• PCO20

Några frågor

Hej och hå, nu är jag här igen!
    Började med metformin under veckan, ska äta 1 tablett om dagen i ca 10-14 dagar och därefter öka dosen.
    Hittils går det bra, bubblar lite i magen bara.

Hur mår ni som äter/har ätit metformin?

Hur gör ni med alkohol? Man ska väl inte dricka alkohol när man äter metformin?

Har metformin hjälpt er? På vilket sätt i såfall?

Ni får jättegärna berätta lite!
    Tack på förhand

• Svar på tråden Några frågor
  • kräftan77

Hej!
    Metformin bromar min viktuppgång när jag gör uppehåll med p-pillerna men jag tar dem endast då. Skall snart sätta igång o skaffa syskon och då får jag börja med tabletterna igen. Jag mår bra på Metformin, känner att matbegäret minskar och det är ju bra. Vet inte hur man skall göra med alkohol. Har inte vågat mixa.. gjort uppehåll med tabletterna ett par dagar om jag skall på fest.. Hoppas tabletterna kommer att hjälpa dig med :)

• PCO20

Hej! Vad kul att någon svarar.
    Jag är inte överviktig men har hittils mått bra och känner också att matbegäret minskar. Varför äter du metformin om man får fråga?

Jag har pco och har ingen eller väldigt sällan egen ägglossning/mens så jag hoppas att jag kommer att få det nu när jag äter metformin.

Hur många piller äter du? När börjar det göra verkan?

Jag ska i morgon öka till 2 piller per dag och väntar ivrigt på att få mens eller kanske ägglossning, men är medveten om att det kanske aldrig sker.

Jag hoppas att det finns fler därute som vill dela med sig av sina erfarenheter av metformin! Detta är helt nytt för mig och jag undrar väl om det egentligen funkar? Hur stor är chansen att jag får igång mens och ägglossning?

Tusen tack!

Svar på tråden Några frågor