Vad gör ni för sås till tortellini?
Vi ska äta färsk tortellini ikväll men när vi äter det så blir det alltid samma sås till, en gorgonzolagräddsås med skinka/bacon.
Vad äter ni till tortellini? Är det någon som har tips på en smarrig sås?
Vi ska äta färsk tortellini ikväll men när vi äter det så blir det alltid samma sås till, en gorgonzolagräddsås med skinka/bacon.
Vad äter ni till tortellini? Är det någon som har tips på en smarrig sås?
Brukar göra en redd tonfisksås med dill, lite mer vardagsmat med denna sås dock.
Ostsås
Här kör vi Keldas färdiga ostsås och små fina ärtor.
Basilikasås?
Mixa färska basilikablad med olivolja och lite matyoghurt, vitlök, salta och peppra.
Denna bas går att variera i oändlighet. Rivet limeskal, riven permesanost/västerbottenost... Ja, listan kan göras lång.
hihi.. skrev precis en tråd själv om sås till tortellini.. gjorde en med grädde, kantarell och vitlök.. får se hur det smakar..
Tusen tack till er alla för era mumsiga recept .
Ostsås med massa parmesan. Slänger i lite aromat, pytte med curry, peppar, salt och örtkryddor. Lätt men gott!
Även fast middagen var i går kväll så kan det väl komma fler tillfällen. Jag brukar göra egen pesto och blanda i, samt att just före servering tillsätta ruccola och körsbärstomater, och till detta servera en "mozzarellatårta", med skivade tomater i botten, ovanpå det skivad mozzarella och längst upp färska basilikablad. Ringla över en god olivolja och ev. balsamvinägerkräm. Blir alltid succé.
Åh, två till mumsiga recept. Jag tackar .
vill ni ha världens mumsigaste tortellinisås så ska niu göra den med gräddkokt sparris, mmmm jag dreglar bara jag tänker på den
det är med gul lök, vitlök, vitt matlagningsvin, grädde och sparris... vegetarisk så den passar alla!!
också tortellini med spenat och ricotta...
Pesto alla geovetenskap från märket Barilla eller dolmios tomatsås :)
Alltid tomatsås hemlagad med mycket lök.
Pesto eller enkel tomatsås. Variation när det gäller ost till (mozzarella, parmesan, cheddar... )