• Gilraen Telrunya

Barn i Norge

Hej vi vet inte riktigt vem vi ska höra av oss till.
    Det gäller min sambos son som bor i Norge med sin mamma.
    Mamman till barnet förhindrar min sambo till att träffa deras barn. Vi har varit i kontakt med advokat i Sverige det har lätt till att han har skickat ut ett papper till mamman om att hon måste höra av sig angående tider när pappan och sonen kan träffas.
    Men inte ens det har givit något svar, hon gör sig oantfäffbar och det är omöjligt att få veta hur barnet mår. Det vi vill veta är hur ska vi gå till väga det hon gör är inte rätt både mot barnet och pappan. Pappan vill ju bara träffa sitt barn. Vilka lagar gäller och vilka ska vi ta kontakt med för att han ska få träffa barnet och få ordning på det här?
    Mvh Frida

• Svar på tråden Barn i Norge
  • Pyret10

Hej!

Det är ju inte klokt. Har pappan en del av vårdnaden? Fast man kan väl ändå inte hindra förälder att träffa sitt barn även om man har ensam vårnad...
    Jag bor i Norge och jag tror det är det som heter Barnevernet som har hand om sådana saker i Norge. Ungefär som barnavårdsnämden. Tänker man kan googla på det i den kommunen hon bor i. Vet ni var hon bor? Kan leta upp nån link åt er.

Svar på tråden Barn i Norge