Weezy skrev 2009-07-02 15:01:59 följande:
ja ag vet inte riktigt vad jag tänkte men finns det fler som är Ung mamma och Äldre pappa och är gravida eller har fått barn?
Jag är själv 31 och flerbarnsmamma sedan tidigare.
Jag träffade min sambo, Världens underbaraste man i mina ögon, för ett år sedan ..
Han är idag 46 , blir 47 strax innan vi får vårat första gemensamma barn..
Jag har inget problem med åldern eftersom det bara är ett nummer så moralkakor undanbedes vänligt men jag vill höra från andra som är/har varit i samma situation.
Jag vet att han blir en bra pappa, han har längtat efter barn sedan tidigare så detta är lixom " a dream come true" för han och för mig med så klart och det har varit helt planerat.
skulle vara trevligt att höra och kanske träffa andra i samma situation..
Tack och hej värmen
Hejsan! Hoppas verkligen att du kan se detta, trots att det gått 4år sedan inlägget... Blev så glad när jag såg detta superbra intiativ till inlägg! Jag är själv 31år och min sambo är 49år. Vi har varit ett par/ sambos i 1 år. Han är helt underbar på alla sätt och vi är så lyckliga.. Åldern har ingen betydelse, endast en siffra.. Men har männens ålder betydelse för en graviditet?? Jag fick nyligen veta (1v sedan) av barnmorska att jag var gravid och att jag var ca i ca 7-9 v. Jag och min sambo blev chockade, men samtidigt glada och när det mesta lagt sig så började jag o min partner planera lite för framtiden.. Så idag 1 v sedan så fick jag blodstänk och mensliknande smärtor som övergick till kramper och kräkningar, på kvinnokliniken så undersökte de och kunde de ej se något foster alls, så jag hade enl läkaren haft en tidigare bortgång.. Nu var det endast lite slemhinna i livmodern som var kvar, som blödde.. Jag hade fått missfall, så skört livet är, trots att man är en riktig hälsomänniska, EJ dricker alkohol, EJ röker, tränar regelbundet och äter hälsosam kost.. Har läst studier och forskning på att äldre män kan löpa större risk för komplikationer för graviditet samt efter?? Så jag vore väldigt tacksam för svar av er som har gått i genom en graviditet (då med äldre man) och fått ett friskt barn.. Har ni fått några komplikationer under graviditeten osv?? Hoppas verkligen att din graviditet gått bra för dig och att du har ett friskt barn!
God bless