• 969803

Vad gör ni för sås till tortellini?

Vi ska äta färsk tortellini ikväll men när vi äter det så blir det alltid samma sås till, en gorgonzolagräddsås med skinka/bacon.
    Vad äter ni till tortellini? Är det någon som har tips på en smarrig sås?

• Svar på tråden Vad gör ni för sås till tortellini?
  • Zvartaliljan
    liv10 skrev 2009-07-24 16:20:01 följande:
    smaskens!
    attans vad jag blev hungrig nu då O just efter parmaskinka också *typiskt* Får köpa hem o frysa in o vänta 3 dagar då *suck*
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Nollfemnollnioelva

Brukar göra en redd tonfisksås med dill, lite mer vardagsmat med denna sås dock.

• luutra

Basilikasås?

Mixa färska basilikablad med olivolja och lite matyoghurt, vitlök, salta och peppra.
    Denna bas går att variera i oändlighet. Rivet limeskal, riven permesanost/västerbottenost... Ja, listan kan göras lång.

• Elisabeth83

hihi.. skrev precis en tråd själv om sås till tortellini.. gjorde en med grädde, kantarell och vitlök.. får se hur det smakar..

• 969803

Tusen tack till er alla för era mumsiga recept .

• Fnulan

Ostsås med massa parmesan. Slänger i lite aromat, pytte med curry, peppar, salt och örtkryddor. Lätt men gott!

• Labolina T

Även fast middagen var i går kväll så kan det väl komma fler tillfällen. Jag brukar göra egen pesto och blanda i, samt att just före servering tillsätta ruccola och körsbärstomater, och till detta servera en "mozzarellatårta", med skivade tomater i botten, ovanpå det skivad mozzarella och längst upp färska basilikablad. Ringla över en god olivolja och ev. balsamvinägerkräm. Blir alltid succé.

• 969803

Åh, två till mumsiga recept. Jag tackar .

• karinALICEsonny

vill ni ha världens mumsigaste tortellinisås så ska niu göra den med gräddkokt sparris, mmmm jag dreglar bara jag tänker på den

det är med gul lök, vitlök, vitt matlagningsvin, grädde och sparris... vegetarisk så den passar alla!!

också tortellini med spenat och ricotta...

• gbgumman

Alltid tomatsås hemlagad med mycket lök.

• elyse

Pesto eller enkel tomatsås. Variation när det gäller ost till (mozzarella, parmesan, cheddar... )

Svar på tråden Vad gör ni för sås till tortellini?