• Anonym (Fundersam)

Svägerskans grav.

Ja, ska min svägerska få påverka då jag och min sambo börjar bebisverkstad, så att säga.
    Svägerskan är lesbisk och har genomgått IVF behandlingar och annat dyl. och försöker nu med ägg- och spermiedonation via ryssland. De har försökt i 3 år. Jag tycker självklart synd om dom, men ska detta påverka våran framtida familj? Ska jag behöva "vänta" ut svägerskans kanske kommande graviditet. Sambon tycker att vi kan vänta, för att vara snälla mot dom. För de tyckte att vår förra graviditet var jobbigt, För dom. Det låter kanske knäppt men hjälp mig bara genom att säga om jag är egoist som vill skaffa min familj när jag vill, och inte när svägerskan lyckats. Eller om jag ska vänta för att visa respekt mot dom och deras situation.
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Svägerskans grav.
  • Tommy parterapeuten

Hej

Att skaffa barn är något ni, du och din partner, ska göra som en gemensam sak. Det betyder att ni skaffar barn när ni tycker det är lagom. Ni kan inte veta när i tiden ni/du blir gravida. Om ni skulle bli det samtidigt är det kul för er alla men ni kan inte veta hur allt utvecklas när ni väl har fått barn.
    Tommy 
Svar på tråden Svägerskans grav.