• Kan inte bli bättre än såhär

Disney World - Hur många dagar för att hinna?

Jag och dottern kom igår på att vi ska ta tre veckor i USA i höst. Då några frågor, hur många dagar på Disney World för att hinna se det mesta? Någon som har varit där och har tips?
    Vi planerar även att hyra husbil och åka runt och titta på stora kända saker, kom med förslag kanske?

• Svar på tråden Disney World - Hur många dagar för att hinna?

Ingen som har varit där?

• periquita1979

Jag och sambon var på Disneyland i Los Angeles förra sommaren, dock utan barn. Vi besökte endast en av parkerna (tror det fanns tre olika) och det tog en hel dag utan att vi gjorde speciellt mycket. Åkte några av attraktionerna till vilka det var ganska långa köer. Kanske är det mindre folk om ni kommer på hösten? I vilket fall som helst... jag rekommenderar minst en dag per park. Vart ska ni? Florida eller Kalifornien?

• Glada28

Vi var i Florida för 6 månader sen. Vi tog ett hoppass, 4 parker 2 dagar. Men jag rekommenderar iallafall 3 dagar. Parkerna är stora, tar ca en hel dag varje park, det finns så mycket att se o göra. Vi gick från morgon till kväll, hade gärna delat upp det lite.

• Tigerwoman

jewelx: Disneyland ligger i Kalifornien och Disneyworld ligger i Florida, så jag utgår ifrån att TS menar Florida. Disneyworld är dessutom mycket större än Disneyland.

• DEB

Vi var där i två dagar och besökte då två parker, en per dag."Omöjligt" att hinna mer än en park per dag.

Tack snälla för svar, Disney World tade vi tänkt. Finns det olika parker i parken? Kan man simma m delfiner i en av dem?

• evaoregon
    jewelx skrev 2009-07-12 20:57:48 följande:
    Jag och sambon var på Disneyland i Los Angeles förra sommaren, dock utan barn. Vi besökte endast en av parkerna (tror det fanns tre olika) och det tog en hel dag utan att vi gjorde speciellt mycket. Åkte några av attraktionerna till vilka det var ganska långa köer. Kanske är det mindre folk om ni kommer på hösten? I vilket fall som helst... jag rekommenderar minst en dag per park. Vart ska ni? Florida eller Kalifornien?
    I Californien så finns det två parker, Disney's California Adventure Park och Disneyland Park.

Håller med om att man behöver minste en dag per park.
  • evaoregon

Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-07-12 23:58:40 följande:

Tack snälla för svar, Disney World tade vi tänkt. Finns det olika parker i parken? Kan man simma m delfiner i en av dem?
    Walt Disney World Resort består av fyra parker.

* Magic Kingdom
    * Epcot
    * Disney's Hollywood Studios
    * Disney's Animal Kingdom
  • evaoregon

[/cita

[citat]
    På Epcot så kan man delta i ett program där man kan få vara i vattnet med delfiner.

Länk

disneyworld.disney.go.com/tours-and-experiences/dolphins-in-depth/
  • melicia

1 dag per park men ni kan skippa alla andra parkerna förutom Magic kingdom. Funderar ni på Animal Kingdom. Skippa och hyr en bil och åk till Bush Garden istället där har de flera attraktioner förutom djur och ca 6 värsting berg och dalbanor och andra åk attraktioner. Det är skillnad mot de ca 4 attraktionerna som finns på animal kingdom varav en berg och dalbana samt en liten fnuttig för barn som roterar! Epcot är ingen park en under 12 år tycker är ett dugg kul. Det är ungefär som när de tog med en lågstadie klass som gick i 2an på besök till slottet. Det tyckte ingen var vidare kul. Gillar man inte rymden ska man ej besöka epcot  och sen är det mest en massa hus och det tycker 4 åringar är jättetrist att kolla på!.

Så ta 1 dag på Magic kingdom och 1 på Hollwood studios och dag 3 hyr en till till bush garden och dag 4 kan ni gå på Island of adventure. Och dag 5 kan ni ta shuttlen från Idrive till Legoland. Och sen dag 6 om ni ska vara där 1 vecka kan ni ta och åka till nått vattenland. finns 4 att välja på.

Svar på tråden Disney World - Hur många dagar för att hinna?