• MaryD

Sälja håret till peruk?

Jag kanske missminner mig, men kan man inte sälja sitt hår för tillverkning av peruker?

• Svar på tråden Sälja håret till peruk?
  • Gravid 89

Jo, det kan man. När jag klippte av mitt 80 cm långa hår till en kort frisyr (några år sedan, nu har jag lååångt hår igen ) så slängde jag ju såklart håret... men jag fick höra av min teaterlärare att man kunde tjäna kosing på att sälja håret!

• MaryD

Okej! Vet du hur man går tillväga?

• Gravid 89
    MaryD skrev 2009-07-08 20:43:01 följande:
    Okej! Vet du hur man går tillväga?
    Nej, faktiskt inte. Börja med att söka på google? Eller kontakta en peruk-makare eller ett teatersällskap eller nåt sånt?
  • MaryD

Hm...okej. Ska kolla detta.

Man kanske kan fråga frisören?

• Gravid 89
    MaryD skrev 2009-07-08 20:52:35 följande:
    Hm...okej. Ska kolla detta.Man kanske kan fråga frisören?
    Hmm. Som sagt, jag vet ju inte man vet ju aldrig vad de gör med håret om de klipper av ett jättelångt hår! Skämt åsido. Men jag tror du ska försöka vända dig till en perukmakare. Men det kanske är svårt att få tag i en sådan.
  • Umetjejen79

En kollega ville sälja sitt hår, men de var bara intresserade av ljust hår. Det var några år sedan.

Jag tror det var här: Perukshopen
    Adress: Gamla Brogatan 34
    Postnr: 111 20 Stockholm
    Telefon: 08-20 10 06

• MaryD

Hm...endast ljust hår? Weird!

Stockholm är ju 30 mil bort. Kanske kan ringa dem och se vad de säger.

• Gravid 89
    MaryD skrev 2009-07-08 21:01:31 följande:
    Hm...endast ljust hår? Weird!Stockholm är ju 30 mil bort. Kanske kan ringa dem och se vad de säger.
    Det är nog bara för att de ska kunna ha möjlighet att färga håret. Svårare om det är mörkbrunt eller svart t ex.
  • MaryD

Gravid 89 skrev 2009-07-08 21:02:24 följande:

Det är nog bara för att de ska kunna ha möjlighet att färga håret. Svårare om det är mörkbrunt eller svart t ex.
    Okej, tänkte inte så långt

Amen då slänger jag i en blondering från Konsum precis innan jag klipper av det
  • Gravid 89
    MaryD skrev 2009-07-08 21:45:18 följande:
    Gravid 89 skrev 2009-07-08 21:02:24 följande:
    Okej, tänkte inte så långt Amen då slänger jag i en blondering från Konsum precis innan jag klipper av det
    Haha!
  • Shair

Vi tillverkar peruker och hårsmycken och köper därför långt hår.
    Håret måste vara minst 35 cm långt och får inte vara kemiskt behandlat (färgat eller permanentat) eller innehålla gråa strån.
    Svart hår köper vi billigt från indien, så därför betalas bättre för blonda hår.

Skicka ett par bilder av håret med uppgift om längd och kvalitet till [email protected] så återkommer vi med ett prisförslag.

Svar på tråden Sälja håret till peruk?