Acceptera eller gå vidare?
Hej!
VAd jag hoppas att du kan hjälpa mig! Jag lever sen ca 5 år tillbaka i ett förhållande som jag är lycklig i. Jag fick som mkt ung en dotter som nu bor varannan vecka hos mig och varannan vecka hos sin pappa (hon är idag 7 år) även min sambo har barn sedan innan, även han bor hos oss varannan vecka. Sen fick vi för drygt 1 år sedan en gemensam son, så varannan vecka är vi en stor familj, den andra veckan en liten. Nu till problemet, jag har en stor dröm, en önskan om ett barn till. Jag vill det så enormt mkt att det värker i mig. MIn sambo däremot, vill inte ha fler barn. Vi har diskuterat detta så många gånger, ibland har kört på fast han vet att jag inte har nåt skydd för att sedan få kalla fötter igen, han spelar med mina känslor tycker jag eftersom han vet hur innerligt gärna jag vill ha ett barn till. Jag tar idag i princip 80% av ansvaret för barnen eftersom vi har husrenovering osv att sköta med, för mig skulle det inte vara nåt problem att ta hand om ett barn till. Men han har massa argument för varför vi inte ska ha fler och även om jag har lösningar på precis alla så ger han sig ändå inte, han vill inte!! Hur tusan går man vidare om den enes dröm är den andres mardröm? Jag har försökt att acceptera, har verkligen gjort mitt yttersta men det går inte..mitt hjärta brister snart, så känns det faktiskt!!!!!!!HUr går man vill väga??Snälla hjälp mig!!!