• turbomorsan

Hur får man bort tuggummi ur håret???

Någon som vet ett bra sätt att få bort tuggummi ur håret, till på köpet så har min son ganska kort hår, ca 7-8 mm å han har tryckt fast ett helt tuggummi på en fläck i bakhuvudet så det sitter ända in i hårbotten, visst kan jag ju ta fram trimmern å snagga honom igen men eftersom det sitter ända in till hårbotten så lär det ju bli ganska svårt att få bort det där iallafall utan att göra illa honom...

• Svar på tråden Hur får man bort tuggummi ur håret???
  • SweetLilly

lägg frysklamp på, få det att bli riktigt kallt, och försök att bryta loss det.

• Nyfiken gul

olja i håret brukar funka. Olja in hela huvudet och dra sen försiktigt bort bit för bit.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • turbomorsan
    SweetLilly skrev 2009-07-12 12:50:19 följande:
    lägg frysklamp på, få det att bli riktigt kallt, och försök att bryta loss det.
    tack för ditt snabba svar, det ska jag testa om han går med på att sitta med en kall klamp mot huvudet tillräckligt länge
  • SweetLilly
    turbomorsan skrev 2009-07-12 12:52:29 följande:
    tack för ditt snabba svar, det ska jag testa om han går med på att sitta med en kall klamp mot huvudet tillräckligt länge
    haha, ja annars ta 2 som du liksom kan lägga håret emellan, det kanske går!
  • turbomorsan

nu har jag smetat dit massa barnolja å låtit det sitta några minuter så nu ska jag försöka kamma bort det å hoppas att jag får bort det ordentligt
    kladdigt vart det iallafall

• turbomorsan

Tack för tipsen! barnolja å sen kamma så fick jag bort det
    Sonen sitter nu å ber om nytt tuggummi, men där drar han en nitlott kan jag säga

Svar på tråden Hur får man bort tuggummi ur håret???