• Jockelina

Samlingstråd för oss som insemineras på GAIA

Här samlas vi som har eller ska insemineras på GAIA.
    Homo, hetro, par eller singel, alla är välkomna.

Här kan vi diskutera allt och kanske även få till någon träff i framtiden med våra bebisar förhoppningsvis.

Välkomna och fyll tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-21 21:04
    www.graviditetsklinik.dk/sider/svensk/svensk.html

• Svar på tråden Samlingstråd för oss som insemineras på GAIA
  • Linna74
    Jondin skrev 2009-08-05 11:19:21 följande:
    Hej!När vi var där senast så frågade vi lite om hur många barn som fötts genom Gaia och hon sa att det låg runt 40-50 barn. De ha rju inte funnits så länge, och sen sa hon att det är lustigt att det bara har fötts killar än så länge. Vi förstod det som att hon sa så, men sen är vi kassa på danska båda två så hon kan lika gärna ha sagt nåt annat. Men hur stor chans kan det vara att ALLA har blivit killar? Det borde ju nästan vara omöjligt. Lustig statistik i så fall. Har någon av er frågar om detta?
    Hej Jondin och andra som undrar över detta fenomen.

Det är inte jättekonstigt egentligen. Forskning kring detta visar att de spermier som i slutänden ger upphov till pojkar är de som är "snabbast" medna de som ger upphov till flickor är "uthålligast".

Alltså: om spermierna levereras i samband med ägglossning (som det oftast görs vid insemination eftersom det är den åtråvärda tiden att tajma in) har de spermier som ska bli pojkar oftast den bästa chansen.

Om spermierna däremot levereras ett tag inför ägglossningen så kommer det vara bättre chanser för "flickspermierna" eftersom de är mer överlevnadsdugliga och har högre uthållighet.

Hilsen.
    /Linna (som förresten gjort tre insemineringar via Gaia, en i Köpenhamn, än så länge har det inte blivit någon graviditet, tyvärr!)
  • Jondin

Hej! Jo jag vet detta, men trots allt så har ju inte alla inseminationsklinker denna statistik. Stork till exempel har mycket jämnare siffror. Lite mystiskt är det :)

Idag var en kompis på ultraljud och gjorde 3D-film med sin nummer två som även detta var en liten kille! Jag vill också!!

• S75

Jag har inseminerats 3 gånger på Gaia. Inte gravid.
    Planerar 2 sista försök mne då stimulerat med Pergotime och Ovitrelle.

• Jockelina

Precis hemkommen från vårt 4 försök denna gången har jag tagit Pergotime. Nu väntar vi....

• S75

Solgudinnan...
    Kan jag få fråga om du fick biverkningar av Pergotime?

• Jockelina

Inget jag har tänkt på. Kanske skulle vara att jag haft lite sämre ork när det gäller mitt idrottande då. Fast de vet jag inte om det beror på pergon.

• MrsBond

Hur gammal är denna tråden, hur har det gått för er ? Jag och min fru var på GAIA 19/1 2012 då hon inseminerades. Vi väntar nu spänt på resultatet.

• Jockelina

Jag har varit där fem gånger utan att lyckats. Har även gjort Ivf och totalt misslyckats med fyra insättningar.

• UnDeuxTrois

Hur har det gått för er? =) 

• Jockelina

Jag har inte varit sär igen är fortfarande inte gravid efter x antal Ivf och insem.

• Sol1975

Jag gjorde totalt 5 inseminationer på Gaia.
    Jag blev gravid 1 gång men fick ett mycket tidigt missfall.
    Jag är mycket nöjd med kliniken och rekommenderar den varmt!

• Marlene01

Jag blev gravid på första inseminationen på Gaia kliniken.
    Jag har 1 dotter.

• Sol1975

Stort lycka till!:)
    Barnmorskorna på Gaia är mycket trevliga och mycket flexibla när det gäller öppettider.

Svar på tråden Samlingstråd för oss som insemineras på GAIA