• Anonym (Lilla jag)

Hjälp!

Hej! Jag är en tjej som närmar sig trettio och som har ett mycket genant problem.
    För att göra det så enkelt som möjligt så säger jag att man skulle kunna jämnställa mig med skäggiga damen =/
    Flera ggr om dagen så får jag raka mig i ansiktet för att slippa stubb, det blir plitigt och rött efteråt.
    Jag hatar att folk tittar mig i ansiktet, vill inte vara i direkt ljus och jag klarar inte ens av att min sambo smeker mig på kinden.
    Detta får mig att må skit rätt ut sagt.
    Vad ska jag göra, har läst att det finns metoder som kan ta bort håret permanent men fungerar det på alla? Sedan så lär det ju kosta en slant, suck.
    Har varit i kontakt med läkare när jag var yngre och kollade lite med blodprov och så men de hittade inget fel eller onormalt.
    Har du något råd om vad jag ska ta mig till eller vart jag kan vända mig så mottages det tacksamt.

Trevlig helg!

• Svar på tråden Hjälp!
  • Åsa skönhetsexperten

Hej!

Ditt problem är ju lite speciellt, men du är absolut inte ensam om det. Tyvärr så vet jag inte så mycket om just det här området, men det finns ju krämer som tunnar ut hårväxt på benen, så det är möjligt att det finns till ansiktet också. Men permanent hårborttagning är absolut det mest effektiva. Här kan du läsa mer om det:

http://www.kirurg.com/Harborttagning/harborttagning.html

Det kanske är värt att lägga pengar på det eftersom det verkar vara ett stort problem för dig och påverkar ditt dagliga liv. Tillsvidare är det kanske är bättre för dig att vaxa bort håret än att raka bort det. Gå till en salong (SHR legitimerad) och prata med dem. Det låter jobbigt att du måste raka dig flera ggr om dagen. Vaxar du så växer håret inte ut så fort och huden hinner vila. Använd iallafall lugnande produkter efter du har rakat dig. (Produkter som innehåller aloevera, gurka, camomille verkar lugnande på huden. Ingen alkohol el parfym)

Lycka till!
    Mvh Åsa

Svar på tråden Hjälp!