• villrådig

Det bränner på rumpan?? Vad är det?

Jag har drabbats av någon märklig åkomma.. ca 1 gång i månaden /varannan månad börjar det göra ont i huden. Hela vänstra skinkan och baksidan av låret är drabbat.

Värker konstant några dagar (sen går det över) och gör ännu ondare vid beröring.
    Dvs svårt att sitta. Värst att sätta sig på en kall toastol, som känns skållhet (som att man bränner sig).

Känns som brännskada, stickningar, värk.

Helmysko.

Nån som haft något liknande?????

• Svar på tråden Det bränner på rumpan?? Vad är det?
  • lilla mej

borjar det i korsryggen eller lagt ner pa ryggen och liksom stralar ut hela vagen der till laret? Jag kan fa det ibland, tror att det kan vara ischiasnerven eller vad den nu heter som har kommit i klam. Det kan gora jatte ont eller bara som du beskriver branna svida och varka, speciellt nar man sitter pa en kall toa eller ligger ner. Oftast far jag det om jag har lytf nagot tungt eller liknande. Om det ar det sa finns det inte mycket man kan gora bara vila sa gar det over efter nagra dagar. Men gar det inte bort efter nagra dagar ska du nog kolla med lakare. Hoppas det gar bra!

• villrådig

Hmm näe det börjar på skinkan. ingenting på ryggen.. ? det strålar inte heller, så jag tror inte att det är någon nerv i kläm. Men tack ändå.

Fler förslag?

• frulan

Oj, så har jag oxå haft, fast nu var det så längesen att jag glömt det tills du skrev detta.
    Jag har iofs lite problem med ischiasnerven, så det kanske kan vara det?!

Hoppas oxå på svar

• villrådig

Jga börjar tro att det är hemmorojder eller nått.. eftersom det går över liksom.
    Inte för att jag har några problem med , ursäkta, avföring eller att det gör ont just där. Men det kanske är nått innuti?

Nån med hemmorojder som känner igen symtomen?

• villrådig

Jo det gör dom, runt eller i analen..
    Jag tänkte mest att jag kanske har sånna som man inte ser. Och "bränn" känslan på skinkan o låret är en biverkningen eller nått..

Men jag har ingen aning..

helmärkligt iallafall

• Gittan82

Hej!
    Jag kopplar en liknande känsla till herpesutbrott. Jag kan få ont/värk/brännande känsla på hiden typ på arm/baksida lår/skinka när ett utbrott är på gång en märklig känsla och svårförklarad. Den varar nån dag sen försvinner det. Ofta kommer ett litet herpes utslag i samband med det men inte alltid. Jag försöker hindra utslagen med hjälp av en dos L-lysin, verkar funka bra för en del :)
    Kanske kan vara en ledtråd för någon :)

• Pyx

Det var precis den här tråden jag letat efter. Jag har just nu hemorrojder och det har pågått i 4 dagar. Började känna ett pirrande/domningskänsla i vänstra skinkan för 2 dagar sedan och nu har det vandrat ner i baksida lår också. Obehagskänsla som är konstant. Det gör inte ont men det stör mig i vardagen.

Svar på tråden Det bränner på rumpan?? Vad är det?