• Weezy

Ung Mamma Äldre Pappa

ja ag vet inte riktigt vad jag tänkte men finns det fler som är Ung mamma och Äldre pappa och är gravida eller har fått barn?

Jag är själv 31 och flerbarnsmamma sedan tidigare.
    Jag träffade min sambo, Världens underbaraste man i mina ögon, för ett år sedan ..
    Han är idag 46 , blir 47 strax innan vi får vårat första gemensamma barn..

Jag har inget problem med åldern eftersom det bara är ett nummer så moralkakor undanbedes vänligt men jag vill höra från andra som är/har varit i samma situation.

Jag vet att han blir en bra pappa, han har längtat efter barn sedan tidigare så detta är lixom " a dream come true" för han och för mig med så klart och det har varit helt planerat.

skulle vara trevligt att höra och kanske träffa andra i samma situation..
    Tack och hej värmen

• Svar på tråden Ung Mamma Äldre Pappa
  • Weezy
    yoana skrev 2009-07-05 16:09:19 följande:
    Glömde skriva också att mentalt så är vi på samma nivå, därför trivs vi med varann och jag tycker inte att vår ålder spelar stor roll, det som spelar roll är ju lixom hur man är och att man är på ungefär samma nivå med tankar och så, tycker jag då :)
    Dito på båda dina svar!
  • Woodcock

Jag svarar från andra sidan så att säga...

Jag är dottern till 2 personer som det skillde 24 år mellan. Mamma var 28 när hon fick mig, pappa 52. Han har varit en bättre pappa än många tror jag. Det som jag ser som problemet är att åren går, och då märks det hur stor åldersskillnad det är. Från jag var runt 15 år hade jag "ångest" för att pappa skulle dö. När jag var 18, var pappa 70 år. Då var åldersskillnaden för stor för mina föräldrar - de delade på sig. Fortsatte vara goda vänner, men kärleken hade dött. Jag var 29 år (2006) när pappa dog, mamma har jag ännu.
    I skolan när man var yngre var det alltid jobbigt när någon frågade hur gamla mina föräldrar var. Mammas ålder kunde jag alltid svara på men inte pappas...

Detta är ju bara en livshistoria av många och jag tror kanske inte alla känner så här, men det gjorde jag.

TS, att din kärlek blir en bra pappa har liksom inte med åldern att göra, det är hur man är som avgör det och 16 år ju rena barnleken jämfört med mina föräldrar så det ska nog gå bra!

• Weezy
    Woodcock skrev 2009-07-08 08:07:43 följande:
    Jag svarar från andra sidan så att säga...Jag är dottern till 2 personer som det skillde 24 år mellan. Mamma var 28 när hon fick mig, pappa 52. Han har varit en bättre pappa än många tror jag. Det som jag ser som problemet är att åren går, och då märks det hur stor åldersskillnad det är. Från jag var runt 15 år hade jag "ångest" för att pappa skulle dö. När jag var 18, var pappa 70 år. Då var åldersskillnaden för stor för mina föräldrar - de delade på sig. Fortsatte vara goda vänner, men kärleken hade dött. Jag var 29 år (2006) när pappa dog, mamma har jag ännu.I skolan när man var yngre var det alltid jobbigt när någon frågade hur gamla mina föräldrar var. Mammas ålder kunde jag alltid svara på men inte pappas...Detta är ju bara en livshistoria av många och jag tror kanske inte alla känner så här, men det gjorde jag.TS, att din kärlek blir en bra pappa har liksom inte med åldern att göra, det är hur man är som avgör det och 16 år ju rena barnleken jämfört med mina föräldrar så det ska nog gå bra!
    hej och tack för din synvinkel på åldersskilnader..
    Jag har aldrig sett det som ett problem men just det du nämner med en äldre pappa och skola och uppväxt etc va just en sak som oroade mig lite... Inte att han trillar av pinnen utan just kommer han orka , därför va valet för oss gandska självklart att skaffa barn tidigt i vårat förhållande.
    Att han blir en bra pappa det vet jag.. han älskar barn och barn älskar han. Han har mycket kunskaper att dela med sig av dessutom som kan vara till nytta när det lilla grynet växer och blir större...
    igen tack
  • Isola80

