Några Londonbor här?
Halllooojj..
Några Londonbor här som jag kan få lite råd och hjälp oxå ..
Vorre kul att få lära känna folk där oxå så att man inte känner sig lite utanför ..
Halllooojj..
Några Londonbor här som jag kan få lite råd och hjälp oxå ..
Vorre kul att få lära känna folk där oxå så att man inte känner sig lite utanför ..
Jag bor i London vad kan man hjalpa till med?? :)
Jaaaa äntligen ...
Roligt och höra att ngn svarat undrar bara när man e gravid vartr kan man hitta BM och sånt , för här i sverige finns ju det i varje område och det e gratis hur e det i Lonodn ?
hej
hade just inget for mig sa jag svarar pa din fraga.
Registrera dig hos en GP sa hjalper de dig med allt. Finns oftast en i narheten dar man bor. Dock ar ju alla inte jattebra har man hort sa fraga garna nagon i omradet efter en surgery som ar bra o frasch. Kanske har de en barnmorska dar ocksa som kommer dit eller sa far du ga till det sjukhuset (det hjalper dig din GP med) dar du ska foda o traffa en.
www.nhs.uk dar kan du leta efter en surgery i ditt omrade. (vet inte hur mycket du vet sa jag skriver aven sma saker)
O ja all vard ar gratis.
men är det inte så att man måste ha uppehållstillstånd för att få gratis vård lr ?
Hej Hej,
Jag bor ocksa i London.
Jag och min man (Engelsk) vatar var forst lilla babe i slutet av December.
XX
Al Djazair skrev 2009-08-04 18:38:55 följande:
Därför om du är medborgare i ett EU land så behöver du inget uppehållstillstånd.
Hej hej! Jag bor i vastra London! xx
Special K:
Hej hej.
Vart i västra london bor du och hur länge har du bott där ?
Jag bor ocksa i London:) Sedan fem ar...
Min gyn jag gar till rekommenderade mig att redan nu skaffa GP (har precis slutat med minipiller) eftersom det ofta tar tid, alltsa inte vanta tillsman far sitt plus. Jag har ju aldrig varit gravid men av sjukhus och gyn har jag valdigt bra erfarenhet faktiskt. Beror val ocksa pa omrade..var bor du? Manga av mina vanner har fott pa St marys (vid Paddington ungefar) eftersom det ska vara ett av de basta. Aven ett vid Holborn har bra rykte (minns tyvarr inte vilket nu) eftersom det ar ett traningssjukhus dar lakarstudenter vistas har de extra mycket kollar och standarden ar hog eftersom de har internationella konferenser dar etc..
Finns en ratt stor svensk mammagrupp som haller till i Chelsea, alder ca 25-37 Ar nagon intresserad kan jag ge email...
Bor vid High Street ken (vastra London, W8) om nagon undrar...
ALLyZ:
Ja jag ska flytta till kingstone south east tror jag!! Hur e det atat bo i Lonodn dyrt?
Ok vad spannande:) hur kommer flytten sig?
Jag tycker inte det ar dyrt alls. Det enda ar boendet, hyrorna ar ju mycket hogre. fast samtidigt har priserna gatt upp i svenska storstader med, tex Sthlm ar ju ungefar lika dyrt som London nu i de bra omradena. Dagis ar ocksa jattedyrt. Fast det ar relativt billigt att ha nanny nagra timmar om dagen istallet om barnen ar sma och man maste jobba. Men alla vardagsgrejer tycker jag ar tom billigare an Sverige...speciellt ata ute, finns ju pubar dar allt ar billigt och manga restauranger har sankt priserna nu pga ekonomikrisen eller har 2 for 1 erbjudanden.
AllyZ:
Ja du flytten kom med mannen för han ska plugga i Kingston university så jagska bara fixa mina csn lån och studierna och hoppas jag kommer då efter högskoleprovet!
Jo jag har märkt att hyrorna e sssssååååå hööööga att vi inte kan hitta en 1 rummare till oss själva för bara 500£ alla andra är för 650£ och uppåt..
Allt e så dyrt ..
Ja det e sant men man hittar ju inte ändå!!
Kan uhjälpa oss me sånt lr blir det svårare?
Special K skrev 2009-08-21 18:46:56 följande:
Finns en ratt stor svensk mammagrupp som haller till i Chelsea, alder ca 25-37 Ar nagon intresserad kan jag ge email...Bor vid High Street ken (vastra London, W8) om nagon undrar...
[/citat]
Jag letar precis efter mammagrupper i London. Jag ska ha barn i dec och det vore kul att hitta en grupp at umgår med när man är mammaledig. AllyZ, om du har email till den i Chelsea?
Jag bor i Wimbledon
Svenska kyrkan har sina barntimmar igen efter sommaren, det borjar igen pa Tisdag 8 September fran klockan 1300.
Ulrika Eleonora Swedish Church in London
6 Harcourt Street
London W1H 4AG.
Harcourt Street är mellan Old Marylebone Road och York Street
Närmaste tunnelbanestation är Edgware Road
Bra satt att traffa andra svenska mammor fran hela London, och sjalvklart ata kanelbullar!