• Berber

Vattenkokare som värmer till en viss temperatur

Jag har sett i någon tråd att det finns vattenkokare som kan värma vattnet till den temperatur man vill ha (t.ex. 40 grader för att blanda Nan). Har kollat efter dessa i affärer men ej hittat någon. Finns det nån här som vet var man kan köpa dem? Är så trött på att hålla på och måtta rätt proportioner varmt och kallt vatten mitt i natten...

• Svar på tråden Vattenkokare som värmer till en viss temperatur
  • Kattepuffen

jag har en sådan,philips..köpt på elgiganten..den är jätte bra..kosta iofs 599 men är så värt de.

• FiaFia

såg en sådan på coop oxå

• Berber

Tusen tack för svaren! Det får nog bli en sväng förbi Elgiganten idag då.
    Jesster - vi har ingen mikro och jag tänkte ändå ha vattenkokaren vid sängen för att slippa gå upp på natten. Skulle i och för sig kanske gå att ställa en mikro där istället och den kan man ju ha nytta av i andra sammanhang också. Hm, får ta och fundera på hur jag ska göra.

Tack allihop för era snabba svar!

• Ogi

Men med micro får man inte exakt temperatur :) Vattenkokaren från Philips är kanonbra! Vi använder den hela tiden.

• Twid

Låter kanon smidigt! Men jag trodde man skulle koka upp vattnet till 100grader för att eventuella bakterier skulle koola av? och sedan vänta tills det svalnat? Om jag fattat fel så känns det som att allt kommer bli smidigare med ersättningen den här gången när lillebror/syster kommer!

• Stephany

Fick veta av en vän att den här vattenkokaren fanns..

Men det jag undrar är över är just det med vattnet. För alla säger ju att det ska koka och se svalna av.. Hur blir det med den här vattenkokaren? Kokar den upp vattnet och låter det sen svalna av eller går den bara upp till 40 grader utan att koka vattnet?

För jag har en son på 3 månader ( om 1 vecka ) och dom säger ju att vattnet ska vara kokat iaf tills dom är 4 månader eller vad det är helst hela tiden dom får ersättning eller välling med..

Hur är det?

Tacksam för svar!

(¯`°? ♥ www.stephanieronning.blogg.se ♥ ?°¯)
  • Berber

Till mig har de sagt på sjukhuset att har man kommunalt vatten så behöver man inte koka upp det först eftersom det är tillräckligt rent. Det som står på ersättningspaketen är ju samma instruktioner oavsett var i världen man befinner sig och det är klart att om man hämtar sitt vatten i en halvsmutsig brunn i Afrika så är situationen en annan.

• Ogi
    Stephany skrev 2009-08-05 05:25:28 följande:
    Fick veta av en vän att den här vattenkokaren fanns.. Men det jag undrar är över är just det med vattnet. För alla säger ju att det ska koka och se svalna av.. Hur blir det med den här vattenkokaren? Kokar den upp vattnet och låter det sen svalna av eller går den bara upp till 40 grader utan att koka vattnet? För jag har en son på 3 månader ( om 1 vecka ) och dom säger ju att vattnet ska vara kokat iaf tills dom är 4 månader eller vad det är helst hela tiden dom får ersättning eller välling med.. Hur är det? Tacksam för svar!
    För någon dag sedan fick vi tipset från barnavdelningen på sjukhuset att koka upp vatten och ha det i en tillbringare. Sedan kan man bara värma upp det i samband med att man gör ersättning. Vi har vattnet kokat i vattenkokaren hela tiden och värmer upp till 40 grader när det behövs. Det tar 5 sekunder och är jättesmidigt.
  • Stinky

På Biltema(!) finns flask- och barnmatsvärmare för 199kr.

www.biltema.se/products/productimage.asp

"Med hjälp av denna flask- och barnmatsvärmare kan man snabbt och säkert värma mjölk, välling och barnmat. Produkten kan användas såväl i köket som vid sängkanten för att förbereda nattmatningen. Passar de flesta typer av nappflaskor (standard- och bredhalsade) såväl som barnmatsburkar. Med värme/termostatvred samt kontrollampa för inkoppling/temperatur. 230 V."

• Stephany
    Ogi skrev 2009-08-05 10:26:58 följande:
    För någon dag sedan fick vi tipset från barnavdelningen på sjukhuset att koka upp vatten och ha det i en tillbringare. Sedan kan man bara värma upp det i samband med att man gör ersättning. Vi har vattnet kokat i vattenkokaren hela tiden och värmer upp till 40 grader när det behövs. Det tar 5 sekunder och är jättesmidigt.
    så alltså lär man koka det först i vattenkokaren o sen låta det svalna i vattenkokaren och sist men inte minst ställa in temperaturen på 40 o värma upp igen med den vattenkokaren? oj :s hehe
    (¯`°? ♥ www.stephanieronning.blogg.se ♥ ?°¯)
  • Dr Mupp
    Stephany skrev 2009-08-05 23:26:13 följande:
    så alltså lär man koka det först i vattenkokaren o sen låta det svalna i vattenkokaren och sist men inte minst ställa in temperaturen på 40 o värma upp igen med den vattenkokaren? oj :s hehe
    Fast då är de ju smartare att låta det svalna i kylen och sen micra. Det gjorde vi. Ganska snart lärde man ju sig hur länge man skulle micra för att det skulle bli lagom varmt.
  • Noddan

Hej, jag har satt en digital stektermometer i min vattenkokare, och så stänger jag av när den nått några grader under önskad temperatur ( den eftervärmer lite).

Funkar kanon bra. Om jag står med mycket runt omkring sätter jag ljudsignal på den så jag inte kan glömma den!

• SilverEmma

Vi använde en termos på nätterna, jättesmidigt att ha ståendes bredvid sängen tillsammans med en flaska kallvatten. Lätt att blanda till rätt temperatur!

• lillvilda

vi har en sån philips vattenkokare som värmer upp vattnet till 40, 60,80,100 grader. Den är toppen. På kvällen kör jag bara bara igång vatten till en bra temp och häller på termos å stället vid sängen tillsammans med en flaska och vällingdoserare. Då har jag nattmålet klart. på dagarna så är det så smidigt att bara sätta den på 40 grader så har man perfekt ättempratur. Jag kokar aldrig upp barnets vatten utan de har tidigt fått det till just bara dricktemp. De har fixat de ändå. inte blivit sjuka eller så.

• t0va

Jättegammal tråd jag vet, men är det fler som använder denna vattenkokare? 

Sambon har en sån på jobbet och har tjatat så om att vi ska skaffa en men jag har tyckt att det får räcka med den vi har, men nu när jag såg att det går att ställa in ersättningstemperatur också så verkar den ju jättesmidig. Vi har micro också men sambon är helt hopplös på att lära sig hur länge man ska micra saker och på villket program, har försökt få honom att lära sig men inte ens varm oboy eller mina vetekuddar minns han.

Så det där verkar ju jättesmidigt, speciellt när det ändå går att använda till annat också. Funderar helt klart på att köpa en sån.  

Svar på tråden Vattenkokare som värmer till en viss temperatur