• brummelisa555

Teutonia Spirit eller Brio Sing

Behöver akut hjälp nu...

Har en Brio Sing idag som jag är hyfsat nöjd med. Sonen är nu fem månader och jag har testat sittdelen, han sitter kanon i den. Problemet är ju bara det att det inte är fullt liggläge (tänkte inte riktigt på det när vi köpte den) och han sover ALLTID i sin vagn (utom på natten =)) och han verkar ha lite problem att somna i den halvsittande position som han sitter i när sittdelen är på.

Ska jag våga chansa på att han vänjer sig och lär sig sova i sittdelen med eller ska man helt enkelt byta vagn? Funderar på en Teutonia Spirit som har fullt liggläge, som dessutom har betydligt bättre stötdämpning jämfört med Singen som är lite "hoppig" ibland.

tacksam för hjälp!!

• Svar på tråden Teutonia Spirit eller Brio Sing
  • Chili85

Vi har en Spirit S3 och den är perfekt om man vill ha fullt liggläge vilket jag anser att så barn bör ha! Dock blir den lite instabil när den är ihopfälld. Be att få testa i affären så ser du. Den vickar lite fram och tillbaka i bilen och blir lite repig på chassit om man t.ex fäller den på asfalt. För övrigt är den toppen men bra fjädring, vändbar sittdel och dessutom är den snygg=)

(¯`°?.¸ ღ♥Tilde Lycka♥ღ ¸.?°´¯)
  • SandramedS

Hej!
    Jag hade en teutonia spirit fram tills imorrse då den blev stulen... *arg*
    Men jag gillade den skarp men hade funderingar på att sälja den och köpa en brio sing istället. Sonen blir 9 månader idag och har inga problem att somna, kan sitta rakt upp men ändå somna. =)
    Står i valet och kvalet..

• ackidoa

Vi köpte en Teutonia Spirit till vår nyfödda. Tänkte att det skulle vara en lättkörd och smidig vagn. Detta stämmer ju helt klart. Problemet är bara att jag är livrädd för att den ska välta. Vi har en sexårig tjej som stolt vill köra runt på sin lillebror men vi törs bara låta henne putta den på plana ytor och när vi går bredvid. Tråkigt!

• emilsmamma

vi hade en teutonia spirit S3 som var riktigt dålig! bromsen gick sönder hela tiden och den blev trögkörd och lutade. lagade den ett tiotal gånger och fick chassit utbytt innan vi till slut fick reklamera den helt. så jag kan starkt rekommendera att inte köpa den vagnen..

Svar på tråden Teutonia Spirit eller Brio Sing