• A S E

Äta Pergo utan att gå på UL?

Gah, jag blir galen! På fredag ska jag äntligen börja med min första Pergokur, men när jag ringde läkarna idag o skulle beställa tid för uppföljning, har dom jäklarna semester så sköterskan tyckte jag skulle vänta tills nästa mens. Jag har ju redan väntat en evighet o vill verkligen börja den här månaden!
    En del verkar ju inte behöva gå upp på UL för att kolla äggen, medans andra behöver det. Är jag dum som börjar med Pergo utan att gå på kontroll?

• Svar på tråden Äta Pergo utan att gå på UL?
  • Lillaa83

Hej jag har ätit Pergotime i två cyklar och inte gjort någou UL tan bara tagit Progestron prov på cykeldag 21.

• Meal

Jag har ätit pergo denna månaden och fick inte höra något om någon uppföljning. Men min man har dåliga spermier, så kanske de tänkte att det inte är så sannolikt att vi kan lyckas med att befrukta mer än max ett ägg

• A S E

Okej, tack för svaren! Tror att jag ska 'chansa' o äta i alla fall.
    Men undrar om jag ska gå o lämna blodprov i alla fall, eller om jag ska strunta i det oxå, o göra det nästa månad istället?

• omni

Jag har ätit 5 pergokurer utan att göra ul, bara lämnat blodprov nån gång mellan dag 21-23.
    Jag tycker att du ska lämna blodprov för att se om tabletterna har haft någon effekt

• Hoppfullheten

Mig görs ingen uppföljning alls. Har bara varit på ett besök där de sa att allt var normalt och så fick jag recept på 6 kurer Pergo. Skulle höra av mig när de tog slut ifall jag inte blivit gravid än. Blodprov låter ju bra att lämna för att se om du haft ÄL. Läste i något annat forum om någon som åt Pergo där man hittade 5 mogna ägg på UL och fick då sexförbud. Jag hade egen ÄL innan också, så jag hoppas det inte lossar 5 ägg på mig nu!

• A S E

Jag vet inte om jag har egen ÄL. Har blivit gravid en gång för tre år sen, då utan några som helst 'hjälpmedel', så jag antar att jag har egen ÄL.
    Mina äggblåsor sitter på rad, som ett pärlband. Det var det enda jag fick förklarat för mej när jag var på undersökning.

• jessieC74

jag har ätit 8 kurer dubbeldos pergotime, utan att ta något VUL. inte ens något blodprov.. så jag hade tagit tabletterna...

• små knattarna

Hej!
    Jag har utskivet att äta pergotime,har bra ägglossning och spermier är bra, men läkaren sa inget om nåt ul ? så jag har ätit en enkel och en dubbel utan resultat, hade även trippel, men valde att hålla uppe nån månad och tog sedan en enkel. Nu har jag plussat som vi är jätteglada för, när jag läser i trådar så verkar nästan alla vara på ul för att kolla hur många ägg och vissa får sex förbud, hörde med mvc om jag fick ett extra ul före v 18-20 men det fick jag inte, tänk om jag bär på ett helt dagis*skrattar* fick till svar att hade man många ägg så mognade inte alla på samma gång.

• fendt87

hej! jag har ätit min första kur pergo (dubbelkur direkt) och jag skulle inte göra ul denna omgången eftersom läkaren har semester och inte ville låta mig vänta. bim i övermorgon och om jag inte är gravid ska jag göra ul i nästa omgång

• Moncabang

Men hur är det egentligen med att ta Pergo fastän mensen uteblir? Skall ta Pergo dag 5-9 men den kommer ju aldrig...och jag har inte testat positivt. I bipacksedeln står det: Om du inte har blödningar, kan behandlingen starta när som helst.
    Är det någon som har gjort det? Kan man verkligen få mogna äggblåsor ändå...?

Svar på tråden Äta Pergo utan att gå på UL?