Hej, jag fodde ocksa bada min barn har i Perth (ocksa King Eddies), forsta fodde jag pa Family Birth Centre vilket ar for low risk pregnancies, man ser ett team av samma midwives genom grav och foder naturligt, de erbjuder pethadine och gas, vill man ha mer maste man bli flyttad over till main hospital. Dottern fodde jag dar och det var bara positivt, super vard, eget rum med dubbelsang sa att partner kan sova dar ocksa... man stannar dock bara pa family birth centre i 24h efter fodseln, men jag akte hem efter 14, villa bara hem, sen kommer de hem till en i 5 dagar efter for koller.
Sonen skulle jag foda pa samma stalle, men under forlossningen sa blev jag flyttad pga komplikationer. Han kom inte ut helt enkelt, visade sig att han var posterior och vande sig hela tiden och sen var han stor ocksa, sa de fick dra ut honom med sugklocka tillslut. Midwives och lakare uppa pa main hospital var ocksa super. Efterat kom inte moderkakan ut och de skickade mig pa operation och jag var tvungen att ta en spinal (som en epidural, men full sa man har noll kansel och anda up till halsen) och efterat hade jag panikattacker (bieffekt av epi) och kunde inte amma i 24h osv. De ordnade privatrum at mig och tog val hand om mig och lat tom sambon sova med mig pa sjukhuset (tillats annars inte). Jag ville hem sa snart som mojligt, men de ville ha kvar mig och tillslut efter 4 dagar gick de med pa att jag kunde aka hem.
hursomhelst, jag var hur nojd som helst med varden och jag hade access till privatvard for andra, men jag ville inte till ett privatsjukhus och inte ville jag ha en OB heller.