vanligare med missfall??
Undrar om någon vet om man löper större risk att få missfall om man har PCO och ätit pergo för att bli gravid?
Undrar om någon vet om man löper större risk att få missfall om man har PCO och ätit pergo för att bli gravid?
puff =)
jag åt inte pergo, blev gravida på egenhand.. men fick 5 missfall på raken innan jag till slut blev gravid med våran son :)
det här frågar har jag också försökt driva på men knappt ngn som svarar??
HELLO ALLA SOM ÄTIT PERGO OCH BLIVIT GRAVIDA!!!???
hej
Min läkare sa att min PCO inte skulle göra att man lättare till MA/MF men att fettma/övervikt var negativit. Jag fick MA i ca v10-11 men då borde det mera vara kromosom fel, eller?
Min lakare sa, till skillnad fran Moncabangs, att det ar storre risk for missfall om man har PCO-S. Inte vad jag ville hora efter en anglapojke och ett MA...
Min läkare sa att det var större risk för mf om man ätit pergo. Jag har fått en änglapojke och två ma
Barrett08: jag beklagar sa hemskt mycket! Det ar verkligen forvirrande, min lakare sa att det fanns ingen MF-koppling till pergoatande, dock till PCO-S. Det ar val bara att kasta den dar j-vla tarningen och halla andan igen....
Jag har inte pratat med bm eller läkaren om detta, men jag åt Pergotime (en kur)och har inte fått missfall (är i v 31 nu så jag hoppas att det kommer att gå bra hela vägen).
Men min vännina däremot åt också Pergotime och fick kämpa med både fler kurer för att det skulle ta sig och med två missfall...
Så jag tycker att det verkar vara individuellt.
Lycka till!
Gryntroll: visst ar allting individuellt, vi pratar bara om statistik, det finns allting mannsikor och livsoden bakom alla siffror man hor. Det ar dock illa att det inte gors mer forskning sa att vi som kampar kan fa klarare besked, istallet for motstridiga uppgifter.