• fam kaos

Låter du in 5-6åring springa naken på en allmän lekplats?

Jag vet att det oftast för de flesta FL:are är självklart att deras barn kan springa nakna ute bland folk, men hur långt upp i åldern?
    Hade ni låtit er son på fem sex år springa naken på en allmän lekplats där det även var fler barn och föräldrar?

• Svar på tråden Låter du in 5-6åring springa naken på en allmän lekplats?
  • Busbellan
    fam kaos skrev 2009-07-27 10:52:02 följande:
    Som jag sagt tidigare, om du känner dig lika bekväm med att dina barn blir utittade helnakna som du känner dig om de är fullt påklädda så får det stå för dig.För mig är valet mellan nakna eller påklädda barn enkelt.
    Men vem har påstått att barnen blir mer utittade för att de är helnakna
    Nej, jag bryr mig inte det minsta om folk på strande ser mitt barn naket
    Mamma till Nora, August och Ella
  • näradig

Som jag sagt tidigare, om du känner dig lika bekväm med att dina barn blir utittade helnakna som du känner dig om de är fullt påklädda så får det stå för dig. För mig är valet mellan nakna eller påklädda barn enkelt.
    du vill inte diskutera så vi kan lära oss något från varandra istället?
  • fam kaos
    näradig skrev 2009-07-27 10:57:50 följande:
    du vill inte diskutera så vi kan lära oss något från varandra istället?
    Ja gärna för mig men du verkar inte så intresserad av andra synvinklar än din egen.
  • näradig

fam kaos skrev 2009-07-27 17:16:42 följande:

Ja gärna för mig men du verkar inte så intresserad av andra synvinklar än din egen.
    fast det är jag.
    kan det vara för att jag ifrågasätter för att lära mig som du misstolkar?

många gör ju inte det utan skiter i varför.
  • Kina79

inte på en lekplats, men på stranden. Oftast vill hon dock inte (hon är 5½) men vill hon så får hon. Och kommer vi förbi en strand och det är varmt ute, så slänger de av sig kläderna för ett dopp.

• fam kaos
    näradig skrev 2009-07-27 17:18:58 följande:
    fam kaos skrev 2009-07-27 17:16:42 följande:
    fast det är jag.kan det vara för att jag ifrågasätter för att lära mig som du misstolkar?många gör ju inte det utan skiter i varför.
    Det framgår inte att du ifrågasätter för att lära, inte det minsta faktiskt.
  • PetraD

nej
    inget av mina barn skulle få vara nakna, oavsett ålder
    i princip ingenstans

• näradig

fam kaos skrev 2009-07-27 17:24:42 följande:

Det framgår inte att du ifrågasätter för att lära, inte det minsta faktiskt.
    men nu vet du det.
  • Flapper

På en lekplats är det kallingar som gäller som minst och vill gärna att de andra barnen har samma regler eftersom att de sitter på samma gungor/gungbrädor/cykelkarusell osv. Av hygienska själ alltså. På stranden är det fritt fram att vädra snoppenmen de är så stora nu att de hellre vill ha coola badbrallor på sig.

• Bina75
    näradig skrev 2009-07-27 10:47:10 följande:
    det blir ofta fel när man plockar något ur sitt sammanhang. läs hela tråden om du vill få det rätt. läs de relaterade inläggen och mina tidigare svar.
    om du är nyfiken, ja - jag har läst hela tråden.
    Dina inlägg anser jag enbart är i provocerande syfte och för att starta irritation och ilska. Finns ingen anledning för mig att bemöda mig dig med ytterligare svar.

Om du ifrågasätter för att lära dig, säg det istället då - kanske kommunikationslära vore något ist för dig.
  • miss nöjd

Varför är man naken på en lekplats??

Är det en badplats så drar jag nog gränsen vid 6år fyllda. Min stora är 5år nu och det känns på något sätt att han är i övergångsåldern gällande naket.
    Men igår tex kom vi till en utomhuspool och jag fick en inpuls att barnen skulle få bada. 5åringen fick bada i kallsonger och 3,5åringen naken. Vid den poolen var det nakna 5-6åringar också och det kändes inget märkligt i det....

• näradig
    Bina75 skrev 2009-07-28 16:01:57 följande:
    om du är nyfiken, ja - jag har läst hela tråden. Dina inlägg anser jag enbart är i provocerande syfte och för att starta irritation och ilska. Finns ingen anledning för mig att bemöda mig dig med ytterligare svar. Om du ifrågasätter för att lära dig, säg det istället då - kanske kommunikationslära vore något ist för dig.
    ja, kanske det.

vad du tror att mina avsikter är ändrar ju inte det de är.
    vill du fortsätta diskutera. eller kan du lämna det nu när jag förklarat så du förstår.
  • 180823

Nej absolut inte badstrand där låter jag de göra det vad är det för skilnad på lekplats och badstrand jag ber inte men inne i cityn inte naken ute på stranden lite i utkanten av stan ok jag bet inte varför ok på stranden men inte på lekplats

• 180823
    Busbellan skrev 2009-07-27 10:56:39 följande:

Men vem har påstått att barnen blir mer utittade för att de är helnakna

Nej, jag bryr mig inte det minsta om folk på strande ser mitt barn naket

Bra äntlogen nån som håller med mig jag är av samma åsikt
  • Lilyje

Nej mina barn får inte springa nakna på offentliga platser oavsett ålder.

• BULLET93

Nä på en allmän lekplats där ska man nog ha kläder på sig oavsett ålder. På en badstrand kan en liten 2-3 åring vara naken för man har ju ändå lite kläder på sig då man är på stranden, så då kan småbarn vara helt nakna, men inte på en lekplats, det vore samma som att vara naken i butiken. Jag vet inte hur man säger i Sverigen rutchkana rutchbana?? Men i Finland säger vi rutchbana joo alltså om man ska åka i rutchbanan så glider/rutchar det ju bättre om man har kläder på sig istället för att vara naken ;D

Svar på tråden Låter du in 5-6åring springa naken på en allmän lekplats?