zingoalla skrev 2009-07-25 18:52:54 följande:
Hej! jag är mycket förlossningsrädd är i v 32 o paniken börjar komma.Är galet sprut o stickrädd bara tanken på att sätta nålen för dropp får mig svimfärdig. Har opererat ryggen o får antagligen inte ta EDA den enda bedövning jag kan tänka mig konstigt nog.Jag vet inte riktigt vad som gör mig rädd,maktlöshet,stick,smärta,att jag eller bebis ska dö jag känner mig nog panikslagen för allt tror jag.Ska på Ofeliasamtal på förlossningen om en månad känns länge till men ska bli skönt att prata med dom så att det står i min journal sen hur jag känner.
oh tack!! Äntligen någon mer än jag som har en sinnessjuk sprut(nål)fobi!!
Dropp är inte att t'nka på och jag blir panikslagen när någon ens nämner blodprov! Att då spruta in något finns inte ens i min värld..
Som tur är så oroar jag mig inte för själva smärtan..men slutskedet med krystvärkar får jag nästan hjärtklappning av.
Dock det värsta tänkbara senariot; det är om jag får en riktig surtant till barnmorska som inte lyssnar på mig eller tar mig på allvar, trots en välplanerad förlossnigsplan från Aurora! I så fall kan jag kasta mitt gnutta självförtroende jag lyckats bygga upp och hoppa i sjön!
Någon vet inte om man... tja skulle kunna byta barnmorska eller liknande om man känner sig väldigt obekväm?