• Anonym (Undrande!)

Tvivelaktigt förhållande?

Hej,

Har kommit på mig själv att jag levt i ett förhållande under en längre tid(ca 12 år). Nu har jag barn(1,5år) med kvinnan jag egentligen inte älskar. Vi har haft svårt att få barn. Vi har haft en separation under denna tid, valde dock att gå tillbaka pga - Ja vi kan väl göra ett försök till då! Fastnade sedan i förhållandet och tappade fotfästet på tillvaron. Nu vet jag inte riktigt vad jag vill längre. Är dessutom bitter på mitt förhållande, har inte haft ex. det sexliv eller för den delen den vardagliga kommunikationen jag önskat genom åren. Förstår inte varför jag inte gjort något åt saken, tror inte jag vågat helt enkelt. Några förslag på hur jag skall gå vidare med mina tankar.. Skall jag bryta eller leva kvar? Önskar mig innerst inne något annat!

• Svar på tråden Tvivelaktigt förhållande?
  • Tommy parterapeuten

Hej

Det är alltid svårt att svara på om någon ska bryta upp. Innan ni gör något kan ni försöka prata igenom vilka önskemål och behov ni har för att se om ni kan ha relationen på ett sätt som ni båda trivs med. I en relation måste båda försöka tillmötesgå varandras behov givetvis inom ramen för vad man själv tycker är OK. Det är ganska många relationer som behöver skakas om ibland för att man ska komma varandra närmare och jag tycker att ni ska göra ett försök till innan ni bryter upp.
    Lycka till
    Tommy
Svar på tråden Tvivelaktigt förhållande?