Jag är 29 min man 41, vi har varit ihop i 5 år. Vår dotter är 4 månader och hon ska definitivt ha minst ett syskon. Hade aldrig tänkt på att jag ville ha en äldre kille men när blixten slår ner... och barn vill jag ju också ha. Känns helt rätt men tänkte ibland på att mina barn får en äldre pappa som inte är med lika länge. å andra sidan levde hans farfar till han var 93, om man nu ärver det...

• Leonell

jag är 23 o min sambo är 37 o vi har varit tillsammans i 7 år o har en dotter på snart 5 månader :)

• Ecorelle

Ja, här är en till. Det skiljer 14 år mellan mig och min man, vi blev tillsammans månaden innan jag fyllde 19. Nu mer är vi gifta och väntar vårt 4:e barn ihop. Jag tänker väldigt sällan på vår åldersskillnad, jag känner att det var meningen att vi skulle leva våra liv ihop, åldern spelar ingen roll.
    Men ibland känner min man sig gammal, precis som att jag ibland känner mig ung när han och hans polare börjar prata lumparminnen då jag bara var 4 år... .
    Ibland tänker jag på hur det ska bli när vi blir äldre, om det kommer bli så att jag ska ta hand om min man när han blir gammal, men jag slår bort de tankarna ganska snart. Vi lever ju här och nu, och det finns ingenting som säger att han kommer bli en gammal skruttig gubbe. Jag skulle aldrig offra det vi har för att få en yngre man, de kan ju dö tidigt de också.

• Weezy

ja alltså personöigen så skulle jag ALDRIG lämna min man för en yngre då jag aldrig haft nån relation till yngre män. Jag vet att det kan låta konstigt.
    Jag fick själv växa upp gandska tidigt och hade redan då en Äldre PV som jag fick mina tre första barn tillsammans med .. sen har det bara blivit så..
    kanske är man Lillgammal som min mormor alltid säger..
    hehe

• bellasmamma

Min man är 23 år äldre än mig.
    Jag är 24, han är 47! Vi har en dotter tillsammans & han har en som sedan innan.
    Vi har varit tillsammans sen jag var 18!
    det var många som höjde på ögonbrynen i början & många hade "goda råd" & visste allt, tji fick dom

• smulis 87

jag blir 22 i sep. och min sambo blir 36 i nov (skiljer 14 år) och vi har ett barn i hop som är 7 månader och vi har varit tillsammans i 3 1/2 år =)
    I början tyckte ja allas reaktioner va jobbiga även min sambo..
    men idag bryr vi oss inte särskillt..
    bara min sambo som kan få åldersnojor ibland =P hehe..
    men jag håller med ecorelle som skrev inlägg ovan..
    min sambo känner sig också gammal ibland precis som jag känner mig ung..men de är ju på såvis som vi kompenserar varandra så bra =)
    Lycka till!

• smulis 87

måste ju tillägga att han har en dotter sedan tidigare på 13 år och blir 14 i dec..
    hur underbar som helst..
    hon tyckte säkert de va lite pinsammt i början men nu så tror ja inte hon tänker på de längre..utan hon tycker de är skönt med någon som förstår sig på henne..var ju inte länge sen man själv va i hennes ålder =)

• Lily of the Valley

Jag är 24 och min sambo är 31. Det är sju års skillnad och folk har inte tyckt att det varit konstigt, förrän vi blev gravida.. Då blev det "sambons fel" att jag skaffade barn så tidigt. Men vadå tidigt? Det är väl inte tidigt att skaffa barn när man är 24 år? Men det hela sitter väl i att jag inte är utbildad och därmed inte har något fast arbete... Hursomhelst så ansågs det normalt för sambon att skaffa barn, eftersom han har "åldern inne".

