• MammatillAlva

Karlstad

Vad finns det för aktiviter och barn aktiviteter att göra i Karlstad? Vad är det vi inte bör missa när vi är där, vi stannar i en vecka och åker den 25/7. Det är jag och min dotter (snart 2 år) som åker dit och kommer övernatta hos min vännina.

• Svar på tråden Karlstad
  • Tjejmamman

Hej! Jag tycker absolut att ni ska åka till Mariebergsskogen, ett väldigt mysigt ställe. Det finns fina grönområden med flera bra lekplatser, en badplats och en del djur att titta på. Rekomenderas verkligen! St så braen finns det ett stort lekland på Nöjesfabriken, men kanske att din tvååring är för liten.. Men vid dåligt väder kan det vara värt att testa. Man betalar endast inträde för barnen, 120 kr. Sen har vi ju IKEA, alltid kul :)

Det vare några tips iallafall!
    Ha nu en riktigt mysig semester i Karlstad

• MammatillAlva
    Tjejmamman skrev 2009-07-14 22:09:33 följande:
    Hej! Jag tycker absolut att ni ska åka till Mariebergsskogen, ett väldigt mysigt ställe. Det finns fina grönområden med flera bra lekplatser, en badplats och en del djur att titta på. Rekomenderas verkligen! St så braen finns det ett stort lekland på Nöjesfabriken, men kanske att din tvååring är för liten.. Men vid dåligt väder kan det vara värt att testa. Man betalar endast inträde för barnen, 120 kr. Sen har vi ju IKEA, alltid kul :)Det vare några tips iallafall!Ha nu en riktigt mysig semester i Karlstad
    Tack för tipsen! :)
  • busfrösmamma

Håller absolut med om att Mariebergsskogen är toppen! Våra barn tröttnar aldrig på att åka dit. Hoppas ni får det trevligt i Karlstad!

• goabarn77

För en tjuga kan ni ta båtbussen runt Karlstad och se sta´n från vatten. Trevlig tur!

• goabarn77

I Marebergsskogen finns också Naturum för barnen. Där kan du bl.a. lyssna på en gädda och titta på en varg.

• Meria

Leklandet älskade min lilla kille när han precis var två, beror ju på hur din tjejja är med en massa barn omkring en och att klättra/åka rutschkana osv

Om det är fint väder kan jag rekommendera Orrleken. Ligger tvärs över viken om man är i Mariebergsskogen. Också ett ställe sonen älskar att springa omkring på. Liten strand och mycket roliga grejer speciellt för de små.

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Veronika88

hello, we live at Karlstad only few months but I don't know, where can I find some "mom friends with baby". I have 2 years old son. My english is not good but I hope, when it wilbb be a better . Veronika

Svar på tråden Karlstad