• Anonym (skamsen)

Hamnade i fyllecell och nu vill socialen ha möte!

Hejsan,

För ett par veckor sedan hade vi personalfest vilket inte slutade så kul för min del.. På festen var det helt ok men ska erkänna att jag har stoooora minnesluckor, dock hade jag uppfört mig väl tack och lov! Vi hade tydligen åkt in till stan och på väg hem måste jag ha somnat på spårvagnen eller nåt för minnet har kommit tillbaka när jag vinglar runt på språrvagnsspåren i en helt annan stadsdel än min.
    Polisen körde förbi och plockade upp mig och plockadevidare mig till Tllnyktringsenheten som det heter. Morgonen började med ångest, brukar verkligen inte hamna i såna situationer! Som tur var så var det en jättetrevlig kvinna som jobbade är och hon fick mig att slappna av i situationen medans jag väntade på taxi. Jag har glömt och gått vidare nu.

MEN, nu läste jag precis ett brev jag fått hem att jag blivit inbokad på ett möte på socialen pga LOB.. . Måste jag gå på detta? Har det att göra med att jag har ett barn? Alkohol är vanligtvis ingen issue för mig så jag känner mig inte direkt motiverad till mötet.

Vad tror ni, måste jag gå? Ska ringa till honom imorgon men är så uppstressad jus nu!

• Svar på tråden Hamnade i fyllecell och nu vill socialen ha möte!
  • Harmoni123

Har bara läst TS och jag tror att det är frivilligt..

Det är dock bra tycker jag att sånt finns när man har barn.. vissa kanske har större problem än dig *ler*

• Ablan
    Anonym (skamsen) skrev 2009-07-04 22:22:30 följande:
    Brevet var lite tvetydigt skrivet och därför blev jag osäker. Nu visade det sig dock att det var ett frivilligt möte precis som för din sambo. Tack och lov..
    Tur

Man blir lite lurad av de där lapparna, jag trodde att min sambo var tvungen att gå dit och jag skällde ut honom som fan och trodde typ att soc skulle röra upp himmel och jord
  • Anonym (skamsen)
    Ablan skrev 2009-07-04 23:46:35 följande:
    Tur Man blir lite lurad av de där lapparna, jag trodde att min sambo var tvungen att gå dit och jag skällde ut honom som fan och trodde typ att soc skulle röra upp himmel och jord
    Ja exakt, och eftersom jag inte har någon tidigare erfarenheter av socialtjänstens arbete så är det svårt att veta hur processen ser ut! Fast en del svar här menar ju på att soc kommer jaga mig nu när jag inte går på det mötet, jag ska vara på min vakt nu..
  • Ablan
    Anonym (skamsen) skrev 2009-07-05 09:52:23 följande:
    Ja exakt, och eftersom jag inte har någon tidigare erfarenheter av socialtjänstens arbete så är det svårt att veta hur processen ser ut! Fast en del svar här menar ju på att soc kommer jaga mig nu när jag inte går på det mötet, jag ska vara på min vakt nu..
    Nä det tror jag inte :) ingen jagade oss i alla fall.

Händer det fler gånger däremot så kan jag tänka mig att de anske reagerar lite starkare.
  • Jag kom inte på något bättre

Alla ställen i varje stad, polis, bup, soc överreagerar i det mesta. och då menar jag inte allvarliga saker som mord osv, utan tex detta.
    Enligt soc så var jag ett "onormalt# barn för att jag inte gillade att prata öppet om när jag hade sex första gången inför mina föräldrar. (detta är bara ett exempel på hur puckade soc kan vara)
    Men om du ringer och frågar och förklarar så tror jag itne att det kommer gå vidare med detta.

