• puma82

Uppsala och uppåt i landet.

Kanske det finns en sådan här tråd redan, då har jag missat den :) Men personligen skulle jag tycka det var roligt att få reda på, och lära känna vilka som bor norr om Stockholm och kanske någon gång ta tag i att träffas.

//A

• Svar på tråden Uppsala och uppåt i landet.
  • Fean

Ja vad roligt att ni vill träffas. Kanske fungerar det någon gång framöver att åka för er? Vi kan ju anpassa oss efter hur det fungerar med resa.

/Fean

• puma82

Skulle vara trevligt, och vad gulligt att ni kan tänka er att anpassa er där borta i Uppsala :)

• karima86

Här är en till fårn Uppsala som kan tänka sig att träffas!!

• Fean

Vad kul att vi blir fler! Nu gäller det bara att vi ska samordna detta så att vi får till allting. Förslagsvis skulle vi ju kunna träffas vid något av Uppsalas mysiga kaféer. Om alla som vill träffas kommer med lite förslag när det skulle kunna passa var och en så kanske vi får till något framöver. :)

/Fean

• Ammiz

Kul att ni är några i Uppsala som vill träffas. Vi är på att gå till något fik, som Fean föreslog. Nästa vecka? Vi är upptagna på onsdag (då vi ska lära oss profylaxandas) plus att jag nog måste jobba över på måndag. Så tisdag, torsdag plus hela helgen nästa vecka passar oss.

• Fean

Hej! Vad kul!

Torsdag låter som ett bra förslag, fungerar bra för oss. Vi är båda lediga så vilken tid som helst fungerar. Hur ser det ut för er Puma82 och Karima86?

Fågelsongen är ju ett trevligt kafé. Vad sägs?

Hälsningar

Fean

• åra

Ah! Ramlar in här efter tips fr Ammiz.
    Uppsalafamilj med två knattar, drygt 2 år resp 6 mån.
    Vi - eller åtminstone jag o barnen, kära frun hinner nog inte m tanke på jobbet - kommer gladeligen. Ett förslag om man inte vill trängas på kaféet är att vi tar med oss fika fr Fågelsången (el var man nu vill) och träffas i Stadsparken.

Ett annat förslag är att vi faktiskt träffas hemma hos oss. Hyfsat stort, trädgård för större knattar att leka i etc. Bor strax utanför centrum, detaljer kan vi inboxa i så fall. (ser förj** ut just nu men jag får väl röja in i garaget....)
    Tisdag på dan-eftermiddag skulle vara toppen för mig, men annars funkar nästan närsomhelst utom onsdag. Torsdag helst på dan då vi har en stående aktivitet som börjar vid två.
    Helgerna är lite halv-heliga för oss, så vi brukar försöka låta bli att planera för mkt då.
    Hur har ni det, Puma-gänget?

• Fean

Hej!

Roligt med ditt inlägg Åra! Jättekul att vi blir fler och vänligt att vi ev. kan vara hemma hos er. Vid bra väder är ju Stadparken ingen dum idé i sådant fall.

Både tisdag och torsdag fungerar för oss. På torsdag går det inte förrän på eftermiddagen då vi har babysim mitt på dagen. Verkar som att du jobbar mkt Ammiz, är det dagtid? Hoppas att vi kan pussla ihop det på något sätt.

Vad tror ni?

Passar på att önska en trevlig helg.

/Fean med familj

• Ammiz

Jag är på det mesta, fik eller stadspark eller hemma hos Åra. Dock kan jag nog inte med att smita ifrån jobbet förrän tidigast klockan tre. Så halv fyra-fyra-tiden är helt okej för oss, även om senare vore att föredra. Tidigare blir svårt för mig, men kanske min fru dyker upp, ska fråga henne.

• Fean

Halojs! Men vad säger ni, ska vi slå till på 16 eller 16.30 tiden på tisdag!?

• åra

Halloj igen!
    frånvarande över helgen, var en tur till landet och där finns ingen el och mobilt internet är alldeles fr avancerat för mig.

Tisdag kl 16-ish funkar utmärkt. Såg på vädret att det skulle regna så Stadsparken kanske är lite riskabelt? Om vi inte blir så många funkar ju Fågelsången också, men eftersom tvååringen behöver följa med blir café ofta lite... hur ska vi säga..?.. stökigt för oss. De sitter inte stilla så länge, liksom, i den åldern.

Om ni står ut med att ta er ut till oss är ni hjärtligt välkomna i röran.
    Kan ni inte i så fall meddela om ni kommer och hur många, så kan jag inboxa adress etc och kanske plocka lite äpplen till en paj eller nåt.

Väl mött - kanske!

• Fean

Halojs!

Trevligt initivativ. Jag, min fru och vår son på 7 månader kommer gärna. Skickar vårt tel till dig.

Hur blir det med er Ammiz?

/Fean

• åra

Åh vad kul!
    Fean - ni är inboxade, Ammiz - ni också snart.

• puma82

Hej, hoppas ni träffats något. Här blir det som sagt svårare att ses. Men kul att min tråd dragit ihop några iaf :)

Sedan den 29e augusti är vi nu fru och fru. Och på tisdag ska vi på UL :) Hoppas på att allt är som det ska där inne, frun gick in i vecka 19 igår och lill tösa här hemma är super gullig med magen, bebisen säger hon själv, och hon säger god natt och kramar och pussar magen hej vilt :) Hoppas liten sedan blir lika omtyckt när den är här :D

Nu ska jag leta brun skötväska och brunt regnskydd, på nätet, till vår nya barnvagn. Så glad, hittade en Brio Happy med light chassi, -09 för 5000.- och då var det chassi, liggdel och sittdel! Reade då 2010 vagnarna snart dyker upp tydligen. De skulle ligga på ca 8000.-! Så vi passade på då vi tittat på dessa vagnar ända sedan tösa här hemma var liten. Hade då en Knorr... aldrig mer!

Ha det super bra allihopa!

Kram A, J, Tuva och magen

• Ammiz

Trådarna är inte längre låsta?

I så fall: puff, puff.

Hur har ni det?

Svar på tråden Uppsala och uppåt i landet.