Här håller vi på med pergo, Del 3!
Här är nu den nya tråden för oss Pergotjejer. Välkomna alla nya som gamla!
Den gamla tråden kan ni läsa här:
www.familjeliv.se/Forum-7-125/m43027672.html
Här är nu den nya tråden för oss Pergotjejer. Välkomna alla nya som gamla!
Den gamla tråden kan ni läsa här:
www.familjeliv.se/Forum-7-125/m43027672.html
snöig> metformin? det är som du säger ett läkemedel för diabetiker...ska hem och läsa på makens bipacksedlar hm...kram på dig!
JAg har pco och äter metformin är nästan underviktig. har fått både pergo och sprutor. Vet inte om det hjälpt men läkaren säger det. KS abe om prov nästa gång efter äl. HAde väldigt ont sist men ingen äl sekret, hade även väldigt ont vid livmodertappen vid samlag vilket jag läste man kunde ha vid äl. Men denna gången vill jag veta om det har varit en rejäl Äl.
En annan fråga brukar ni få äl samma dag med pergo
jaha, då har jag testat mig, minus förstås
Vet inte om det var lite för tidigt eller om det är kört nu igen. Tycker inte det är alltför tidigt, är ju på dag 31 i cykeln, 16 dagar efter utslag på äl-stickorna, men det är klart om man är låghormonare kanske det är lite för tidigt. Sen kan det ju vara vaggisarna som stoppar upp mensen lite och att det är därför jag inte börjat blöda än (inte för att det har hjälpt förut men man vet ju inte).
Har mailat läkaren och frågat om jag ska fortsätta med vaggisarna kuren ut (till på söndag) eller om det är kört nu. Om inte mensen har kommit i helgen kanske jag testar igen i början av veckan.
Just nu känner jag mig rätt nedstämd i alla fall. Att det ska vara så jävla svårt det här!
Lillmyggan: neeeej va trist men ge inte upp än.. jag plussa inte förrän en vecka senare...så ge inte upp förrän du är överbevisad...=)
missmarti: tack! Jag ger inte upp helt förrän jag börjar börjar blöda. Du ger mig hopp om liv! Vilken dag i cykeln plussade du?
taniko: tack till dig med!
Lillmyggan. jag skicka dig ett privat medelande istället =)
missmarti: ok! jag går in och läser.
snöig: jo visst är det jobbigt när man inte vet om man ska vara glad eller ledsen. Men så länge jag inte blöder måste jag väl se som positivt.
Min läkare har mailat att jag ska fortsätta med vaggisarna kuren ut dvs till och med söndag ifall jag inte får nån blödning. Sen ska jag nog testa igen på tisdag typ ifall inte blödningen satt fart när jag slutat med vaggisarna. Hoppet är ju det sista som överger en antar jag.
Hej!
Måste bara fråga er som kan det här med Pergo..
Jag var o lämnade blodprov i måndags på dag tre. Hur lång tid brukar det ta innan man får tillbaka provsvaren?
A S E : det är nog rätt olika på olika landsting, jag fick vänta från fredag till onsdag men då tog jag provet på vårdcentralen på min ort, sen skickade dom provet till sjukhuset i staden brevid och dom skickade provsvaret till min läkare (på en privatklinik i den staden) och hon skickade brev till mig. Den kedjan kan ju ha förlängt det hela förstås.
Dag 32 - ingen mens. Men jag hade ju antagligen ingen äl, så det är väl ingen idé att hoppas. Men det är svårt att låta bli...
Väntar och väntar på att mensen ska komma efter bekräftat mf 27/8. Ringde igår till RMC för att fråga ifall något kan vara fel...
De bad mig göra ett gravtest idag och det visar GRAVID. Jag undrar nu ifall kroppen spelar mig ett spratt?
När jag var på vul 27/8 var slemhinnan tjock trotts att jag hade haft en blödning 2 veckor innan som var missfallet :(
Kan man bli gravid igen trotts tjock slemhinna, någon som vet??
Fick tid hos RMC på torsdag morgon.
(Vågar inte hoppas utan tror att kroppen spelar mig ett spratt)
Lindström: Gud, vad konstigt! Kan kroppen fortfarande visa hormonet hcg? Blödde du länge efter missfallet, för om du gjorde det kanske nåt utav det var mens? Annars kanske ni blivit gravida igen?!
Jag har ju haft min mens ganska nyligen, första efter mitt mf 30 augusti. Så börjar vi babyverksta´n igen! Tror jag har ÄL nu faktiskt
Ha en trevlig helg tjejer!
Lindström: gud vad jobbigt att inte veta, hcg-hormonet kan ju vara kvar länge i kroppen efter ett missfall men det kan ju vara så att du blivit gravid igen. Men jag tror på din strategi, inte hoppas för mycket, försök stå ut till torsdag, dom borde ju kunna se vad som händer i din kropp. Håller naturligtvis tummarna för dig!!
snöig: jobbigt när inte mensen kommer, speciellt om du inte har haft ÄL. Hoppas den kommer snart så du får börja om på ny kula.
smiley: Trevlig helg
Ego: Fortfarande ingen mens här heller. Dag 34 idag, ska ta vaggisar t.o.m. imorgon. Får se om den kommer igång efter det, annars blir det nog nytt test på tisd el onsd. Igår hade jag en konstig brännande smärta tvärs över magen nästan hela dagen och kände mig väldigt nedstämd, var övertygad om att mensen var på g nu men inget kom. Men det kan ju vara vaggisarna som stoppar upp allt. Den som lever får se!
Ser att trådet tar slut idag :( Någon som kan skapa en ny med en länk till den nya?
Jag tog min friheten att starta en ny på en gång när jag såg att Lindström var uppmärksam på att denna var på väg att ta slut.
Här är den nya: www.familjeliv.se/Forum-7-34/m47749811.html