• Ablan
    Jag kom inte på något bättre skrev 2009-07-05 18:15:25 följande:
    Alla ställen i varje stad, polis, bup, soc överreagerar i det mesta. och då menar jag inte allvarliga saker som mord osv, utan tex detta. Enligt soc så var jag ett "onormalt# barn för att jag inte gillade att prata öppet om när jag hade sex första gången inför mina föräldrar. (detta är bara ett exempel på hur puckade soc kan vara) Men om du ringer och frågar och förklarar så tror jag itne att det kommer gå vidare med detta.
    What? vem fan vill prata med sina föräldrar om det?!
  • Spicy Women
    Jag kom inte på något bättre skrev 2009-07-05 18:15:25 följande:
    Alla ställen i varje stad, polis, bup, soc överreagerar i det mesta. och då menar jag inte allvarliga saker som mord osv, utan tex detta. Enligt soc så var jag ett "onormalt# barn för att jag inte gillade att prata öppet om när jag hade sex första gången inför mina föräldrar. (detta är bara ett exempel på hur puckade soc kan vara) Men om du ringer och frågar och förklarar så tror jag itne att det kommer gå vidare med detta.
    Seriöst. Är de knäppa? Jag hade då heller aldrig pratat sex öppet med mina föräldrar.
  • niwina

det är tydligen standard att få gå på ett socmöte efter man har hamnat i fyllecell. min pojkvän har inga egna barn och han fick gå på ett soc- möte efter en natt på fyllecell... (det är tydligen dumt att somna på bussen:P)

• Anonym (skamsen)

Enligt damen som jobbade på TNE var det fullt där i stort sett varje natt, alla kategorier av människor var nattgäster. Snacka om att soc måste ha mycket att göra om varenda överförfriskad Svensson ska in på samtal..

• Anonym (vart där me)

Jag "råkade" hamna där jag me efter en kväll med lite för mycket gott. En otroligt snäll dam pratade med mej morgonen efter och bjöd på smörgås...meeeeen va man skämdes. Jag hade tur att jag mådde såpass bra att ja fick åka hem...efter sedvanligt utandningsprov .
    Männen som kollade det och frågade ut mej sa att soc skulle kalla mej till möte men inget hände. Fick aldrig hem nåt brev... gissa om jag va nojjig ett tag där. Men nu är det över 2,5 år sen så nu e det lugnt!
    Kan va för att jag inte hade barn som jag slapp undan...

• Anonym (skamsen)

Anonym (vart där me) skrev 2009-07-05 20:45:35 följande:

Jag "råkade" hamna där jag me efter en kväll med lite för mycket gott. En otroligt snäll dam pratade med mej morgonen efter och bjöd på smörgås...meeeeen va man skämdes. Jag hade tur att jag mådde såpass bra att ja fick åka hem...efter sedvanligt utandningsprov .Männen som kollade det och frågade ut mej sa att soc skulle kalla mej till möte men inget hände. Fick aldrig hem nåt brev... gissa om jag va nojjig ett tag där. Men nu är det över 2,5 år sen så nu e det lugnt!Kan va för att jag inte hade barn som jag slapp undan...
    Haha, javisst känns det sjukt pinsamt!?
    Jag vet inte varför jag blev kallad, men det verkar vara en ren rutinåtgärd som sagt. Nu är jag lugn igen, vet att jag inte behöver gå och jag behöver inte vara rädd för att soc ska knacka på dörren och utreda mitt barns väl och ve...
  • Ablan
    niwina skrev 2009-07-05 20:13:28 följande:
    det är tydligen standard att få gå på ett socmöte efter man har hamnat i fyllecell. min pojkvän har inga egna barn och han fick gå på ett soc- möte efter en natt på fyllecell... (det är tydligen dumt att somna på bussen:P)
    Det var det min sambo gjorde med, han somnade på tåget, det har jag själv gjort ett par gånger, om klockan är 4 på morgonen så kanske det inte är så konstigt Det har jag gjort som nykter med.
  • niwina
    Ablan skrev 2009-07-05 22:11:42 följande:
    Det var det min sambo gjorde med, han somnade på tåget, det har jag själv gjort ett par gånger, om klockan är 4 på morgonen så kanske det inte är så konstigt Det har jag gjort som nykter med.
    haha,jag kan somna på bussen mitt på dagen:P tycker att det är så satans illa att folk behöver gå på socmöte för en natt i fyllecell. om det upprepas så är det en annan sak,anser jag iallafall.
Svar på tråden Hamnade i fyllecell och nu vill socialen ha möte!