Joseph, fint eller fult namn?
Inte för att jag bryr mig så mycket, våran son kommer att döpas till det.. klappat o klart!! Men skulle ändå vilja veta om den allmänna uppfattningen av namnet... vad tycker DU?
Inte för att jag bryr mig så mycket, våran son kommer att döpas till det.. klappat o klart!! Men skulle ändå vilja veta om den allmänna uppfattningen av namnet... vad tycker DU?
Mamma 2b:
hm, varför? med tanke på att det finns onda män att assosiera till? vi tvekade en del under graviditeten men kom sen fram till att vi i vilket fall inte kommer att koppla ihop vårt eget barn med män som funnits/finns i historien och som åsamkat lidande. däremot kan jag väl förstå att en del kanske bara kommer att tänka på fritzl och stalin. sen vet jag att många faktiskt tycker att det är fint. nåja, det är ju redan klappat o klart, faktiskt.
nää inte så fint..
Det är ju jättefint!
Nej jag tycker helt enkelt inte att det är ett fint namn. Svarade med andra ord bara på din fråga. Tycker det finns så mycket finare namn, barnet ska ju ha namnet hela livet. När det gäller associationer till mindre trevliga personer med samma namn kan man ju ha i åtanke visserligen för det ska ju i slutändan vara barnet som dras med namnet, inte föräldrarna.
Men det är bara min åsikt.
Mamma 2b:
Ok =)
strenua:
fast vi tänkte matcha med brorsan som heter Philip
Jättefint, skulle kunna döpa mitt barn till det.
Fint!
Nu frågade ju inte du om stavningen... Men jag hade hellre stavat med f. Josef.
Och jag gillar stavningen, men jag uttalar det då på engelska också...
Nej blä... Låter som ett negernamn.:(
Ett av mina favoritnamn!