• Diorlover

Ljusaryd, någon som varit där?

I ljusaryd som ligger utanför Asarum, finns ju en gammal herrgård där det sägs spöka. Har hört en massa historier.

Många säger att väg 12 inte finns men vi hitta den men den ligger inte vid "spökhuset" utan den leder till en återvändsgränd till ett jakt torn.

Förstår inte varför husen står tomma det ena är ju helrenoverat och mega fint.
    Brukar åka förvi där ibland. Det står levande blommor ena huset. Och i det andra nyrenoverade är gardinerna fördragna på nedervåningne. juldekorationer hängde kvar men nyligen togs de bort och ett fönster på övervningen var fördraget.

En del säger där är olåst och de hr gått in där men blivit omkulkastade

Jag har aldrig vågat gå ut och vandra omkring där. Alla i vår släkt är extremt motagliga för andar osv.

undrar om någon annan varit där och vill gärn höra vad du upplevt och om ni såg något

• Svar på tråden Ljusaryd, någon som varit där?
  • Hjartesjalen
    Realist1979 skrev 2009-07-25 21:24:12 följande:
    Gick in på Google.se och sökte på Ljusaryd. Gissa hur många träffar som kom upp? 666 stycken, tillfällighet?
  • ajnet

Ville bara säga att det finns faktiskt RIKTIGA människor som bor i det sk "spökhuset" och som gärna vill vara ifred fr en massa spring av nyfikna som tror att det spökar i huset. Jag vet att det inte spökar mer i detta huset än i ditt eget hus, då jag inte bor så långt härifrån o börjar bli rätt trött på alla idiotiska rykten.

• Diorlover

ajnet hur vet du att där bor folk? finns inga bilar osv där,

• ajnet

Jag känner de som äger gården och båda husen väldigt väl, utnyttjas inte alltid varje dag i veckan. Ägaren och grannar runt om är väldigt TRÖTTA på bilar som kör här nattetid o slår sönder fönster o dörrar, bara för att se sk "spöken"!!!!!!

• julstjärnan
    ajnet skrev 2009-07-31 21:36:13 följande:
    Jag känner de som äger gården och båda husen väldigt väl, utnyttjas inte alltid varje dag i veckan. Ägaren och grannar runt om är väldigt TRÖTTA på bilar som kör här nattetid o slår sönder fönster o dörrar, bara för att se sk "spöken"!!!!!!
    Jo då, det visste inte jag. Klart att man ska visa hänsyd då. Jag har alltid hört att huset stod tomt. Och ska jag också säga att man slår aldrig sönder någonting.

Hälsa de boende o säg att de har ett populärt hem som är känt över hela sverige.
  • Diorlover

Vi har bara kört förbi och aldrig nattetid, och aldrig gått upp till huset, köra förbi får man faktiskt..

• julstjärnan
    Diorlover skrev 2009-08-01 11:23:28 följande:
    Vi har bara kört förbi och aldrig nattetid, och aldrig gått upp till huset, köra förbi får man faktiskt..
    De kanske skulle startat en skökpensionat eller något liknande. Huset är ju känt i hela sverige.:-
  • cii

Vi har bara åkt förbi ett par gånger för säkert 7 år sedan.
    Ena gången flippade bilen helt och motorn dog och alla blinkers drog igång i en lustig takt.
    Andra gången fastnade vi på vägen, bilen bara sprätte utan anledning

Har hört mycket värre saker från vänner som varit inne i huset/gården men jag själv har bara råkat ut för bilstrul.

• ellenagnes
    cii skrev 2009-08-05 10:03:19 följande:
    Vi har bara åkt förbi ett par gånger för säkert 7 år sedan. Ena gången flippade bilen helt och motorn dog och alla blinkers drog igång i en lustig takt. Andra gången fastnade vi på vägen, bilen bara sprätte utan anledning Har hört mycket värre saker från vänner som varit inne i huset/gården men jag själv har bara råkat ut för bilstrul.
    jag skulle gärna vilja höra mer. vad har hänt andra?
  • martina88
    Diorlover skrev 2009-07-17 17:01:32 följande:
    I ljusaryd som ligger utanför Asarum, finns ju en gammal herrgård där det sägs spöka. Har hört en massa historier.

Många säger att väg 12 inte finns men vi hitta den men den ligger inte vid "spökhuset" utan den leder till en återvändsgränd till ett jakt torn.

Förstår inte varför husen står tomma det ena är ju helrenoverat och mega fint.
    Brukar åka förvi där ibland. Det står levande blommor ena huset. Och i det andra nyrenoverade är gardinerna fördragna på nedervåningne. juldekorationer hängde kvar men nyligen togs de bort och ett fönster på övervningen var fördraget.

En del säger där är olåst och de hr gått in där men blivit omkulkastade

Jag har aldrig vågat gå ut och vandra omkring där. Alla i vår släkt är extremt motagliga för andar osv.

undrar om någon annan varit där och vill gärn höra vad du upplevt och om ni såg något
    hejsan. vi körde runt igår i ljusaryd och letade efter "spökhuset" när vi frågade en som bor ungefär där vid och han bara blånekade och sa att allt bara är en bluff, sedan åkte vi och frågade en annan och han beskrev vägen lite halvt så vi hittade bara väg 8,9,10,11 och 13 men ska man svänga in vid grusvägen vid väg 11 där skylten knappt syntes fast upp på grusvägen jämte?? vi gick upp där och kom till en väg som var avspärrad med kablar och reflexer och vit tygbitar så vi gick in på den jäkligt läskiga vägen och gick kanske 1km och kom till några små stenrös plus ett stort, är det de ökända gravarna? eller hur kommer man till huset?  

Mvh / Martina
  • martina88

hejsan. vi körde runt igår i ljusaryd och letade efter "spökhuset" när vi frågade en som bor ungefär där vid och han bara blånekade och sa att allt bara är en bluff, sedan åkte vi och frågade en annan och han beskrev vägen lite halvt så vi hittade bara väg 8,9,10,11 och 13 men ska man svänga in vid grusvägen vid väg 11 där skylten knappt syntes fast upp på grusvägen jämte?? vi gick upp där och kom till en väg som var avspärrad med kablar och reflexer och vit tygbitar så vi gick in på den jäkligt läskiga vägen och gick kanske 1km och kom till några små stenrös plus ett stort, är det de ökända gravarna? eller hur kommer man till huset?  

Mvh / Martina

obs.. hjälp oss att ge beskriving...

Svar på tråden Ljusaryd, någon som varit där?