• Maria123

Roliga ramsor?

Hej! Jag undrar om ni har några bra förslag på ramsor man kan använda sig av vid skötbordet? Dom jag har i min bok är inte så kul och fantasin är inte på topp. Sjunger gör vi mycket men just det här med ramsor och bus tycker jag är kul men har inte fått tummen ur.

• Svar på tråden Roliga ramsor?
  • burnisen

Det kom en liten mus som skulle bygga hus...inte här...och inte här...men HÄR!!

Till detta hör ju då att man börjar att "gå" med fingrarna någonstans på barnet och går upp mot magen, och när man säger inte här osv så "killar" man bebben lite lätt tex på magens sida, och när det kommer men HÄR!! så killar man massor tex någonstans som bebben är kittlig, min Noah älskar när ja killar honom under hakan :)

Sen har jag en med musik vilket är lite svårt men...kanske kan komma på en egen :) den går såhär

Vi börjar ner på tårna på en liten promenad, sen går vi upp till magen och vilar ett slag, och sen går vi upp till kinden och så klappar vi den, och en snabb promenad ner till tårna igen.

Den hör man ju hur man ska göra rörelserna, i slutet brukar jag killa Noah under fötterna :)

Ha så kul!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Alvin 060922 - Noah 080607 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Maria123

Ja dom var bra! Tack så mycket!! Krävs ju inte så mycket för att roa dom små liven...hihi

• quilla

Min tjej gillar "spring efter vatten, spring efter vatten, ös ut, ös ut och så hopp ner i diket".  Veva benen, sedan luta åt höger och åt vänster och in med blöjen under rumpan, när man hoppar i diket. Inte så avancerat, men väldigt roligt.

Svar på tråden Roliga ramsor?