker. Då får jag lite ångest och tänker att, så dåligt e det inte här kankse. Alla mina grejer... vänner ( som e mest mamma vänner, men ändå)... börja om.... ?
alla vänner hemma har ju sitt liksom. Livet går ju vidare, med eller utan mej ! :)
Svenskarna e ju lite, speciella... ;) tänk om det går åt helvete helt enkelt!
Jag e inte s♫ orolig att det blir trist om vintern. Vi har vinter här med.
Tänker mest att jag kanske kommer ihåg alla härliga bra saker. Havet, maten fina hus och lägenheter. tryggheten för barnen.
Jag vantrivs inte där jag bor, fast i dåliga tider saknar man ju trygga sverige.
Hur har det gått för er andra? Trivs ni? Har ni ångrat er?
Som tidigare talare så är det väldigt individuellt. Men vi har varit tillbaka sedan Sept förra året och saker har bara rullat på, sambon började SFI i Nov, jag fick jobb i Dec, Barnen började dagis Nov, Vi fick nytt dagis och ny lght i Mars, sambon började jobba deltid i mars, vi fick erbjudande om att köpa tomt för att bygga i mars, sambon fick ett till jobb plus SFI... osv osv. Så för oss har allt löst sig ganska så snabbt. Visst fick vi jobba en del för det, men jag tror mycket av det var turen. Vi blir kvar, dock kan jag säga att vi saknar vårat andra hem, och det gör även barnen, iaf 4åringen. Hon vill så gärna åka tillbaka emmellanåt och det är jobbigt som mamma att höra hur mycket hon saknar sina kompisar. Men sen nästa stund är hon hur nöjd som helst att vara här och leka med sina nya kompisar osv.