• Nomman

Hur få upp alvedon i rumpan?

Hej,

Min 4-månaders bebis har fått lite feber i samband med att den första tanden håller på att trilla ut, och nu tänkte jag ge henne en alvedon suppesitorier till kvällen för att hon ska få sova gott..

Men hur ska jag få in den? Hon bara trycker ut den igen? Har provat att "hålla mot", men det kan jag ju inte göra hur länge som helst?

Hur gör ni?

• Svar på tråden Hur få upp alvedon i rumpan?
  • cloudberry79

För du in den åt rätt håll? Den platta änden ska in först, den spetsiga ska vara nedåt, sen håller du för med ett finger en liten stund. Om du för in rätt, så kommer ändtarmsmuskeln att sluta sig runt den spetsiga änden när den kommer in i slutet.

- Vidar 071018 -
  • Akilla

stoppar du in den med den trubbiga sidan inåt?

Håll benen uppåt medan du sätter in den, när den är helt inne så fäller jag ner benen och kniper ihop skinkorna i 10 sekunder. Det brukar funka

• lunkentuss

Jag håller emot tills jag känner ett litet vakuum mot fingret, då brukar den sugas in

• Jenny1

Har du satt in den åt rätt håll? Det ska vara den trubbiga sidan först (även fast det verkar ologiskt)

Min minsta son kunde aldrig ta suppar, då han bajsade ut de efter 5 min.
    Prova ge flytande annars.

• SaraSara
    Strawberry3 skrev 2009-07-20 19:54:00 följande:
    Stoppar du in den med trubbiga änden först?!
    det ska man göra, fick jag lära mig på prov för att få medicindelegering inom vården. Annars har muskeln svårt att sluta sig, och den trillar ut igen.
  • Akilla
    Strawberry3 skrev 2009-07-20 19:54:40 följande:
    hehe vi hann samtidigt, se ovanstående
    haha jag såg det! :)
Svar på tråden Hur få upp alvedon i rumpan?