• Anonym (längtar)

Vill ha sex med min bästa vän

Alltså det är så här. jag lever i ett samboförhållande just nu är sexet bra men har inte alltid varit då jag haft smärtor.
    Nu när det är bra vill jag ofta och börjar fantisera mer och mer.

Vi har pratat om en tredje, min sambo vägrar en kille till så ska det bli av får det bli med en tjej.
    Nu är det så att jag har börjat fundera på min bästa vän. Som är tjej.
    Har märkt att jag blir så himla kåt av att tänka på hur det skulle vara att ha sex med henne. Jag blir dock inte kåt av tänka på sex med andra tjejer.
    Parsex kan jag oxå tänka mig.Min vän lever oxå i samboförhållande så det är väl kanske aktuellt. Hur frågar man nånting sånt??
    Har känt henne lite på pulsen då vi kan prata om allt, intresset finns där men det kan bli svårt ändå pga svartsjuka och annat.

Hur blir jag av med dessa tankar? Jag blir knäpp snart

• Svar på tråden Vill ha sex med min bästa vän
  • JennyOEmilia

Hmm... Du känner ju din vän bäst. Men jag tror inte alla är öppna för sådant. Själv skulle jag inte bli så glad om min bästa vän föreslog något sådant.

Tänk dig noga för. Du kan mista vänskapen.

Det är vad jag TROR....

• Vera C

Alltså, så vitt jag fattar är det här en jättevanlig fantasi. Notera Fantasi. Läser man rådgivningsspalterna i tidningarna är det dock ett svar som är ständigt återkommande: var jäkligt säker på att du/ni är beredda på att gå ifrån fantasi till verklighet med de konsekvenser det kan få.

Jag kanske har missförstått men det kändes mellan raderna som att det mest var du som var drivande i frågan.

Och tänk om det i själva verket inte handlar om sex över huvud taget. Det kanske är så enkelt att du är kär i din vän, eftersom du inte går igång på andra tjejer - då är det väl det du skall koncentrera dig på att reda ut, inte om sex fungerar med henne, dig, din kille och ev hennes kille också. Det lär ju knappast vara ett sätt som reder ut den frågan i så fall.

Vad jag säger är bara att vad du än gör, så måste du vara beredd på att allt kan bli jättekonstigt åt alla håll och kanter, om du gör verklighet av din fantasi. Till och med av att du bara ställer frågan.
    Men om du verkligen värderat frågan från alla håll och kanter, då blir det ju enklare för dig att hantera konsekvenserna. Vilka de än blir.

stor lycka till!

• lillan77

Ja det kan ju va lite känsligt eftersom det är din bästa vän Det KAN ju förstöra nåt o det kanske deti inte är värt?
    Man får ju ha fantasier och vissa fantasier kanske ska stanna vid just det?
    Har nog inget bra råd om hur du ska sluta fantisera om det tyvärr.Hjärnan är inte lätt att kontrollera

• kissemjao

Busa gärna till det. Men låt vänskapen med din bästa vän förbli vänskap... För även om man tycker sig kunna prata om allt och ha en öppen relation till varandra, så kan det väcka knepiga känslor när man väl gjort slag i sak.
    Bevara dina fantasier om henne som en krydda i sexlivet med din man istället.

• Anonym (Har brövat)

Mitt råd till dig TS är att inte dra in din nära väninna. Jag gjorde det misstaget med min fd (killen som jag var tillsmmans med innan min nuvarande man)idag pratar inte jag och hon.Det blev ett missförstånd mellan oss 3 då det kom fram till hennes kille.Som blev inte allt för glad.Idag är inte dom heller ihop. Så summan av det hela är 2st spruckna förhållande

• Anonym (virrig)

Det är lätt att tycka att det känns slentrianmäsigt att ha samma gamla vanliga sex jämt. Jag har just nu en fix idé på att ha sex med en av svampdoktoranderna från mykologikursen. Han är ringmärkt och det är just bara en fantasi, men den gör mig ändå väldigt upphetsad. Jag tänkte något liknande för ett halvår sedan när jag hade en fix idé att ha sex med min kvinnliga frisör, jag kunde känna hennes mjuka fingrar som tog i mitt hår...

Vill du gå längre än fantasistadiet rekommenderar jag dig att att välja någon som du står mindre nära än din bästa vän, det är väldigt stor risk att allt går åt helvete. En bekant eller någon som raggas upp för ändamålet, exempelvis via ix kan nog vara ett bättre alternativ där mindre finns att förlora och mer att vinna.

• Erica27

Jag tycker absolut att du kan berätta för din väninna att du FANTISERAR om att ha sex med henne. Därmed garderar du dig själv lite. Du säger ju inte att du vill ha sex med henne, utan att du har fantiserat om det. Sedan får du se hennes reaktion. Om hon är en bra vän så inte lär vänskapen förstöras av det. Men välj ett bra läge. Gå ut med henne, drick lite vin, vänta in rätt situation. Lycka till!

• Anonym (Samma)

Har samma känslor som du men är rädd att förstöra något..
    Tror det är bättre att försöka hitta någon annan.

• AMA68

Jag skulle INTE ge mig in något sådant med en vän.

Olika sorters känslor blandas lätt ihop och samtliga relationer kan spricka alltså inte bara vänskapen utan även era respektive förhållande.

Jag skulle heller inte kunna hantera en vän särskilt bra efter att ens ha fått frågan tror jag?

• Reborn

Först o främst är det såklart beroende på relation, personligheter osv. Även om man är bra/bästa vänner, så finns det ju lite olika typer av det. 

Så jag tror du ska fundera eller försöka ta reda på hur hon skulle ställa sig till en sån fantasi du har. Det kan vara att ni rent allmänt snackar om sex o så och halkar in på lite åt detta hållet. 

Hon kan ju vara din bästa vän men kanske inte alls sån som tänkt på sex mer än i tvåsamhet med sin partner, eller så är hon öppensinnad och nyfiken. 

Jag tror att du ska försöka få reda på detta först. 

Är hon öppensinnad o nyfiken i sex, kanske du får reda på hennes fantasier. Ja då kanske det kan vara fritt fram att avslöja din fantasi. 

Sen finns det alltid risker med sex och känslor, ju fler man är ju fler krokar kan inträffa. Men det kan också bli något fint och nytt som byggs och väcks. 

Svar på tråden Vill ha sex med min bästa vän