• mizz ankan

hur kommer de sig man ej blir med barn fast man fått två tidigare ?

har bara en fråga ,om nån kan svara ,jag har två barn sen tidigare fast med andra fädernu har jag ett nytt förhållande som varit i två år ,vi har aldrig haft skydd men jag blir ej gravid ,inte att vi önskar eller så men skulle de bli är det välkommet ,men inget händer ,hur kan de bara bli så när man blev hur lätt som helst förr ? bara nyfiken ,kan man bara bli steril så där endå ?

• Svar på tråden hur kommer de sig man ej blir med barn fast man fått två tidigare ?
  • mumsfillibabba

Felet kanske ligger hos din nya man.

• mizz ankan

ja visst har man tänkt på de men han har ett barn med sen tidigare ,visserligen tonnåring nu ,,

• Buddha74

Ja, det är skumt... Jag och min man har prövat göra syskon till våran son(2007) i ca 18månader utan att nått händer. Har varit på utredning nyligen - allt är bra med oss båda. Jag hade allt för låg ämnesomsättning som kunde påverka chansen att bli gravid, så jag har fått tabletter för det nu. Får se om det hjälper.

Jag tror personligen att det är åldern. Blir 35 i år. Livet suger...

• Igor

Precis som buddha 74 skriver så kan åldern vara en mycket viktig faktor. Du skriver inte hur gammal du och din man är men efter 30 så minskar chanserna att bli med barn markant. Olika för olika individer dock. Men få lyckas få barn utan hjälp efter 40 även om det gått lätt tidigare.

Svar på tråden hur kommer de sig man ej blir med barn fast man fått två tidigare ?