• Norlin

Jag är snart 26 år och min sambo, även pappan till min son, blev nyligen 42 år. Vi har varit ihop i snart 6 år.
    Han har 3 pojkar sen innan, vilket inte har varit några problem. Även om det är jag som tar mest ansvar för hela familjen.
    Han tjänar in pengarna så vi kan leva o fixar med huset och jag tar ansvar för resten.

Men åldersskillnaden har aldrig varit några problem för oss... Det är inget vi bryr oss om!

• sparrisen82
    Weezy skrev 2009-07-02 15:01:59 följande:
    ja ag vet inte riktigt vad jag tänkte men finns det fler som är Ung mamma och Äldre pappa och är gravida eller har fått barn?

Jag är själv 31 och flerbarnsmamma sedan tidigare.
    Jag träffade min sambo, Världens underbaraste man i mina ögon, för ett år sedan ..
    Han är idag 46 , blir 47 strax innan vi får vårat första gemensamma barn..

Jag har inget problem med åldern eftersom det bara är ett nummer så moralkakor undanbedes vänligt men jag vill höra från andra som är/har varit i samma situation.

Jag vet att han blir en bra pappa, han har längtat efter barn sedan tidigare så detta är lixom " a dream come true" för han och för mig med så klart och det har varit helt planerat.

skulle vara trevligt att höra och kanske träffa andra i samma situation..
    Tack och hej värmen
    Hejsan! Hoppas verkligen att du kan se detta, trots att det gått 4år sedan inlägget... Blev så glad när jag såg detta superbra intiativ till inlägg! Jag är själv 31år och min sambo är 49år. Vi har varit ett par/ sambos i 1 år. Han är helt underbar på alla sätt och vi är så lyckliga.. Åldern har ingen betydelse, endast en siffra.. Men har männens ålder betydelse för en graviditet?? Jag fick nyligen veta (1v sedan) av barnmorska att jag var gravid och att jag var ca i ca 7-9 v. Jag och min sambo blev chockade, men samtidigt glada och när det mesta lagt sig så började jag o min partner planera lite för framtiden.. Så idag 1 v sedan så fick jag blodstänk och mensliknande smärtor som övergick till kramper och kräkningar, på kvinnokliniken så undersökte de och kunde de ej se något foster alls, så jag hade enl läkaren haft en tidigare bortgång.. Nu var det endast lite slemhinna i livmodern som var kvar, som blödde.. Jag hade fått missfall, så skört livet är, trots att man är en riktig hälsomänniska, EJ dricker alkohol, EJ röker, tränar regelbundet och äter hälsosam kost.. Har läst studier och forskning på att äldre män kan löpa större risk för komplikationer för graviditet samt efter?? Så jag vore väldigt tacksam för svar av er som har gått i genom en graviditet (då med äldre man) och fått ett friskt barn.. Har ni fått några komplikationer under graviditeten osv?? Hoppas verkligen att din graviditet gått bra för dig och att du har ett friskt barn!
    God bless
  • Mimmel

Det skiljer 30 år mellan mig och min sambo, men jag älskar honom och har svårt med att låta kärleken bestämma om vi kan vara ett par eller ej. Nu har vi varit tillsammans några år. Han är 58, är det okej att bli pappa vid den åldern?

• Mabaja

Min pappa var 40 och mamma 23 när jag kom. Önskar mig en yngre pappa varje dag! Min mamma är död sen 4 år... Elakt sagt men hade varit lättare om det var min pappa som gått bort och mamma var kvar...

• Alliie

Jag 22, älsklingen 34 i höst i samma veva som vår son beräknas komma :)

• Baam

Jag är 22, min man är 39! 17 års skillnad alltså.

• kiddiee
    Baam skrev 2013-10-26 21:57:10 följande:
    Jag är 22, min man är 39! 17 års skillnad alltså.
    Som mig och min karl då :)
Svar på tråden Ung Mamma Äldre Pappa