• Anonym (Lessen)

Ingen sexlust

Jag är gift med en mycket tålmodig man med en väldig sexlust. Det hade jag också ibörjan av vårat förhållande, vi kunde hamna i säng 2-3 gången om dagen och lusten såg aldrig ut att ta slut. Men efter att ha ätit p-piller och sedan satt in p-stav är sexlusten som bortblåst. Jag saknar den där enorma lusten och pirret som kommer över en och man blir så otroligt upphetsad. Nu mera när vi har sex (de få gånger de blir) så känner jag ingen upphetsning så. Om de kommer lite kåthet försvinner den lika fort. Jag känner mig mycket ledsen och frustrerad över detta och de gör min man med då han känner sig oattraktiv och otillräcklig.
    Jag vet inte vad jag ska göra. Jag saknar min sexlust nått så oerhört. Nu kanske vi har sex 1 gång var tredje månad eller mindre ändå i perioder. Kanske ska tillägga att vi har 2 barn i åldrarna 1 år och 3 år. Så de tar ju sin tid o ork med. Men jag vill ha tid o ork för honom med.
    Och detta problem startade långt innan vi fick barn.
    Snälla ge mig nått tips om hur jag kan återfinna min lust.. Orkar inte ha de så här..

• Svar på tråden Ingen sexlust
  • Tommy parterapeuten

Hej

Det finns lite olika aspekter på detta problem. Du ska ta kontakt med gynekolog eller barnmorska och diskutera om ditt val av preventivmedel passar just dig. Det finns en annan del att fundera över. Ert sexliv har en positiv historia. Det jag undrar  över är om bekräftelsen mellan er sker på andra sätt än sex. Det kan ibland bli problem när det gäller sex om det inte finns annan bekräftelse med i relationen. Detta drabbar oftare kvinnor än män, vilket det alltid går att diskutera anledningarna till. När det gäller orken hoppas jag att ni har en upplevelse av att ni delar på de gemensamma uppgifterna när det gäller barn och familj. Du har rätt i det att barn tar tid och ork.
    Lycka till
    Tommy
Svar på tråden Ingen sexlust