• carola1977

Bra bok att läsa vid nattning?

Jag har en dotter som snart blir 3 år och nu för tiden läser vi böcker för henne när hon ska sova. Problemet vi har är att vi inte har böcker med någon som ska sova utan många böcker handlar om barn/djur som går upp och säger god morgon till alla vilket ger lite fel budskap till henne när hon ska sova .

Jag efterlyser alltså tips på böcker att läsa, sådana med bilder och bara några meningar på varje sida, som handlar om någon som ska sova. Någon som har tips?

• Svar på tråden Bra bok att läsa vid nattning?
  • Volcany

Spöket laban är väl det inget fel på, testa de böckerna

• Angel1978

Go'boken har någon som heter Läggdags eller nåt liknande. Den handlar om att man tar på pyamas, äter kvällsmat, borstar tänder etc..
    Själva läser vi oftast vanliga Disney böcker, från Kalle Ankas Bokklubb. De är lagom långa, och sonen gillar dem. Han är 3,5 år.

• Flox

Godnatt alla djur av Lena Arro (är en stor favorit hemma och har även fått bra recensioner på adlibris.se)

God natt, Alfons Åberg av Gunilla Bergström

Emma tvärtemot av Gunilla Wode (boken avslutas med att Emma tvärtemot också blir trött och somnar efter att ha fått vatten och kissat och fått vatten igen...)

• carola1977

Ja vi har massa bra böcker som hon gillar, men jag tänkte att det vore bra med någon som handlar just om att gå och lägga sig .

Angel1978, jag gillar inte Goboken, även om de har en del bra böcker.

• annie80

Min dotter gillar Totte och Emma böckerna.

• Angel1978
    carola1977 skrev 2009-07-21 13:28:38 följande:
    Ja vi har massa bra böcker som hon gillar, men jag tänkte att det vore bra med någon som handlar just om att gå och lägga sig .Angel1978, jag gillar inte Goboken, även om de har en del bra böcker.
    Inte jag heller, men det var den enda jag kunde komma på
  • carola1977
    Flox skrev 2009-07-21 13:28:31 följande:
    Godnatt alla djur av Lena Arro (är en stor favorit hemma och har även fått bra recensioner på adlibris.se)God natt, Alfons Åberg av Gunilla BergströmEmma tvärtemot av Gunilla Wode (boken avslutas med att Emma tvärtemot också blir trött och somnar efter att ha fått vatten och kissat och fått vatten igen...)
    Kompisar fick sluta läsa Alfons för sin dotter för hon fick bara tips på att skjuta upp sovandet av den . Ska kolla upp de andra böckerna. Tack för tipsen!
Svar på tråden Bra bok att läsa vid nattning?