• Miamou

Någon annan?

som känner sig utnyttjad av sina tonårsbarn?

Är- kanske som synes- ny på detta forum och undrar om det är någon som verkligen gör allt för att inte "curla" men känner att det inte funkar?

Själv sitter jag här helt bedrövad och gråter.....

Hur gör man för att få allt att funka inom familjen???
    Usch o fy- jag borde inte ha blivit förälder.....,

• Svar på tråden Någon annan?
  • Pudelgalning

Känner mig ofta utnyttjad av mina vuxna barn som hela tiden vill ha hjälp och stöd från mig. Men när jag behöver hjälp finns det ingen tid eller så hör man suck me fixa det där måste vi kan du inte gör det där själv. Min dotter har hund och jag hjälper henne med mycket som gäller hunden men hon skulle aldrig frivilligt ta hand om mina hundar. Nej det blir så rörigt får man till svar.

• Miamou
    Pudelgalning skrev 2009-07-03 00:40:57 följande:
    Känner mig ofta utnyttjad av mina vuxna barn som hela tiden vill ha hjälp och stöd från mig. Men när jag behöver hjälp finns det ingen tid eller så hör man suck me fixa det där måste vi kan du inte gör det där själv. Min dotter har hund och jag hjälper henne med mycket som gäller hunden men hon skulle aldrig frivilligt ta hand om mina hundar. Nej det blir så rörigt får man till svar.
    Hmmmmm.....visst blir man trött!?
  • stjärn fall

Hej t.s...berätta exakt vad som gör dig ledsen och att du känner dig utnyttjad......får inte riktigt grepp om ditt problem. skickar en lite styrke kram så länge.....

• LillaTanten

Jag har curlat både exet och ungarna alldeles för mycket, först efter skilsmässan kände jag att det började styra upp sig. Nu är ju naturligtvis inte en separation något jag rekommenderar dock...... *L*

Får inte heller riktigt grepp om din fundering, men vill ändå tipsa om den här boken "Familjens projektledare säger upp sig!" av Gunilla Bergensten:

www.bokus.com/b/9789137132174.html

Förhoppningsvis kan den ge dig lite nya tankar!

• Waldo

Nej, jag är stenhård!

Jag är tom så stenhård att jag ibland har dåligt samvete.
    Jag vägrar att curla en enda meter, någonstans är jag ändå övertygad om att det är för allas bästa

Att ställa upp känslomässigt eller med tid och närvaro är jag däremot väldigt generös med

Svar på tråden Någon annan?